וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המו"מ עם איראן: צה"ל דימה תקיפה לטווח ארוך

11.10.2013 / 0:12

טייסות קרב של החיל קיימו השבוע תרגיל למרחקים ארוכים, המדמה פעולה לטווח שכולל את איראן. המשמעות: מוכנות לאפשרות של תקיפה במדינה. במקביל, יעלון דן עם מקבילו האמריקני

צילום: חיה"א, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

בזמן ששר הביטחון משה יעלון המבקר ארה"ב דן עם מקבילו האמריקני צ'אק הייגל בנושא האיום האיראני והתמודדות עמו, מפרסם אתמול (חמישי) חיל האוויר תיעוד מתרגיל מיוחד שביצעו טייסות קרב שנועד לתרגל יכולות טיסה לטווחים רחוקים. המשמעות מהתרגיל שבוצע בשבוע החולף ושכלל גם תרגול של תדלוק אווירי היא שמדובר בהכנה לטיסה ליעדים מהמעגל השלישי - בהם גם איראן.

"כשמדברים על 'כל האופציות על השולחן', ניתן להבין שמדובר גם על אופציות צבאיות", נכתב באתר הרשמי של חיל האוויר נכתב. "חיל האוויר, הזרוע הארוכה של צה"ל, היא האחראית למימוש האופציה - אם תידרש - ולצורך כך בטייסות מתרגלים ומחזקים את קשת היכולות, בין השאר, גם בטיסות ארוכות טווח. בתחום הזה נדרש חיל האוויר לפתח יכולת פעולה רלוונטית, מפעולה ממוקדת ועד לפעולה רחבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטוסים תרגלו תדלוק באוויר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכתב באתר כי האימון בתקופה האחרונה אינו שונה מאימונים שנעשו בשנים האחרונות וכי הוא בוחן את מירב הפרטים בתרחיש המדובר - החל מהתכנון במחלקת מבצעים ובטייסות, דרך הטיסה עצמה והתדלוק האווירי ועד הניהול ממרכז השליטה של החיל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"בעולם צריכים להבין שישראל רצינית"

אחרי התרגיל, אמר אחד ממפקדי טייסות הקרב שהשתתף בגיחה כי האתגרים "מתחילים בתכנון של טיסה הרחק מהבית, וממשיכים בהתמודדות עם תנאי מזג אוויר, תנאי שטח לא מוכרים ואיומים אפשריים בדרך". מפקד הטייסת הוסיף כי חודדו "היכולות וכלל המרכיבים שמחייבים את הטייסות השונות לאימון מסוג זה כולל חווית טיסה ממושכת הדורשת ריכוז למשך מספר שעות וגם הכנות פיזיות מיוחדות בהיבטי מנוחה ותזונה".

ישנם גורמים המעריכים כי חשיפת האימון נועדה להראות את הכוונות האמיתיות של מדינת ישראל בדבר האפשרות של תקיפת מתקני הגרעין באיראן - כמו גם להציג הלכה למעשה ש"כל האופציות על השולחן". גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! חדשות כי ישראל אמנם "נותנת צ'אנס" למשא ומתן בין ארה"ב לאיראן, אבל ציין כי הקלה בסנקציות או עסקה גרועה לישראל עשויה "להוביל לחציית קו אדום שישראל לא תסכים עמה". גורם אחר הוסיף כי כדי שיאמינו בעולם לכך שישראל רצינית, "אנחנו חייבים להראות שאנחנו מתכוונים למה שאנחנו אומרים. אחרי מה שקרה בסוריה, אנחנו מבינים יותר מתמיד שלחץ צבאי ממשי נושא פרי".

לקריאה נוספת:
רה”מ ללונדון: היזהרו ממגעים עם מי שקורא להשמדתנו
רוב גדול בציבור: אובמה לא ימנע מאיראן נשק גרעיני
”ההצעה האיראנית היא אחיזת עיניים”

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בביקורו בפס הייצור של מטוס הקרב אף-35 במפעלי לוקהייד מרטין בטקסס. לוקהייד מרטין, משרד הביטחון
יעלון במפעלי לוקהייד מרטין בטקסס/משרד הביטחון, לוקהייד מרטין

בתוך כך, בסיום ביקורו בארצות הברית, ביקר אתמול שר הביטחון יעלון במפעלי לוקהייד מרטין, פס הייצור של מטוס הקרב אף-35, שאמור להיקלט בחיל האוויר. "האף-35 הוא אבן פינה בבניין הכוח של חיל האוויר וצה"ל. זה אירוע משמעותי מבחינתנו. לצערי אנחנו מנוסים בפעילויות צבאיות כי אין לנו ברירה אלא להגן על עצמנו, ולכן אני חושב שאנחנו בני מזל לבעלת ברית כמו ארה"ב וליהנות מהיכולות של לוקהייד מרטין. אנחנו נהנים לאורך השנים מהאף-16, ואני חושב שיש עתיד גדול לחיל האוויר הישראלי עם היכולות הייחודיות שהאף-35 מביא עימו", אמר.

לדברי שר הביטחון, בישראל מצפים "בקוצר רוח" לקבלת המטוס שנבנה "בזכות ידע ורוח ושיעניק לחיל האוויר יכולות אדירות לפעולה". המטוסים הראשונים מתוך הטייסת הראשונה שנרכשה על ידי צה"ל אמורים להיות מועברים לחיל האוויר בשנת 2016. יעלון הוסיף כי התוכנית לעתיד היא רכישת טייסת נוספת. "אני מעודד מהביקור כאן, ומאמין שאנחנו בדרך הנכונה", סיכם.

(עדכון ראשון: 20:27)

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, בביקורו בפס הייצור של מטוס הקרב אף-35 במפעלי לוקהייד מרטין בטקסס. לוקהייד מרטין, משרד הביטחון
יעלון סוקר את ה-F35/משרד הביטחון, לוקהייד מרטין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully