וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן מזהירה: "השלכות חמורות להתערבות בסוריה"

סגן הרמטכ"ל האיראני שלח מסר מאיים לארה"ב מפני התערבות צבאית בסוריה נוכח המתקפה הכימית בשבוע שעבר. הוא הבהיר כי לתגובה ל"חציית הקו האדום", יהיו השלכות לבית הלבן

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ארצות הברית ובריטניה מאיימות לתקוף מטרות של הנשיא הסורי באשר אסד, ובעלת בריתו החזקה באזור יוצאת להגנתו: איראן הזהירה הבוקר (ראשון) כי מתקפה של כוחות המערב בסוריה נוכח המתקפה הכימית שבוצעה שם בשבוע שעבר והביאה למאות הרוגים ואלפי פצועים, תישא בצדה "השלכות חמורות" לבית הלבן. סגן הרמטכ"ל האיראני, הגנרל מסעוד ג'זאירי, הזהיר מפני תגובה אמריקנית ל"חציית הקו האדום" הסורית – שימוש בנשק כימי כפי שצוטט בסוכנות הידיעות הפרסית פארס-ניוז.

דבריו של הגנרל האיראני מגיעים לאחר ששר ההסברה הסורי עומראן זועבי, אמר אתמול שמתקפה אמריקנית רק תגרום לאלימות נוספת באזור: "יהיה זה כדור אש שישרוף לא רק את סוריה אלא את המזרח התיכון כולו", אמר זועבי בראיון לרשת אל-מיאדין והוסיף כי מתקפה על סוריה "לא תהיה טיול".

תותקף או לא תותקף? כל הידיעות האחרונות על סוריה:
ארה"ב ובריטניה מכינות "בנק מטרות" לתקיפה בסוריה
נתניהו לאסד: "האצבע על הדופק, יכולה לעבור להדק"
הערכה: ישראל תעודכן לפני תקיפה אמריקנית בסוריה

קבורת תושבי הפרבר חמוריה, שנהרגו לכאורה במתקפת נשק כימי. דמשק, סוריה, 22 באוגוסט 2013. רויטרס
נחצה הקו האדום של אובמה. פינוי ילד שנפגע מגז בסוריה בשבוע שעבר/רויטרס

מאז המתקפה הכימית בשבוע שעבר בסוריה, גובר הלחץ על משל הנשיא האמריקני ברק אובמה לצאת למתקפה צבאית בסוריה – אם כדי להבהיר לנשיא אסד שכל שימוש בנשק כימי נגד אזרחים לא יעבור בשתיקה ואם כדי לפגוע בתשתית הכימית-צבאית של הנשיא הסורי השקוע במלחמת אזרחים עקובה מדם זה שנתיים ומחצה. אמש שוחחו הנשיא אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון על התסריטים העומדים בפניהם לטיפול בסוגיה הסורית. בשיחת טלפון שקיימו השניים אמש שקלו וקמרון "תגובה רצינית", הכוללת פעולה צבאית, לנעשה בסוריה.

בתוך כך, ב"סאנדיי טיימס" הבריטי דווח כי צוותים בריטים ואמריקנים עסוקים ביצירת "בנק מטרות" לתקיפה אווירית בסוריה לאור ההערכה הגוברת כי משטר אסד עומד מאחורי תקיפת הנשק הכימי בשבוע שעבר – כל אלו רקע לאיומי סגן הרמטכ"ל האיראני.

הבוקר הודיע שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל כי הפנטגון מוכן להוציא לפועל מתקפה צבאית בסוריה במידה והנשיא אובמה יבחר בכך. "הנשיא אובמה ביקש ממשרד ההגנה להכין תכניות לכל המתווים האפשריים", אמר הייגל, "עשינו זאת ואנחנו מוכנים להפעילן במידה ויבחר בכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully