וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יחידת 8200 האזינה להנהגה הסורית בזמן המתקפה הכימית"

השבועון הגרמני "פוקוס" דיווח מפי איש מוסד לשעבר כי יחידת המודיעין של צה"ל יירטה שיחות בין בכירי המשטר הסורי, המוכיחות כי הממשל הורה על ביצוע המתקפה בפרברי דמשק

צילום: אבי פרץ, רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(הסרטון מכיל תמונות קשות לצפייה)

יחידת המודיעין 8200 של צה"ל האזינה להנהגה הסורית בזמן המתקפה הכימית על פרבר של דמשק, שבה על פי ההערכות נהרגו מאות בני אדם ונפגעו כמה אלפי אזרחים נוספים כתוצאה מהחשיפה לחומר הקטלני. השבועון הגרמני "פוקוס" דיווח אמש (שבת), לפי דבריו של איש מוסד לשעבר, כי אנשי היחידה בחיל המודיעין של צה"ל יירטו שיחות בין בכירי המשטר בדמשק, המוכיחות כי המתקפה הכימית, שעוררה ביקורת קשה כלפי הנשיא בשאר אסד ברחבי העולם, יצאה לפועל בהוראת הממשל הסורי.

פצועים בשכונת דומא, דמשק, אחרי מתקפת נשק כימי. 23 באוגוסט 2013. רויטרס
לפי הדיווח בשבועון הגרמני, המשטר הסורי אחראי למתקפה הכימית/רויטרס

קנצרלית גרמניה, אנגלה מרקל, שהתראיינה לשבועון הגרמני, מתחה ביקורת על סין ורוסיה כיוון שהטילו וטו במועצת הביטחון של האו"ם על פתיחת חקירה בדבר שימוש בנשק כימי על ידי משטר אסד נגד אזרחיו בשבוע שעבר. לטענתה, הטלת הווטו של שתי המעצמות מנעה מפקחים של האו"ם להגיע לפרברי דמשק – באזור שבו אירעה המתקפה, שעל פי השבועון הגרמני גבתה את חייהם של כ-1,300 בני אדם. היום הודיע שר החוץ הסורי, ואליד מועלם, כי ארצו מתירה לפקחי האו"ם להגיע לאזור שבו אירעה המתקפה על מתנגדי אסד, אך במערב חוששים כי הראיות לכך כבר הושמדו.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, עם קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. מוסקבה, 16 בנובמבר 2012. רויטרס
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל/רויטרס

שר החוץ הבריטי, ויליאם הייג, התייחס הערב לנושא ואמר: "אנחנו צריכים להיות מציאותיים באשר להישגי צוות האו"ם". לדבריו, "ייתכן שהראיות כבר נפגעו בימים האחרונים ושראיות אחרות הושמדו". בכך התייחס הייג לטענת גורמי אופוזיציה בסוריה, לפיה צבא סוריה הפציץ את האזור בימים האחרונים. במקביל, ידידתה הקרובה של סוריה – רוסיה, הזהירה מפני התערבות צבאית של המערב בסוריה, בעקבות החשד לתקיפה כימית שביצע הצבא הסורי. "אנו קוראים בתוקף לאלה, שבאמצעות ניסיונם לכפות את דעתם על מומחי האו"ם בטרם התקבלו תוצאות החקירה, מעלים את האפשרות לפעולה צבאית בסוריה, להפעיל שיקול דעת לקראת החקירה ולא לעשות טעויות טרגיות", נאמר בהודעה מטעם משרד החוץ הרוסי. לפי ההודעה, לתקיפה בסוריה יהיו "השלכות הרסניות" על הביטחון במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully