וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי תמונות זוועה: בארה"ב מביטים על סוריה מרחוק

25.8.2013 / 12:10

התקשורת בארה"ב נמנעת מלהציג את הגופות מסוריה ואינה ממהרת לנבא שאובמה יפעל נגד אסד. השריפה בקליפורניה ולידתו של דב פנדה מעניינים יותר את הציבור, שממילא מתנגד למלחמה

מעיון בעיתונים בישראל, המשקפים את ההצהרות בממשלה, עולה רושם של מתח גובר לקראת מלחמה שעלולה להתפרץ כל רגע בין ארצות הברית לסוריה. בתקשורת האמריקנית, הכנת התשתית הזו נעדרת מהכותרות. שערי העיתונים אינם מעוטרים בתינוקות מתים, והידיעות נזהרות מאוד מהפסיקה שמאות אזרחים נרצחו במתקפה כימית.

רוב הציבור האמריקני, לפי סקר שפורסם בסוף השבוע, מתנגד לתקיפה בסוריה. לפי סקר של מכון איפסוס, 60% מהאמריקנים סבורים שארצם אינה צריכה להתערב במלחמת האזרחים בסוריה. רק 9% אמרו שהנשיא אובמה צריך לפעול.

הסקר נערך ב-19-23 באוגוסט, כלומר לפני ואחרי שהתפרסמו הדיווחים על הטבח ההמוני בפרברי דמשק. בסקר משתקפת גם ירידה נוספת בתמיכה בפעולה צבאית בסוריה. למעשה, ייתכן שתמונות הזוועה שפורסמו בתקשורת רק עודדו את ההתנגדות בציבור האמריקני להתערבות צבאית בסוריה.

המשבר בסוריה - לקריאה נוספת
נתניהו לאסד: "האצבע על הדופק, יכולה לעבור להדק"
"בריטניה וארה"ב מכינות בנק מטרות לקראת התקיפה"
ארגון רופאים ללא גבולות: 3,600 נפגעו במתקפה הכימית

נשיא ארה"ב ברק אובמה בשיחה עם סטודנטים בניו יורק. אוגוסט 2013. רויטרס
נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שלשום בשיחה עם סטודנטים בניו יורק/רויטרס

אך תמונות הזוועה הללו ממילא לא פורסמו בתקשורת המרכזית בארה"ב. כמנהגה, התקשורת האמריקנית נמנעה גם הפעם להציג את ערימות הגופות, את התינוקות שנחנקו ולבם נדם, את הנשים שקצף ניגר מפיהן ואת הסרטונים שתיעדו ילדות צורחות ומתחננות לעזרה. התמונות קיימות, הן שם, ובכל אתר מרכזי ניתן להגיע גם אל הסרטונים - אך הם לא עומדים בפני עצמם בלב הסיקור כאמצעי לחץ, על הציבור או על הממשלה.

התקשורת בארה"ב, מדינה למודת מלחמת כואבות, שחיפשה אקדחים מעשנים ולא מצאה אותם, אינה מעודדת כעת את הממשל לצאת למערכה בסוריה. היא מעודדת אותו לנקוט את כל אמצעי הזהירות האפשריים. אפילו מאמרי המערכת, הקוראים לאובמה להציג קו תקיף יותר ולפעול נגד סוריה, לא מביעים טון מתלהם, ואינם מנצלים את היחסים המעורערים של התקשורת עם הממשל כדי לכנות את הנשיא הססן או פחדן.

פצועים בשכונת דומא, דמשק, אחרי מתקפת נשק כימי. 23 באוגוסט 2013. רויטרס
תושב שכונת דומא בפרברי דמשק מתאושש מפצעיו, בשבוע שעבר/רויטרס

השריפה בקליפורניה, המאיימת להשמיד מיליוני עצים בפארק הלאומי יוסמיטי, הופיעה הבוקר בכותרות אתרי האינטרנט של העיתון לוס אנג'לס טיימס ושל רשת סי-בי-אס: מצב חירום הוכרז במדינה, מחשש שהדליקה, שנעה במהירות ומשתוללת ללא שליטה, תפגע ברשתות החשמל של לוס אנג'לס; בוושינגטון פוסט עסקו במאבקי התקציב בקונגרס, והותירו מקום בכותרת השנייה לכתבה על לידתו של גור פנדה בגן החיות הלאומי. בניו יורק טיימס אמנם ניצבו במהדורת סוף השבוע עם הפנים החוצה, אך עסקו בעיקר בהעמדתם לדין של חברי "האחים המוסלמים" במצרים והקדישו כתבת מגזין לעינוי אסירים בסוריה.

אחד מכלי התקשורת הבודדים שהקדיש הבוקר את כותרתו הראשית לסיכויים לתקיפה בסוריה הוא היומון השמרני וול סטריט ג'ורנל. העיתון מוביל קו תקיף נגד ברק אובמה ונגד הממשל הדמוקרטי, ומנגד אוהד את ישראל.

העיתון מציין כי בזמן שאובמה ובעלי-בריתו עדיין שוקלים את האפשרויות שבידיהם, הרי שארגון עצמאי - "רופאים ללא גבולות" - כבר בדק ומצא ש-355 בני אדם בסוריה נהרגו מחשיפה אפשרית לנשק כימי. "למרות שבארגון אמרו שלא ניתן לאשר בוודאות שהיה שימוש בנשק כימי - ואם כן, מי עשה בו שימוש - הרי שהממצאים מגבירים את הלחץ לפעולה מצד הקהילה הבינלאומית".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כותרת אתר העיתון לוס אנג'לס טיימס, הבוקר. השריפה בקליפורניה תופסת את הכותרת הראשית/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם באתר של רשת סי-בי-אס מתמקדים בדליקה המשתוללת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הוול סטריט ג'ורנל. היחיד שמבליט את הטענות לשימוש בנשק כימי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אתר הוושינגטון פוסט. תקציב, 50 לנאומו של מרטין לותר קינג - וגם דובי פנדה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בניו יורק טיימס עוסקים בענייני חוץ, אך לא בעילות לכאורה לתקיפה בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוטבול, קליפורניה, ורק אז סוריה. כותרות באתר אן-בי-סי/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully