וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לאסד: "האצבע על הדופק, יכולה לעבור להדק"

25.8.2013 / 10:55

ראש הממשלה שלח איום מרומז לנשיא הסורי נוכח האפשרות שהאחרון ישגר טילים לישראל במקרה ויותקף. הנשיא פרס קרא להוציא נשק כימי מסוריה: "לא להישאר אדישים לרצח ילדים"

צילום: אבי פרץ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (ראשון) נוכח המתקפה הכימית בסוריה כי אם נשק כזה יופנה לעבר ישראל, "נדע להגן על אזרחינו ומדינתנו נגד אלו שמנסים לפגוע בנו". נתניהו שלח איום מרומז לנשיא הסורי בשאר אסד כשאמר כי "האצבע שלנו נמצאת תמיד על הדופק, האצבע שלנו אחראית ובמקרה הצורך יכולה גם לעבור אל ההדק".

נתניהו התייחס לאלפי ההרוגים בסוריה ואמר כי מדובר ב"טרגדיה נוראה וגם פשע נורא. ילדים, תינוקות, אזרחים שנפגעו פגיעה כל כך אכזרית מנשק לפגיעה המונית". מכך, מסיק ראש הממשלה שלוש מסקנות: "אסור שהמצב הזה יימשך; אסור שלמשטרים המסוכנים בעולם יהיה את הנשק המסוכן בעולם; אנחנו מצפים כמובן שהדבר הזה ייפסק אבל אנחנו זוכרים תמיד את העיקרון העתיק שאמרו חכמינו - אם אין אנו לנו, מי לנו?".

גם נשיא המדינה שמעון פרס התייחס לנעשה בסוריה, אולם הוא שם דגש רב יותר על היבט ההומניטרי של תוצאות המתקפה הכימית. "אף אדם לא יכול להישאר אדיש לרצח של ילדים", ציין הנשיא במהלך פגישה עם שר החוץ הצרפתי לורן פביוס השוהה בישראל, "הקריאה המוסרית היא מעל לכל שיקול אחר - זה הזמן למאמץ משותף בינלאומי להוצאת כל הנשק הכימי מסוריה - לא ניתן להשאירו שם בין אם בידי אסד או בידיים אחרות".

לקראת תקיפה בסוריה? כותרות אחרונות:
ארה"ב ובריטניה מכינות "בנק מטרות" לתקיפה בסוריה
הערכה: ישראל תעודכן לפני תקיפה אמריקנית בסוריה
"3,600 בני אדם נפגעו במתקפה הכימית בדמשק"

גופות של ילדים שמתו לכאורה משימוש בנשק כימי על ידי צבא סוריה ליד דמשק, 21 באוגוסט 2013. רויטרס
"ילדים, תינוקות, אזרחים שנפגעו פגיעה כל כך אכזרית מנשק לפגיעה המונית". ילדים שנפגעו מנשק כימי בסוריה/רויטרס

בעוד מדינות המערב, בראשן ארצות הברית, דנות באפשרויות למנוע מאסד להשתמש שוב בנשק כימי, או להעניש אותו על השימוש שנעשה במתקפה בדמשק בשבוע שעבר, הנשיא הסורי לא איים מפורשות על ישראל, אולם דמשק הדגישה אתמול כי התערבות צבאית של המערב בשטחה לא תהיה "טיול בפארק". כך או כך, חיל הים האמריקני קיבל שלשום הוראה משר ההגנה צ'אק הייגל להשאיר ארבע משחתות נושאות טילי שיוט בים התיכון, בניגוד לתכנית המקורית שלהן, זאת נוכח האפשרות של תקיפה בסוריה.

בתוך כך, גורמים במערכת הביטחון בישראל העריכו שאסד לא יעז לשגר טילים לעבר ישראל במקרה ויותקף, וכי ירושלים תקבל אזהרה מראש אם ארצות הברית תצא למתקפה, כדי שתוכל להיערך לאפשרות של תקיפה סורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

מכינים "בנק מטרות"

במקביל, מתרבות הצהרות הלוחמניות כלפי סוריה מצד ארצות הברית ובת בריתה הקרובה ביותר – בריטניה. ה"סאנדיי טיימס" הבריטי דיווח הבוקר כי צוותים בריטים ואמריקנים עסוקים ביצירת "בנק מטרות" לתקיפה אווירית בסוריה לאור ההערכה הגוברת כי משטר אסד עומד מאחורי תקיפת הנשק הכימי. בשיחת טלפון שקיימו הלילה נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון השניים שקלו "תגובה רצינית", הכוללת פעולה צבאית בסוריה.

על אף שטרם התקבלה החלטה אם מעצמות המערב מתכוונות להתערב באופן ישיר במלחמת האזרחים הסורית, צוותים מוושינגטון ולונדון החלו לגבש תוכניות צבאיות אפשריות, הכוללות בחירת מטרות להפצצה של המשטר הסורי. לפי דיווחים מלשכתו של קמרון, התקיפה הכימית בשבוע שעבר וסירובו של אסד לאפשר לפקחי האו"ם להגיע למוקדי התקיפה, "מכריחים" את אובמה וקמרון לשקול "את כלל אפשרויות הפעולה בסוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully