וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: הציונים - הקורבן הראשון של מלחמה בסוריה

סגן יו"ר הפרלמנט לענייני חוץ הזהיר שאומות העולם הולמות לחינם בתופי המלחמה: "הצבא הסורי יכול לכתוש את השטחים הכבושים", אמר. פקחי האו"ם יצאו לשטחים שהופצצו

צילום: אבי פרץ, רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

מחוקק בכיר באיראן אומר כי אומות העולם "הולמות לחינם בתופי המלחמה", ומזהיר מפני מבצע צבאי בסוריה שעלול לפגוע דווקא בישראל. חוסיין שייח אלאסלאם, סגן יו"ר המג'לס (הפרלמנט) לענייני חוץ, צוטט בסוכנות הידיעות "פארס" באומרו כי "אם תתרחש תקרית שכזו (מלחמה) הרי שהמשטר הציוני יהיה הקורבן הראשון שלה".

הוא הדגיש בדבריו את היכולות הגבוהות של הצבא הסורי, ואמר כי הכוחות הנאמנים לבשאר אסד מסוגלים להשיב אש כבדה "ולכתוש את השטחים הכבושים".

אמש הזהיר סגן הרמטכ"ל האיראני, הגנרל מסעוד ג'זאירי, כי מתקפה של כוחות המערב בסוריה - שעלולה לצאת לדרך בשל הדיווחים על המתקפה הכימית בדמשק - תישא בצדה "השלכות חמורות" לבית הלבן.

פקחי האו"ם בדרכם לבחון את אתרי ההפצצה שבהם נעשה לכאורה שימוש בנשק כימי, ליד דמשק. סוריה, 26 באוגוסט 2013. AP
פקחי האו"ם יוצאים לבחון את השטחים שהופגזו ליד דמשק, הבוקר/AP

בראיון שפורסם הבוקר, אמר נשיא סוריה, בשאר אסד, כי "ארצות הברית תיכשל בסוריה כפי שנכשלה בוויאטנם". בשיחה עם כתבים של העיתון הרוסי איזווסטיה, הוא הזהיר כי "מנהיגי מדינות העולם לא יצליחו להפוך את סוריה לבובה של המערב". היה זה הריאיון הראשון שהעניק אסד לתקשורת אחרי הדיווחים הנרחבים על המתקפה בדמשק בשבוע שעבר, שגבתה מאות הרוגים.

צוות הפקחים של האו"ם השוהה בסוריה יצא מדמשק כדי לבקר בכפרים הסובבים את העיר, שהותקפו לכאורה בשבוע שעבר בנשק כימי. שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, הביע אמש חשש כי סוריה כבר השמידה את כל הראיות שהיו במקום.

לדברי הנשיא הסורי, הטענות לשימוש בנשק כימי הן "הצהרות של פוליטיקאים בארה"ב, במערב ובמדינות אחרות. זה עלבון לשכל הישר". הוא אמר כי "הטענות מביישות את דעת הקהל במדינות האלה. מדובר בשטויות".

המשבר בסוריה - כותרות אחרונות
אסד: ארה"ב תיכשל בסוריה כמו שנכשלה בווייטנאם
"8200 האזינה להנהגה הסורית בזמן המתקפה הכימית"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully