וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: ארה"ב תיכשל בסוריה כמו שנכשלה בווייטנאם

בראיון ראשון מאז הדיווח על הטבח בדמשק, הזהיר נשיא סוריה ממבצע צבאי בארצו. "ההאשמות על שימוש בנשק כימי - שטויות שונובעות מסיבות פוליטיות". סירב להשיב אם קיבל S-300

צילום: אבי פרץ, רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

צוות הפקחים של האו"ם השוהה בסוריה יצא הבוקר (שני) מדמשק כדי לבקר בכפרים הסובבים את העיר, שהותקפו לכאורה בשבוע שעבר בנשק כימי. שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, הביע אמש חשש כי סוריה כבר השמידה את כל הראיות שהיו במקום. בתוך כך, נשיא סוריה, בשאר אסד, מכחיש בתוקף כי משטרו עשה שימוש בנשק להשמדה המונית, וטוען כי מדובר בהאשמות בדויות.

בשיחה עם העיתון הרוסי "איזווסטיה", אמר אסד כי מנהיגי מדינות העולם לא יצליחו להפוך את סוריה ל"בובה של המערב". בראיון הראשון שהעניק לתקשורת אחרי הדיווחים על המתקפה בדמשק בשבוע שעבר, אמר הנשיא הסורי כי הטענות לשימוש בנשק כימי הן "הצהרות של פוליטיקאים בארה"ב, במערב ובמדינות אחרות. זה עלבון לשכל הישר". לדבריו, "הטענות מביישות את דעת הקהל במדינות האלה. מדובר בשטויות".

המשבר בסוריה - כותרות נוספות
"8200 האזינה להנהגה הסורית בזמן המתקפה הכימית"
רוסיה מזהירה מפני תקיפה בסוריה: "טעות טרגית"
תושבי דמשק מפוחדים: המזון הורעל בגז, מה נאכל?

נשיא סוריה בשאר אסד בראיון לעיתון רוסי. דמשק, אוגוסט 2013. רויטרס
העסקים כרגיל בדמשק. בשאר אסד בראיון לעיתון הרוסי/רויטרס

אסד אמר כי מנסים להפליל אותו. "ראשית מאשימים, ורק לאחר מכן אוספים ראיות. ביום רביעי האשימו אותנו, ורק יומיים לאחר מכן ארה"ב הודיעה שהיא תתחיל בחקירת הראיות. איך בכוונתם לאסוף ראיות ממרחק כזה?".

אסד אמר כי המערב טופל עליו האשמות שווא, ואמר: "טוענים שהצבא שלנו השתמש בנשק כימי, באזור שבכלל נמצא בשליטתם של המורדים ('חמושים', במקור)". למעשה, באזור הזה בכלל אין חציצה בין הצבא לבין הכנופיות. כיצד הממשלה יכולה להשתמש בנשק כימי - או בכל נשק להשמדה המונית - במקום שבו מרוכזים גם חיילים שלה? זה עומד בניגוד להיגיון הבסיסי. מדובר אפוא בהאשמות פוליטיות, שנוצרו בגלל סדרת הניצחונות שרשמנו על המחבלים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פקחי האו"ם בדרכם לבחון את אתרי ההפצצה שבהם נעשה לכאורה שימוש בנשק כימי, ליד דמשק. סוריה, 26 באוגוסט 2013. רויטרס
צוות פקחי האו"ם ביציאה מבית המלון בדמשק, הבוקר/רויטרס

הנשיא הסורי טען כי המערב מממן את "ארגוני הטרור" הפועלים בשטחו, והצדיק את מלחמתו בהם. הוא תהה מדוע ישראל מתערבת במלחמת האזרחים בסוריה ומשיבה אש לעבר הגבול הסורי, ומדוע פצועי מלחמה זוכים להתאשפז בבתי החולים שלה. הוא רמז על שיתוף פעולה בין ישראל למורדים הסורים, וההוכחה לכך, לדבריו, היא שהמורדים אינם תוקפים את ישראל.

הנשיא הסורי הזהיר את ארה"ב מיציאה למבצע צבאי בארצו. "הם עומדים בפני כישלון, כמו בכל המלחמות שהם עוררו, מווייטנאם ועד ימינו. אמריקה השתתפה באינספור מלחמות אך לעולם לא הצליחה להשיג את המטרות הפוליטיות שהיו העילה למלחמה. היא לא הצליחה לשכנע את הציבור הרב-אתני שלה בצדקת המלחמה, או להצדיק אותה בעיני מדינות אחרות. מעצמות אדירות יכולות לצאת למלחמה, אך האם הן יכולות לנצח בה?".

בעניין אחר, נשאל אסד על קשריו עם רוסיה, ואמר כי קשריו עם מוסקבה טובים. הוא סירב לומר אם צבא סוריה כבר קיבל את מערכות ה-S-300. לדבריו, חוזי אספקת נשק הם עניין סודי, "אך שום משבר לא ימנע את השלמתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully