וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטר פרסם תמונות המחבל מבוסטון והושעה מתפקידו

הצלם המשטרתי פרסם תמונות שטרם נראו מהמצוד אחר צארנייב ומרגעי לכידתו בתגובה להצגת תמונתו על שער המגזין רולינג סטון. משום שפרסום התמונות לא אושר, נפתחה נגדו חקירה

הצגת אחד המחבלים מבוסטון, ג'וחר צארנייב, על עמוד השער של הגיליון האחרון של המגזין האמריקני "רולינג סטון", עורר סערה ברחבי ארצות הברית. בתגובה, החליט צלם משטרתי שהיה נוכח במהלך המרדף שהוביל ללכידתו של צארנייב לפרסם תמונות שצילם במהלכו ושטרם נחשפו לציבור, בין היתר תמונות של צארנייב עצמו רגעים לפני מעצרו, כשעל מצחו נראית נקודה אדומה מציין הלייזר של רובה צלפים. בעקבות חשיפת התמונות, הושעה השוטר מתפקידו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צלף מכוון את הרובה לעבר ראשון של צארנייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

השוטר, שון מרפי, זעם על כך שלטענתו הרולינג סטון הציג את צארנייב, הנאשם ברצח של ארבעה בני אדם ובפציעתם של מאות בפיגוע במרתון ב-15 באפריל, באור זוהר. הוא העביר את התמונות למגזין "בוסטון", בתקווה שאלה "יציגו את המחבל מבוסטון האמיתי". "כסוכן אכיפת חוק מקצועי זה 25 שנה, אני סבור שהדימוי שהוצג על ידי המגזין רולינג סטון מהווה עלבון עבור כל אדם שאי פעם לבש מדים בכל צבע שהוא, עבור כל ארגון משטרתי או זרוע צבאית ועבור בני המשפחה שאיבדו אי פעם מישהו ששירת", הוא אמר בהצהרה שהועברה למגזין.

בין היתר, צילם מרפי שוטרים הנערכים למרדף ואוחזים בתמונתו של צארנייב, פגישות קבוצת הפיקוד, שוטרים המפטרלים ברחובות העיירה ווטרטאון ולבסוף גם צארנייב, שאותר על גבי סירה בעיירה, כשהוא פצוע ומדמם. דובר המשטרה המקומית הסביר כי מרפי לא קיבל אישור לפרסם את התמונות הללו. על כן, הוא הושעה מתפקידו עד לבירור בעניינו. כעת מתנהלת חקירה נגדו במחלקה לחקירות שוטרים והסטטוס שלו יוכרע ככל הנראה בשימוע שייערך בשבוע הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צארנייב על סיפון הסירה שבה התחבא לפני לכידתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק מרפי זעם בעקבות הפרסום ברולינג סטון. תוך שעות מרגע פרסום תמונת השער, נכתבו לידיעה אלפי תגובות. מגיבים הביעו זעם על הבחירה לעטר את שער המגזין בדיוקנו של צארנייב ואיימו שלא לקנות עוד את העיתון. אחד המגיבים, דיוויד בק, תושב מדינת אינדיאנה, כתב: "אני מבטל את המינוי שלי (...) רולינג סטון הוא מגזין מוזיקה, לא ה'טליבן טיימס'". תגובתו של בקר בעמוד קיבלה יותר מ-300 לייקים. עורכי המגזין הגנו על עיצוב השער, בטענה שמדובר בתחקיר מקיף וחשוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צארנייב פצוע ותשוש בתום המרדף/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטרים הסתובבו עם תמונתו של המחבל בניסיון לאתרו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ישיבה של גורמים מקומיים ופדרליים במטה נייד שהוקם בווטרטאון/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השוטרים המקומיים נערכים לפשיטה על סירה בה שהה צארנייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully