וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ ללונדון: היזהרו ממגעים עם מי שקורא להשמדתנו

במסר חריף, הזהיר נתניהו את בריטניה כי עליה להתעקש שאיראן תכיר בישראל לפני חידוש היחסים עמה. בראיונות לתקשורת הזרה הוא הלם באגרופים על השולחן: אסור שיהיו צנטריפוגות

צילום: לע"מ, עריכה: מיכאל ברגמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו משגר מסר חריף לבריטניה, ומזהיר כי עליה לשקול מחדש את כוונתה לחדש את היחסים עם איראן ולפתוח שוב את השגרירות בטהראן.

בראיון ליומון הבריטי "פייננשל טיימס", אמר היום (חמישי) ראש הממשלה כי לונדון צריכה להתעקש שאיראן תכיר בישראל ותפסיק לקרוא להשמדתה, לפני שתמשיך במגעים לחידוש היחסים הדיפלומטיים עמה.

נתניהו התראיין היום בלשכתו לכמה כלי תקשורת זרים, לקראת חידוש השיחות בין המערב לאיראן. השיחות יתקיימו בשבוע הבא בז'נבה, ונתניהו דרש כי מדינות המערב ינקטו קו בלתי מתפשר בדרישתן לעצור לחלוטין את תכנית הגרעין של איראן.

כשהוא הולם באגרופיו על השולחן, הדגיש נתניהו בפני ה"פייננשל טיימס" כי בצומת הזה, "אנחנו צריכים לומר בבירור: אסור שלאיראן יהיו צנטריפוגות, ואסור שיהיו לה כורי פלוטוניום. צריך לפרק לגמרי את המתקנים הללו בהתאם להחלטת מועצת הביטחון ולפי דרישת קבוצת 5+1 (ארה"ב, בריטניה, צרפת, גרמניה, רוסיה וסין)".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ברחוב דאונינג 10, לונדון. אפריל 2011. AP
ראש הממשלה נתניהו ברחוב דאונינג 10, לונדון/AP

"איראן קוראת להשמדת המדינה היהודית, שהיא מדינה חברה באו"ם, אמר נתניהו בראיון. "זה אך הגיוני שבריטניה תאמר לאיראנים: לפני שאנו מחדשים את היחסים הדיפלומטיים, עליכם לנטוש זאת (את העמדה הזו)". כאשר נשאל רה"מ אם הוא כבר פנה ללונדון בדרישה הזו, הוא השיב: "אני פונה אליהם כעת".

נתניהו שב על עמדתו שלפיה "עדיף לא לחתום על עסקה מאשר לקבל עסקה רעה עם איראן". הוא הזכיר את העמדות שביטא בנאומו בעצרת האו"ם, שלפיהן הקלה בסנקציות תשאיר לאיראן יכולת להעשיר אורניום או להמשיך בעבודה בכור הפלוטוניום. לדבריו, בתום הנאום באו"ם עשרות שגרירים זרים ניגשו אליו ובירכו אותו על תוכן דבריו.

כנשאל לגבי האפשרות שישראל תפעל צבאית נגד איראן, אמר נתניהו: "ישראל לעולם לא תאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני". בתשובה לשאלה מה יגרום לישראל לפעול בנושא, או באיזו צורה, השיב: "המדיניות היא שאנו לעולם לא מדברים על האופציה הצבאית שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully