וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניו יורק טיימס": נתניהו מסתכן, עלול להיתפס דורך במקום

בכתבת פרופיל שפרסם העיתון האמריקני נטען כי התבטאויותיו של ראש הממשלה בנושא הגרעין האיראני גורמות לו להישמע לעיתים "צווחני". הוא הבהיר: "לאיראן לא יהיה גרעין"

צילום: לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו: נתניהו קורא לאירופאים לא לאפשר גרעין לאיראן, השבוע

"המנהיג הישראלי מסתכן בלהיראות קפוא בעבר כשהנוף הגיאופוליטי משתנה" – כך נכתב בכתבת פרופיל שפורסמה הלילה (שבת) ב"ניו יורק טיימס" בעקבות ראיון עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. העיתון, המתאר את ראש הממשלה כבן של היסטוריון, הסביר את המסקנה החותכת בכך שנתניהו, שמנסה למקד את העולם בהתנגדות לתכנית הגרעין של איראן באמצעות טקסטים ארכאיים וסיפורים על השואה, "נשמע לעתים צווחני".

בראיון לעיתון, המרבה לבקר את מדיניותו, חזר נתניהו על דבריו ולפיהם אם אנשים היו לומדים את העובדות על תכנית הגרעין, הם היו מחזיקים בעמדה דומה לשלו. "משתמשים בהיסטוריה כדי להבין את ההווה ולהתוות את העתיד – ההיסטוריה היא מפה", אמר. "אתה יודע מהי מפה? מפה היא התגבשות של הדברים העיקריים שצריך לדעת כדי להגיע ממקום אחד לאחר".

נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
הרצל וצ'רצ'יל זיהו את הסכנה בזמן. נתניהו נואם באו"ם בחודש שעבר/רויטרס

חדרו של נתניהו מתואר בכתבה כשברקע שולחנו תלויות תמונותיהם של שני אישים שראש הממשלה מעריץ – חוזה המדינה בנימין זאב הרצל וראש ממשלת בריטניה לשעבר, ווינסטון צ'רצ'יל. נתניהו השווה את עצמו לשני המנהיגים והסביר כי ההערכה הרבה שלו כלפיהם נובעת מכך שהם "צפו סכנה בזמן" ומצאו דרכים למנוע אותה. "הם היו מבודדים הרבה יותר ממני", הוסיף.

לבסוף, חזר נתניהו על עמדתו הנחרצת לפיה על הקהילה הבינלאומית לעשות כל שביכולתה כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני. "אנחנו כאן בשביל מטרה, אני כאן בשביל מטרה, והיא להגן על עתידם של היהודים, להגן על עתידה של המדינה היהודית – להגן עליה מפני איראן גרעינית". לדבריו, "לא אתן שזה יקרה. זה לא הולך לקרות".

יצחק רבין, יאסר עראפאת וביל קלינטון במעמד החתימה על הסכם אוסלו, 13.9.1993. AP
נתניהו ואובמה לא ייראו כך. קלינטון ורבין עם ערפאת/AP

מיטשל ברק, יועץ פוליטי שעבד לצדו של נתניהו בראשית שנות ה-90, אמר בשיחה עם העיתון כי "נתניהו חש הכי בנוח כאשר הוא מנבא אסונות, מפחיד אנשים כדי להניע אותם לעשות משהו". לטענתו, הבעיה של ראש הממשלה היא שהוא איבד עתה את המומנטום. "המסר שלו ברור, המסר שלו דומה, הסיטואציה דומה, אך נקודת המבט של כל האחרים השתנתה", הסביר. "זה כאילו שאתה לבד בחדר חשוך עם פנס".

גורם ישראלי התייחס בראיון לעיתון ליחסים בין ארצות הברית לישראל. "יש הבנה הדדית עמוקה שאנחנו מה שיש, אין עוד מערכות יחסים כמו זו, כולן מתוחות", אמר הגורם. עם זאת, לדבריו, היחסים בין נתניהו לנשיא האמריקני, ברק אובמה, לא יגיעו לרמת הקרבה ששררה בין ראשי המדינות הקודמים, ביל קלינטון ויצחק רבין. "זה לא צריך להיות ביל ויצחק. הם מקבלים זה את זה".

לקריאה נוספת:
נשיא צרפת לנתניהו: "תומך בעמדת ישראל מול איראן"
ברקע המו"מ עם איראן: צה"ל דימה תקיפה לטווח ארוך
רה"מ ללונדון: היזהרו ממגעים עם מי שקורא להשמדתנו
רוב גדול בציבור: אובמה לא ימנע מאיראן נשק גרעיני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully