וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה על תקיפה אמריקנית בסוריה: "טרור מתוכנן"

הארגון השיעי בלבנון, מקורבו של משטר אסד, גינה כל התערבות אמריקנית בסוריה שתהווה לדבריו "איום לשלום ולביטחון באזור". פוטין בוועידת ה-G-20: "הערב נדון גם על סוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

יממה לאחר שוועדת החוץ של הסנאט אישרה תקיפה בסוריה על רקע השימוש שעשה משטר אסד בנשק כימי נגד אזרחיו, בחיזבאללה אומרים היום (חמישי) כי התערבות צבאית אמריקנית בסוריה היא "טרור מאורגן". הארגון השיעי בלבנון, המקורב למשטר הסורי, פרסם הודעה לפיה תקיפה במדינה השסועה תהווה "איום לשלום ולביטחון האזורי והבינלאומי".

הקרב על סוריה - כותרות אחרונות
סין מזהירה: "תקיפה בסוריה תפגע בכלכלה העולמית"
התקיפה בסוריה: אובמה עבר את המשוכה הראשונה
ועדת החוץ של הסנאט אישרה תקיפה אמריקנית בסוריה

בתוך כך, סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה הערב כי שלוש משחתות רוסיות חצו היום את מצר בוספורוס של טורקיה בדרכן למזרח הים התיכון. על פי הדיווח, מדובר בספינת המודיעין SSV-201 פריאזווי ובשתי הספינות מינסק ונובוצ'רקסק. רוסיה, בעלת בריתו של המשטר הסורי, שומרת על נוכחות קבועה של ארבע ספינות מלחמה באזור בעקבות המשבר במדינה ואיומי המערב לפעול צבאית בסוריה.

פגישה בין אסד לנסראללה ב-2010. AP
תמיכה עיוורת. נסראללה ואסד/AP

דברי חיזבאללה נאמרים על רקע כינוס 20 המדינות המתועשות (ה-G-20) בסנקט פטרבורג שברוסיה. נציגי המדינות התכנסו על מנת לדון בנושאים כלכליים כמתוכנן, אולם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר כי דיון בנושא סוריה ייערך מאוחר יותר היום במהלך ארוחת הערב.

במהלך הוועידה אמר דוברו של פוטין כי מנהיגי ברית המעצמות הכלכליות העתידיות "בריקס" (ברזיל, רוסיה, הודו סין ודרום אפריקה) הביעו דאגה מפעולה צבאית אפשרית בסוריה. על פי הודעת הדובר, דמיטרי פסקוב, "במהלך דיון של מדינות 'בריקס' צוין כי התערבות חיצונית בענייניה של סוריה היא בין הגורמים שיכולים להשפיע על כלכלת העולם". לדבריו, "לתוצאות כאלה יכולות להיות השלכות שליליות מאוד על הכלכלה העולמית". כמו כן, משרד החוץ הרוסי הודיע היום כי שר החוץ הסורי וואליד מועלם ייפגש ביום שני במוסקבה עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב. על פי הודעת המשרד, השיחות בין הצדדים יתמקדו ב"מצב הנוכחי בסוריה".

בתדרוך עיתונאים שנערך בפתח הוועידה, אמר סגן שר האוצר של סין, ז'ו גואנגיאו, כי "תקיפה בסוריה תפגע בכלכלה העולמית ותגרום לזינוק במחירי הנפט". גואנגיאו חזר על עמדת סין, שלפיה המפתח לבלימת הידרדרות הלחימה בסוריה נעוץ בדיפלומטיה, דרך חידוש השיחות עם משטר אסד.

אמש כאמור אישרה ועדת החוץ של הסנאט תקיפה אמריקנית בסוריה. על פי נוסח ההצעה שאושרה, מסגרת הזמן של התקיפה האמריקנית תוגבל ל-90 ימים והיא שוללת מכל וכל כניסה קרקעית של חיילים אמריקנים לשטח סוריה. בשבוע הבא, עם שובם של הסנאטורים מפגרת הקיץ, מליאת הסנאט תצביע על הצעת ההחלטה.

במהלך השימוע בפני ועדת החוץ של בית הנבחרים אמר שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, כי התקיפה המתוכננת לא תהיה "דקירת סיכה", כהגדרתו, וכי היא תביא לפגיעה משמעותית ביכולתו הצבאית של נשיא סוריה, בשאר אסד. "זו לא תהיה דקירת סכין. זו תהיה מתקפה שתפגע באופן משמעותי ביכולותיו", אמר הייגל לחברי הוועדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully