וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת החוץ של הסנאט אישרה תקיפה אמריקנית בסוריה

5.9.2013 / 0:01

חברי הוועדה אישרו את הצעת ההחלטה הקובעת כי ארה"ב תוכל לצאת לפעולה צבאית מוגבלת של 90 ימים, במהלכה תיאסר כניסה קרקעית של חיילים אמריקנים לשטח סוריה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ועדת החוץ של הסנאט האמריקני אישרה אמש (רביעי) את הצעת ההחלטה בעד פעולה צבאית אמריקנית בסוריה, בתגובה על השימוש לכאורה של משטר אסד בנשק כימי נגד אזרחיו ב-21 באוגוסט. הצעת ההחלטה, שהתקבלה לאחר שימוע שערכו חברי הוועדה לשר החוץ ג'ון קרי ולשר ההגנה צ'אק הייגל, עברה ברוב של עשרה תומכים מול שבעה מתנגדים. על פי נוסח ההצעה, מסגרת הזמן של התקיפה האמריקנית תוגבל ל-90 ימים והיא שוללת מכל וכל כניסה קרקעית של חיילים אמריקנים לשטח סוריה. בשבוע הבא, עם שובם של הסנאטורים מפגרת הקיץ, מליאת הסנאט תצביע על הצעת ההחלטה.

הבית הלבן שיבח את החלטת ועדת החוץ של הסנאט. "אנו מברכים את הסנאט על שנע במהירות וחצה קווים מפלגתיים בשם הביטחון הלאומי שלנו", נמסר מדובר הבית הלבן, ג'יי קרני.

במהלך השימוע בפני ועדת החוץ של בית הנבחרים אמר שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, כי התקיפה המתוכננת לא תהיה "דקירת סיכה", כהגדרתו, וכי היא תביא לפגיעה משמעותית ביכולתו הצבאית של נשיא סוריה, בשאר אסד. "זו לא תהיה דקירת סכין. זו תהיה מתקפה שתפגע באופן משמעותי ביכולותיו", אמר הייגל לחברי הוועדה.

ועדת החוץ של הסנאט דנה על תקיפה בסוריה, 3 בספטמבר 2013. רויטרס
הייגל, מימין, עם קרי בסנאט, אמש/רויטרס

אולם, חרף אישור התקיפה בוועדת החוץ בסנאט, הנשיא האמריקני ברק אובמה אינו יכול לנוח על זרי הדפנה. זאת, משום שמצב התמיכה בקרב שאר חברי הסנאט אינו ברור. עד עתה, 21 סנאטורים הודיעו אומנם כי הם יתמכו ביציאה למתקפה, אולם 13 הודיעו שהם מתנגדים ו-66 נוספים מתלבטים וטרם קיבלו החלטה סופית בנושא.

גם אמש התכנסה הוועדה לדיון על נוסח החלטת התקיפה. שר החוץ ג'ון קרי, שדיבר בפני הוועדה אמר כי "הדיון פה היום הוא לא על הקו האדום של אובמה. זה הקו האדום של העולם, של האנושיות". לדבריו, המתקפה הכימית שבוצעה לפני כשבועיים בסוריה היא הגדולה ביותר שאירעה במאה ה-21. "אי אפשר להתעלם מנשק כימי והנזק שהוא עלול לגרום לאזור מסוים בעולם כי יש לנו בעלי ברית שם, יש לנו אינטרסים שם", אמר והזהיר מהמתרחש אם ארה"ב תחליט שלא לתקוף. "אנחנו יודעים שאסד יקרא את נסיגתנו כהזדמנות להשתמש בנשק הזה שוב".

לקראת תקיפה בסוריה - סיקור מיוחד
אובמה: "לכישלון התקיפה בסוריה יהיו השלכות"
פוטין שוב מזהיר את המערב: "נשלח S-300 לסוריה"
המשבר מעמיק: "ספינת טילים רוסית בדרך לחופי סוריה"

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully