וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא צרפת לנתניהו: "תומך בעמדת ישראל מול איראן"

12.10.2013 / 0:01

גיבוי מארמון האליזה: ערב חידוש שיחות המערב עם טהראן, שוחח פרנסואה הולנד עם ראש הממשלה והבטיח לו כי "צרפת תשמור על נחישות ותבטיח שהצהרות רוחאני מגובות במעשים"

צילום: לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן

(צפו בנתניהו פונה לאירופאים: "היו קשוחים מול איראן")

נשיא צרפת פרנסואה הולנד שוחח אמש (שישי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואמר לו כי צרפת תומכת בעמדת ישראל מול איראן. "צרפת תשמור על נחישות מול תכנית הגרעין האיראנית ותוודא שהצהרותיו של הנשיא חסן רוחאני מגובות במעשים", אמר הולנד לנתניהו - כך בהודעת ארמון האליזה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם נשיא צרפת, הולנד, בארמון האליזה בפריז. לשכת העיתונות הממשלתית
תמיכה צרפתית בעמדת ישראל. נתניהו והולנד/לשכת העיתונות הממשלתית

בניגוד לשיחת התמיכה עם הולנד, שלשום השתלח נתניהו בבריטניה ברקע כוונת הממלכה לפתוח שוב את השגרירות בטהראן. בראיון ליומון הבריטי "פייננשל טיימס", אמר ראש הממשלה כי לונדון צריכה להתעקש שאיראן תכיר בישראל ותפסיק לקרוא להשמדתה, לפני שתמשיך במגעים לחידוש היחסים הדיפלומטיים עמה.

נתניהו הלם באגרופיו: "אסור שלאיראן יהיו צנטריפוגות"

נתניהו התראיין בלשכתו לכמה כלי תקשורת זרים, לקראת חידוש השיחות בין המערב לאיראן. השיחות יתקיימו בשבוע הבא בז'נבה, ונתניהו דרש כי מדינות המערב ינקטו קו בלתי מתפשר בדרישתן לעצור לחלוטין את תכנית הגרעין של איראן.

כשהוא הולם באגרופיו על השולחן, הדגיש נתניהו בפני ה"פייננשל טיימס" כי בצומת הזה, "אנחנו צריכים לומר בבירור: אסור שלאיראן יהיו צנטריפוגות, ואסור שיהיו לה כורי פלוטוניום. צריך לפרק לגמרי את המתקנים הללו בהתאם להחלטת מועצת הביטחון ולפי דרישת קבוצת 5+1 (ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין)".

כנשאל לגבי האפשרות שישראל תפעל צבאית נגד איראן, אמר נתניהו: "ישראל לעולם לא תאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני". בתשובה לשאלה מה יגרום לישראל לפעול בנושא, או באיזו צורה, השיב: "המדיניות היא שאנו לעולם לא מדברים על האופציה הצבאית שלנו".

(עדכון ראשון: 20:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully