וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בארה"ב: "אין כמעט ספק שאסד תקף בנשק כימי"

בכיר בממשל אובמה אמר שהערכת המודיעין מבוססת על מספר הנפגעים, הסימפטומים שלהם ודיווחים של עדי ראייה. במקביל, סוריה הודיעה שתאפשר לפקחי האו"ם גישה לאתרים שהותקפו

מערכת וואלה!

בעוד עיני כל העולם נשואות לעבר ארצות הברית בציפייה להחלטתו של הנשיא, ברק אובמה, אם להתערב במלחמה בסוריה, גורם בכיר בממשל אמר היום (ראשון) כי קיים "ספק קטן מאוד" באשר לשימוש שעשה משטר אסד בנשק כימי נגד אזרחים בשבוע שעבר. סוכנות הידיעות AP ציטטה את הגורם הבכיר שאמר כי קהילת המודיעין האמריקנית ביססה את ההערכה, שהועברה גם לבית הלבן, על "מספר הנפגעים עליהם דווח, הסימפטומים של הפצועים וההרוגים ודיווחים מפי עדי ראייה".

במקביל, שר החוץ הסורי, ואליד מועלם, הודיע כי סוריה הסכימה לאפשר לפקחי האו"ם גישה לאתרים בפרברי דמשק בהם נעשה לכאורה שימוש בנשק כימי, זאת לאחר שהגורם האמריקני הבכיר, שדיבר בעילום שם, העריך כי ממשלת סוריה חוסמת את גישתם של אנשי צוות החקירה של האו"ם לאתרים אלה בתקווה שהראיות ייטשטשו עם הזמן שחולף.

פצועים בשכונת דומא, דמשק, אחרי מתקפת נשק כימי. 23 באוגוסט 2013. רויטרס
נפגע מנשק כימי בשכונת דומאן בדמשק/רויטרס

מוקדם יותר היום הודיע הממשל הסורי כי לא יאפשר לפקחי האו"ם לבקר באזור. שר ההסברה בממשלת סוריה, עומראן זועבי, אמר הבוקר כי מדובר באתרים שאינם נכללים במנדט שקיבל צוות הפקחים הבינלאומי לבחינת הנושא. "דמשק משתפת פעולה בשקיפות עם חקירת האו"ם", אמר זועבי שהוסיף כי ארצו לא תתיר את הבדיקה, משום שהיא עשויה להפר את ריבונותה. שר החוץ של איראן, ג'וואד זריף, כי ממשלת סוריה הבטיחה לטהרן שהיא תעניק למומחי האו"ם גישה לאותם אזורים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נפגעים מתקיפה לכאורה של נשק כימי בכפר סקבא, פרבר של דמשק. 21 באוגוסט 2013. רויטרס
נפגעים מנשק כימי/רויטרס

מאז המתקפה בשבוע שעבר בסוריה בפרברי דמשק, גובר הלחץ על הממשל האמריקני לצאת למתקפה צבאית בסוריה – אם כדי להבהיר לנשיא אסד שכל שימוש בנשק כימי נגד אזרחים לא יעבור בשתיקה, ואם כדי לפגוע בתשתית הכימית של צבא סוריה. אמש שוחחו הנשיא אובמה וראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, והציגו תסריטים אפשריים לטיפול בסוגיה. בשיחת טלפון שקיימו השניים במשך 40 דקות שקלו אובמה וקמרון "תגובה רצינית", הכוללת פעולה צבאית, לנעשה בסוריה.

הבוקר הזהירה איראן כי מתקפה של כוחות המערב בסוריה נוכח התקיפה הכימית תישא בצדה "השלכות חמורות" לבית הלבן. סגן הרמטכ"ל האיראני, גנרל מסעוד ג'זאירי, הזהיר מפני תגובה אמריקנית ל"חציית הקו האדום" הסורית – שימוש בנשק כימי כפי שצוטט בסוכנות הידיעות הפרסית פארס-ניוז.

מנגד, הבהיר הבוקר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי אם נשק כימי יופנה לעבר ישראל, "נדע להגן על אזרחינו ומדינתנו נגד אלה שמנסים לפגוע בנו". נתניהו שלח איום מרומז לאסד כשאמר כי "האצבע שלנו נמצאת תמיד על הדופק, האצבע שלנו אחראית ובמקרה הצורך יכולה גם לעבור אל ההדק". נתניהו התייחס לאלפי ההרוגים בסוריה ואמר כי מדובר ב"טרגדיה נוראה וגם פשע נורא. ילדים, תינוקות, אזרחים שנפגעו פגיעה כל כך אכזרית מנשק לפגיעה המונית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully