וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות: דורס לי זיתוני נסע שיכור וללא רישיון נהיגה

בצרפת פורסמה עדותו של קלוד חייט, הנוסע במכונית שפגעה בזיתוני ב-2011. לדבריו, הנהג אריק רוביק בא לישראל מלכתחילה כדי להימלט מהעמדה לדין: "ברחנו בלי להביט בגופה"

אריק רוביק, הנאשם בדריסתה למוות של לי זיתוני ב-2011, נהג באותה שעה כשהוא שרוי בגילופין וללא רישיון בתוקף - כך עולה מעדותו של הנוסע השני במכונית, קלוד חייט, שהתפרסמה היום (רביעי). עוד עולה מהעדות כי רוביק שהה בישראל, מפני שנמלט מצרפת מחשש שיועמד לדין בעבירות הונאה.

הרשויות בצרפת הגישו בחודש שעבר כתב אישום נגד רוביק וחייט. רוביק הואשם בהריגה וחייט הואשם בהפקרת פצוע. לפי העיתון "לה פיגרו", רוביק וחייט העיד ב-3 בספטמבר אצל שופט-חוקר בפאריס. חייט סיפר לשופט כי בלילה שהסתיים בדריסתה של זיתוני, השניים שתו כמויות גדולות של וודקה וויסקי ולאחר מכן ביקרו במועדון חשפנות. הם נהגו בפראות ברחובות תל אביב וחצו רמזורים אדומים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קלוד חייט/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי עדותו של חייט, רישיון הנהיגה של רוביק בוטל בשל עבירות תנועה ונהיגה בשכרות. עורכי דינו של רוביק מכחישים את הטענות הללו. בגלל שהיה חסר רישיון, חייט נהג להסיע את רוביק בתל אביב במכונית המפוארת שרכש, ובליל הדריסה רוביק ביקש הזדמנות "לשחק בצעצוע החדש", כפי שהגדיר אותו, לדברי חייט. "הוא לא היה שיכור לחלוטין, אבל גם לא 'נקי' לחלוטין", הוסיף בעדותו.

בן זוגה של זיתוני, אחרי הגשת האישום: נעמוד בגבורה גם במשפט

זיתוני, מדריכת פילאטיס בת 25 מקיבוץ נווה אור, נדרסה למוות סמוך לשעה 07:00 ב-16 בספטמבר 2011, בפינת הרחובות ויצמן ופנקס בתל אביב. המכונית - ג'יפ ב.מ.וו שחור - נסעה בפראות ופגעה בה. רוביק וחייט נמלטו מהמקום מבלי להגיש לה עזרה, ולפי העדות הם גם נמנעו מלהביט בגופה. במנוסתם הם נסעו במהירות מופרזת וחצו כמה רמזורים אדומים. אחרי כמה שעות אותרה המכונית בחניון בתל אביב, בדירתו השכורה של רוביק, אך בשעה הזו הוא וחייט כבר הספיקו להימלט מישראל עם משפחותיהם.

רוביק וחייט צפויים לעונש של עד עשר שנות מאסר. אחרי הגשת כתב האישום, אמר בן זוגה של זיתוני, רועי פלד, כי שני הנאשמים הם "עבריינים סדרתיים, לפני התאונה והרבה אחריה - ולראיה - המעצר של אריק רוביק". לדבריו, הוא מאמין ומקווה שמשרד המשפטים הצרפתי יעמוד בהבטחותיו, הן למשפחה והן לציבור הישראלי כולו, ויעמיד את השניים לדין בחומרה המרבית. סיימנו שלב אחד, ואנחנו בדרכנו לשלב שני, שיהיה לא פחות קשה. אנחנו מוכנים אליו ונעמוד גם בו בגבורה".

"אנחנו מתכוונים לעשות כל מה שצריך, גם אם זה לעבור לגור בצרפת", אמר. "כולנו מכירים את הפרוצדורה ואת התהפוכות שבמשפט פלילי, בטח ובטח כשהוא מתנהל במדינה זרה. אנחנו מגייסים וזקוקים לכל עזרה אפשרית על מנת שנוכל לעמוד מול שני עבריינים שחמושים בהרבה כסף ועורכי דין".

כותרות אחרונות בפרשה
אריק רוביק, דורס לי זיתוני, הואשם בהריגה והפקרה
מטה המאבק נגד דורסי זיתוני פונה ללבם של התיירים
מאות באזכרה של לי זיתוני: "סיוט שמסרב להסתיים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully