וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלצת בשער: המחבל מבוסטון - כוכב ה"רולינג סטון"

סערה בארה"ב בשל הגיליון החדש של המגזין ועליו דיוקנו של ג'וחר צארנייב, עם תחקיר שחושף פרטים חדשים על עברו. אחד המגיבים: אבטל את המינוי, לא רוצה "טליבן טיימס"

דיון סוער בארה"ב בעקבות החלטת המגזין האמריקני רולינג סטון, לפרסם את דיוקנו של המחבל מבוסטון בשער הגיליון החדש. ג'וחר צארנייב נראה בתמונה ככוכב רוק, לצד הכיתוב "המחבל". על שער הגיליון שיופץ לחנויות החל מהשבוע הבא תופיע תמונתו של צארנייב, העומד לדין ומואשם ברצח ארבעה בני אדם, בפיגוע שהיה במרתון ב-15 באפריל. כמה חנויות כבר הודיעו שאין בכוונתן למכור את עותקי הגיליון.

את התמונה העלה צארנייב בעצמו לטוויטר. צארנייב, בן 19, כופר בכל סעיפי האישום נגדו. בעיתון יתפרסם תחקיר פרי עבודה של חודשיים. הכתבה תכלול ראיונות שערכה הכתבת ג'נט רייטמן עם בני משפחה וחבריו של צארנייב. על שער הגיליון נכתב "כיצד סטודנט פופולרי ומבטיח הוכשל על-ידי משפחתו, נפל לאיסלאם הקיצוני והפך למפלצת".

לפי התחקיר, מאמנו לשעבר בהיאבקות של צארנייב ביקש ממנו להיכנע במהלך המצוד אחריו. עוד נחשף כי בזמן לימודיו בתיכון, צארנייב נמנע מלגלות לחבריו כי הוא מוסלמי, למרות שהיה דתי אדוק. פעם אחת הצדיק באוזניי חבר את פיגועי התאומים, בטענה שמותר לפגוע בארה"ב בשל מדיניותה נגד ארה"ב.

אלפי מגיבים זועמים

תוך 15 שעות מאז שהועלה השער לעמוד הפייסבוק של המגזין, נכתבו בו יותר מ-7,000 תגובות. מגיבים הביעו זעם על הבחירה לעטר את שער המגזין בדיוקנו של צארנייב ואיימו שלא לקנות עוד את העיתון. אחד המגיבים, דיוויד בק, תושב מדינת אינדיאנה, כתב: "אני מבטל את המינוי שלי (...) רולינג סטון הוא מגזין מוזיקה, לא ה'טליבן טיימס'". תגובתו של בקר בעמוד קיבלה יותר מ-300 לייקים.

עורכי המגזין הגנו על עיצוב השער, בטענה שמדובר בתחקיר מקיף וחשוב.

זו אינה הפעם הראשונה שהמגזין מפרסם תמונה המעוררת מחלוקת. בשנת 1970 עוטר שער המגזין בדיוקנו של הרוצח צ'ארלס מנסון, בכתבה שכותרתה "סיפורו המדהים של האדם המסוכן ביותר בעולם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully