וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את החג וסוף השבוע

מנהיגי העולם התכנסו ברוסיה ודנו גם באפשרות של תקיפה בסוריה, גבר בשנות ה-50 לחייו נדקר למוות בשרון ושר הפנים המצרי שרד ניסיון חיסול. אלה הכותרות שעשו את סוף השבוע

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

צפו: פוטין מדבר על סוריה בוועידת ה-G20 ברוסיה, אתמול

האיחוד האירופי: "יש להגיב בעוצמה - רק אחרי דוח האו"ם"

הממונה על יחסי החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה היום (שבת) כי 28 המדינות החברות באיחוד הסכימו על כך שהמידע שיש ברשותן כולל ראיות חזקות לכך שהמשטר הסורי הוא שעומד מאחורי התקיפה הכימית, אולם היא נמנעה מלהביע תמיכה בפעולה הצבאית המתוכננת. "המשטר הוא היחיד שיש ברשותו נשק כימי, ואת האמצעים לשגר אותו, בכמות מספקת", אמרה אשטון לעיתונאים בתום פגישה עם שרי החוץ האירופיים בווילנה בירת ליטא. היא הוסיפה כי השרים הסכימו שהעולם "לא יכול לעמוד מנגד" וכי תגובה ברורה ועוצמתית נחוצה על מנת למנוע שימוש עתידי בנשק כימי בסוריה.

עם זאת, אשטון ציינה כי השרים תומכים בהתחייבותו של נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, להמתין עד לפרסום הדוח של פקחי האו"ם בנוגע לתקרית בפרברי דמשק ב-21 באוגוסט לפני שנוקטים כל פעולה. "האיחוד האירופי מדגיש את הצורך להתקדם ביחס למשבר הסורי, במסגרת התהליך של האו"ם", אמרה אשטון.

מצרים תגברה כוחות בסיני: "מנקים כפרים מטרוריסטים"

צבא מצרים שלח היום כוחות תגבור לאזור הגבול בסיני, כחלק מהמאבק המתמשך בגורמי ג'יהאד באזור. כלי רכב משוריינים ומשאיות הנושאות כוחות רגליים נפרשו באזור. ברשת "אל-ג'זירה" ציטטו גורם צבאי במצרים שמסר כי מסוקים וטנקים מצריים פתחו במתקפה על כפרים בצפון חצי האי, ולדבריו עשרות נפגעו, לא ברור אם נהרגו או נפצעו.

על פי מקורות, מסוקי אפאצ'י ירו רקטות על "חממות של טרוריסטים", ואחרי כן נכנסו גם הכוחות הרגליים. על פי גורם צבאי, הצבא מתכנן "לנקות" אזורים סביב רפיח ושייח' זוויד שעל הגבול עם רצועת עזה ושני כפרים סמוכים, מטרוריסטים. גורמים אחרים מסרו שפיצוצים שנשמעו הבוקר סמוך לשייח זוויד היו חלק מהפעילות הצבאית במקום.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

ארה"ב: מיצינו את כל החלופות בסוריה – מלבד תקיפה

שגרירת ארצות הברית לאו"ם, סמנתה פאוור, אמרה אמש כי ארצה "מיצתה את החלופות" לתקיפה צבאית בסוריה. בדברים שנשאה במרכז לחשיבה אמריקנית מתקדמת בוושינגטון הבירה אמרה פאוור כי נשיא סוריה בשאר אסד השתמש בכמות קטנה ביותר של נשק כימי בפרברי דמשק, ביחס לכמות הרבה שמשטרו מחזיק ברשותו. "להערכתנו, למרות שאסד השתמש ב-21 באוגוסט בכמות רבה יותר של נשק כימי מאשר בעבר, הוא בקושי נגע בכמויות העצומות שבהן הוא מחזיק", אמרה פאוור.

באשר לאפשרות שתקיפה אמריקנית לא תצא אל הפועל לבסוף, הוסיפה כי אם "אין ביכולתנו לגייס את האומץ לפעול כאשר הראיות ברורות וכאשר הפעולה שנשקלת היא מוגבלת, המשמעות היא שהיכולת שלנו להוביל את העולם נמצאת בסכנה. האלטרנטיבה היא להמשיך ולתת 'אור ירוק' למעשי ההתעללות של אסד שיאיימו על ביטחוננו וירדפו את המצפון שלנו". לדבריה, הפעולות הללו יובילו לכך שבסופו של דבר ארצות הברית תידרש להגיב באופן צבאי בכל מקרה בהמשך, כאשר הסיכונים והמחיר יהיו גבוהים יותר. באשר לרוסיה, שאירחה את ועידת G20 שבה השתתפו גם הנשיא ולדימיר פוטין ועמיתו ברק אובמה, אמרה השגרירה האמריקנית כי יהיה זה "נאיבי" לחשוב שרוסיה תשנה את עמדתה המעניקה גיבוי לבעלת הברית סוריה.

פוטין נועד עם אובמה: "אמשיך לחמש את אסד"

ועידת המדינות המתועשות (G20) בסנקט פטרסבורג שננעלה אמש הביאה אתמול למפגש בין נשיאי רוסיה וארה"ב, ברק אובמה ו-ולדימיר פוטין, הנמצאים בעימות מתוקשר בתקופה האחרונה - במיוחד לנוכח המשבר בסוריה. השניים נועדו בשולי הפסגה לפגישה קצרה, אולם הפער ביניהם נותר בעינו.

"הם ישבו לפני פגישותיהם היום בכורסאות וניהלו שיחה של 20 דקות, אחד על אחד", אמר עוזרו של פוטין לענייני מדיניות חוץ, יורי אושקוב לסוכנות הידיעות רויטרס. לדבריו, השיחה עסקה בעיקר בסוריה. "לא, עמדותיהם לא נעשו קרובות יותר", הוסיף. פוטין עצמו אמר במסיבת עיתונאים שכינס כי הוא והנשיא האמריקני נותרו בעמדותיהם, אולם הקשיבו זה לזה ומחפשים אחר דרכים להתקדם בנושא.

גבר נדקר למוות במושב בשרון, אחר נהרג בקטטה בקריות

גופת גבר בשנות ה-50 לחייו נמצאה בערב יום חמישי במושב כפר יעבץ באזור השרון כשעליה סימני דקירה ואלימות. צוות מגן דוד אדום ממרחב ירקון שהוזעק למקום קבע את מותו. מחקירה ראשונית עולה כי הגבר שנדקר למוות יצא מאחד הבתים במושב ונכנס אל רכבו. אלמוני שהגיח משדות היישוב התקרב אל כלי הרכב, דקר את הגבר ונמלט מהמקום. ככל הנראה מדובר בסכסוך בין השניים. האיש מוכר למשטרה מתחום עבירות הסמים.

שעות ספורות קודם לכן, בסביבות השעה 21:00, נמצא גבר בשנות ה-60 לחייו ללא רוח חיים בדירה ברחוב חנה סנש בקריית מוצקין כשעל גופו סימני אלימות וחבלות. צוות מגן דוד אדום ממרחב כרמל שהוזעק למקום קבע את מותו. לדברי המשטרה, מדובר באדם שהיה מוכר בעבר כנרקומן והדירה שבה נמצא משמשת כמעון מגורים לנרקומנים בתהליך גמילה. שוטרי תחנת זבולון שחוקרים את נסיבות המקרה עצרו זמן קצר לאחר מציאת הגופה שלושה גברים, כבני 50, בחשד למעורבות ברצח. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע לאירוע הוא קטטה בין שיכורים.

בכיר טורקי: "פריצת דרך לנרמול היחסים עם ישראל"

השיחות בין ישראל וטורקיה לסיום המשבר הדיפלומטי בין שתי המדינות קרובות לסיכום, כך אמר גורם בכיר באנקרה. לדברי הבכיר, שצוטט ביום חמישי בעיתון הטורקי "זמאן", "הדבר אינו צריך להפתיע איש". הבכיר הוסיף כי מסתמנת פריצת דרך לקראת נורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות. "איני רואה מעצור פוליטי כלשהו העלול להפריע להסדרת היחסים", אמר הבכיר.

מדובר בצעד נוסף בהפשרת היחסים בין שתי המדינות, לאחר שבתחילת השבוע, לראשונה מאז שראש הממשלה בנימין נתניהו נענה לדרישה של טורקיה והתנצל בפני ראש ממשלתה, רג'פ טייפ ארדואן, על אירועי משט המאווי מרמרה ב-2010, הוזמן דיפלומט ישראלי בכיר לאירוע רשמי במדינה. על פי הדיווח בעיתון הטורקי "הורייט", הממונה על השגרירות באנקרה, יוסף לוי ספרי, הוזמן בסוף השבוע על ידי לשכת הנשיאות לקבלת פנים לציון יום הניצחון, חג לציון היום שבו הסתיים הקרב שסיים את מלחמת העצמאות הטורקית, ב-1922.

בריטניה: ראיות חדשות לשימוש בנוזל סארין בסוריה

ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון אמר ביום חמישי כי בדיקות מעבדה שנערכו בארצו אישרו כי בתקיפה הכימית שאירעה ב-21 באוגוסט בפרברי דמשק נעשה שימוש בנוזל סארין, השווה בעוצמתו לגז עצבים ומשמש נשק כימי. בפתח כינוס 20 המדינות המתועשות (G-20) בסנקט פטרבורג שברוסיה אמר קמרון כי הבדיקות הושלמו השבוע ונערכו על בגדים ואדמה שנלקחו מג'וטא שבמזרח הבירה בסורית.

קמרון סיפר כי הבדיקות נערכו בשבוע החולף בידי מדענים בריטים במתקן "פורטון דאון". ה"גרדיאן" הבריטי דיווח כי קמרון צפוי להציג את התוצאות בוועידה בניסיון להפעיל לחץ על נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כדי שהאחרון יגרום לנשיא סוריה בשאר אסד לפתוח במשא ומתן לעזיבת השלטון. יצוין כי הדגימות שהובאו לבריטניה מסוריה שונות מדגימות השיער והדם שנבחנו בארצות הברית.

חיזבאללה על תקיפה אמריקנית בסוריה: "טרור מתוכנן"

ארגון חיזבאללה אמר ביום חמישי כי התערבות צבאית אמריקנית בסוריה היא "טרור מאורגן". הארגון השיעי בלבנון, המקורב למשטר הסורי, פרסם הודעה לפיה תקיפה במדינה השסועה תהווה "איום לשלום ולביטחון האזורי והבינלאומי".

שר הפנים המצרי שרד ניסיון התנקשות במכונית תופת

שר הפנים של מצרים, מוחמד איברהים, ניצל ביום חמישי מניסיון התנקשות כאשר מכונית תופת התפוצצה בסמוך לשיירתו בקהיר. המשטרה ירתה למוות בשניים מהחשודים במעורבות באירוע, שפצע לפחות עשרה בני אדם.

הפיצוץ אירוע במחוז נאסר בבירה, מעוזם של האחים המוסלמים. בשלב זה ההערכה היא כי לא מדובר במחבל מתאבד אלא במכונית עמוסת חומרי נפץ שהופעלה מרחוק, והמשטרה המצרית - שנמצאת תחת סמכותו של שר הפנים - פועלת למצוא את החשודים בפיצוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully