וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר מעמיק: "ספינת טילים רוסית בדרך לחופי סוריה"

5.9.2013 / 0:01

ספינת הטילים, שתגיע לאזור בעוד 10 ימים, "תיקח פיקוד על הכוח הימי" של רוסיה במזרח הים התיכון. גורם צבאי רוסי: "אנחנו עומדים בהתחייבות הצבאית לסוריה"

המתיחות בין המעצמות סביב סוריה נמשכת – ואף מחריפה: רוסיה הודיעה אתמול (רביעי) כי ספינת הטילים "מוסקבה" תצא למזרח הים התיכון, במטרה לקחת פיקוד על הפעילות הימית שלה באזור, כך אמר גורם צבאי לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. הספינה עתידה להגיע לחופי סוריה תוך עשרה ימים.

ההחלטה הזו מהווה ככל הנראה מימוש של ההכרזה הרוסית מסוף השבוע שעבר לפיה כוח המשימה הקבוע של הצי הרוסי בים התיכון יתוגבר. גורם במטה הכללי של צבא רוסיה ציין אז כי פרט לספינת הטילים, תישלח גם ספינה נגד צוללות, בגלל "המצב הידוע השורר כעת במזרח התיכון". הגורם הסביר כי ההחלטה התקבלה מאחר שהמצב הנוכחי שנוצר במזרח הים התיכון "דרש מאיתנו התאמות מסוימות בהרכב הכוח הימי".

בהתייחסו למתיחות עם ארה"ב בנושא התמיכה במשטרו של אסד והעברה של אמצעי לחימה לרשותו, אמר אתמול גורם ביטחוני רוסי לאינטרפקס כי רוסיה למעשה השלימה את התחייבויותיה לסוריה, עוד בטרם החלה ארה"ב לאיים על אסד בשימוש בכוח צבאי.

בשעות אחר הצהריים דיווחה אותה סוכנות ידיעות כי פצצות מרגמה התפוצצו באזור בו ממוקם מבנה שגרירות רוסיה בדמשק. לפי אחד העובדים במקום, לא היו נפגעים בקרב הצוות הדיפלומטי ולא היה נזק. "לא קרה כלום בשטח שלנו", אמר. לא ברור אם השגרירות הרוסית הייתה היעד לתקיפה ולא ידוע מי עומד מאחוריה.

"צעדים שמפרים נורמות בינלאומיות"

מוקדם יותר התראיין נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לסוכנות הידיעות AP ואמר כי ארצו אמנם עצרה משלוח של מערכת הנ"מ המשוכללת S-300 לידי סוריה, אולם רמז כי אם ארה"ב תתעקש לצאת לפעולה נגד אסד באופן חד-צדדי, העסקה עם דמשק תושלם בכל זאת. "סיפקנו כמה חלקים של המערכת, אך המשלוח לא הושלם. הקפאנו את זה לעת עתה. אם נראה שקורים צעדים שמפרים את הנורמות הבינלאומית, אנחנו נשקול כיצד לנהוג בעתיד, במיוחד בנוגע לאספקת נשק רגיש לאזורים ספציפיים בעולם".

ארדואן: "ישראל עומדת מאחורי ההפיכה במצרים". רויטרס
ממשיך לתמוך בקואליציה נגד אסד. ארדואן/רויטרס

להתבטאויות בנושא המשבר בסוריה הצטרף אתמול גם ראש הממשלה הטורקי רג'פ טייפ ארדואן, שחזר על עמדתו לפיה ארצו תצטרף לקואליציה בינלאומית נגד סוריה. עם זאת, הוא סרב לציין אם מעורבות כזאת למול אסד תכלול גם פעולה צבאית. "אמרנו שאנחנו מוכנים לקחת חלק בכל צורה של קואליציה ושאנחנו רואים בה כקואליציה של מתנדבים", אמר ארדואן לכתבים שעה קלה לפני צאתו להשתתף בפסגת ה-G-20 בסנט פטרסבורג.

עוד באותו נושא:
דיון על תקיפה בסוריה? מקיין העדיף לשחק פוקר
פוטין שוב מזהיר את המערב: ”נשלח S-300 לסוריה”
מזרח תיכון חדש-ישן: אילו מגמות התחזקו באזורנו?

(עדכון ראשון: 14:09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully