וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקחי האו"ם לחקירת הטבח בדמשק רוססו באש צלפים

השיירה שיצאה לבדוק את ההאשמות לשימוש בנשק להשמדה המונית עצרה זמנית אחרי מארב צלפים. אחד הג'יפים הושבת אך איש לא נפגע. המורדים והמשטר הסורי מאשימים זה את זה בירי

צילום: אבי פרץ, רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

צלפים ארבו הבוקר (שני) לצוות פקחי האו"ם שיצא מדמשק לעבר הכפר מעדמיה שמדרום-מערב לבירה הסורית. האו"ם הודיע כי לפחות ג'יפ אחד מהשישה שהיו בשיירה ניזוק והושבת, וכי יהיה צורך להחליפו בכלי רכב אחר.

בסרטון שהועלה לרשת, מאשימים המורדים הסורים את אנשי הבטח"א - לשכת המודיעין של חיל האוויר - באחריות לירי. מנגד, הטלוויזיה הסורית הטילה על המורדים את האחריות לירי, והודיעה כי היא תדאג לבטיחותם של הפקחים.

בשל הירי, משימת הפקחים הושתה זמנית והם נאלצו לחזור למחסום של הצבא הסורי. לאחר מכן המשיכו בדרכם. הם הגיעו לבית החולים המאולתר בכפר מעדמיה, וראיינו פצועים שנפגעו לכאורה במתקפה הכימית. הפקחים נטלו דגימות מכמה מהפצועים ושוחחו עם רופאים במקום.

מרטין נסירסקי, דוברו של מזכ"ל האו"ם באן קי מון, אמר כי "הרכב הראשון של הצוות שהגיע לחקור את הנשק הכימי, ספג אש מכוונת". לדבריו, מקור האש אינו ברור. איש לא נפגע מהירי. מוקדם יותר, סיפרו עדי ראייה כי שתי פצצות מרגמה שוגרו לעבר השכונה שבה נמצא מלון "ארבע העונות" שבו מתאכסנים הפקחים.

פקחי האו"ם בדרכם לבחון את אתרי ההפצצה שבהם נעשה לכאורה שימוש בנשק כימי, ליד דמשק. סוריה, 26 באוגוסט 2013. AP
שיירת הפקחים ביציאה מהמלון בדמשק, הבוקר/AP

אחרי עיכוב של כמה ימים, ממשלת סוריה אישרה את צאתם של הפקחים לאזורים שנפגעו, "כדי להוכיח שהטענות על פגיעה באזרחים, בהם נשים וילדים, הן שקרים".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

אסד: הטענות על שימוש בנשק כימי - שטויות

שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, הזהיר אמש כי ייתכן שסוריה כבר השמידה את כל הראיות שהיו במקום. הוא אמר שיש דחיפות שפקחי האו"ם יגיעו למקום בהקדם. בתוך כך, הודיע ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, כי הוא קוטע את חופשת הקיץ שלו וחוזר ללונדון, כדי לכנס מחר ישיבת חירום של הממשלה ולדון במשבר בסוריה.

בראיון שפורסם הבוקר, אמר נשיא סוריה, בשאר אסד, כי "ארצות הברית תיכשל בסוריה כפי שנכשלה בוויאטנם". בשיחה עם כתבים של העיתון הרוסי איזווסטיה, הוא הזהיר כי "מנהיגי מדינות העולם לא יצליחו להפוך את סוריה לבובה של המערב".

בראיון שפורסם הבוקר, אמר הנשיא הסורי כי הטענות לשימוש בנשק כימי הן "הצהרות של פוליטיקאים בארה"ב, במערב ובמדינות אחרות. זה עלבון לשכל הישר". הוא אמר כי "הטענות מביישות את דעת הקהל במדינות האלה. מדובר בשטויות".

היה זה הראיון הראשון שהעניק אסד לתקשורת אחרי הדיווחים הנרחבים על המתקפה בדמשק בשבוע שעבר, שגבתה מאות הרוגים.

המשבר בסוריה - כותרות אחרונות
אסד: ארה"ב תיכשל בסוריה כמו שנכשלה בווייטנאם
בכיר איראני: הציונים - הקורבן הראשון של מלחמה בסוריה
"8200 האזינה להנהגה הסורית בזמן המתקפה הכימית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully