וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום הפיגוע המחבל כתב בטוויטר: "שמרו על עצמכם"

בנוסף כתב ג'וחאר צ'רנייב בן ה-19, שנעצר לאחר מצוד משטרתי באזור בוסטון, גם שורה משיר: "אין אהבה בלב העיר". הציוץ האחרון שלו - הודעה שכתב איש דת מוסלמי מזימבבואה

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

בעוד המשטרה מחפשת אחר החשודים בפיגוע בבוסטון, ג'וחאר צ'רנייב מצא זמן לצייץ ברשת החברתית "טוויטר". ביום הפיגוע כתב צ'רנייב בחשבון הטוויטר שלו תחת השם Jahar: "אין אהבה בלב העיר, שמרו על עצמכם, אנשים". החלק הראשון של המשפט הוא שורה משיר של זמר הרית'ם אנד בלוז האמריקני, בובי בלנד, שיצא בשנות ה-70' וזכה מאז לגרסאות כיסוי רבות. מילות השיר מסמלות בין היתר חוסר תקווה ועוני במרחב העירוני. צ'רנייב נמצא הלילה (שבת) בתום מצוד משטרתי בסירה בחצר בעיירה ווטרטאון והובהל לבית החולים במצב קשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יומיים לאחר הפיגוע צ'רנייב כתב ברשת החברתית כי הוא "אדם נטול דאגות". מספר שעות מוקדם יותר הגיב לציוץ של אדם אחר שפרסם תמונה של אדם שתכנן להציע נישואים לחברתו ולאחר שגילה שמתה בפיגוע במרתון חיבק את גופתה וטען כי זהו "סיפור מזויף". בימים שלפני הפיגוע צ'רנייב כתב כרגיל ודיבר על התספורת שלו והתווכח עם חבר על סדרת הטלוויזיה "משחקי הכס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ג'וחאר צ'רנייב, המחבל השני מבוסטון נלכד ומובא על אלונקה לבית החולים. AP
צ'רנייב מובא לבית החולים "בית ישראל" על אלונקה, לאחר שנלכד לפנות בוקר/AP

הציוץ האחרון שלו ביום רביעי האחרון היה שיתוף של הודעה שכתב המופתי איסמעיל מנק, איש דת מוסלמי מזימבבואה. "גישה יכולה לקחת את יופייך, לא משנה כמה טוב אתה נראה, או שהיא יכולה להגביר את יופייך, להפוך אותך לנערץ". למופתי מאה אלף עוקבים בטוויטר ו-200 אלף בפייסבוק. הוא נחשב למטיף מתון יחסית ולא מטיף דברי שנאה. אתמול התייחס בחשבון הטוויטר שלו לאירועים בבוסטון וכתב כי הוא מגנה את הפיגועים ושולח תנחומיו למשפחות. "על הפושעים לעמוד לדין", כתב. מאוחר יותר התייחס גם לעובדה שצ'רנייב פרסם את דבריו ואמר כי היה בהלם מכך, אך אינו מכיר אותו והוא נגעל מדברי השטנה. הרשת החברתית סערה סביב הגילוי ורבים האשימו אותו שהיה בקשר עם החשודים. על כך כתב "מי שעשה זאת הוא לא פחות מחולה" ובציוץ אחר כתב "יש לי פוליטיקאים, ידוענים, אנשי מלוכה, מוסלמים ולא מוסלמים שעוקבים אחרי ומשתפים את דברי. אני לא מכיר 99.9% מהם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'וחאר, שנמצא במצב קשה בבית החולים "בית ישראל" בבוסטון, חי בשנה האחרונה בקיימברידג', מסצ'וסטס. ג'וחאר ואחיו בן ה-26, טמרלן, שנהרג בקרב יריות מוקדם יותר, הגיעו לארצות הברית מקירגיסטן בשנת 2002 או 2003. רשת סי.אן.אן דיווחה כי ג'וחאר קיבל אזרחות אמריקנית ב-11/9/12, יום השנה ה-11 לאסון התאומים. אחיו, לעומת זאת, החזיק רק באשרת שהייה זמנית. לדברי מורה של אחד האחים, משפחתם חיה זמן קצר בדגסטן עד שעברה לארצות הברית. דובר מטעם מנהיג צ'צ'ניה אמר לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפלקס כי המשפחה חיה בקזחסטן ו"עברה למחוז אחר לפני שנים רבות".

"העדפות אישיות: קריירה וכסף"

ברשת חברתית בשפה הרוסית הגדיר ג'וחאר תחת תפיסת עולמו את "האיסלאם" ובהעדפות האישיות כתב: "קריירה וכסף". בשנת 2011 קיבל ג'וחאר מלגת לימודים בסך 2,500 דולרים. בראיון לסוכנות AP אמר אביהם של השניים כי ג'וחאר הוא סטודנט לרפואה בשנתו השנייה. חברו מימי התיכון סיפר לרשת CNN עד כמה "אמריקנים" היו האחים. "ג'וחאר הוא אמריקני כמו כולנו. הוא הלך למסיבות ואפילו עישן קצת חשיש פה ושם, זה לא שהוא היה כמו אזרח זר. הוא היה אמריקני כמוני או כמו כל אחד אחר".

שניים מחבריו סיפרו לרשת CNN כי ג'וחאר היה מתאגרף מצויין והתנדב עם ילדים. "הוא היה בחור מהנה, היו לו הרבה חברים הוא היה שמח תמיד ולא נראה מדוכדך או כועס על העולם". חבר אחר סיפר כי הוא היה מתאגרף טוב שסייע לו: "הוא היה קפטן קבוצת האגרוף, הוא סייע לי ועזר לי לרוץ מהר יותר. הערצתי אותו. חשבתי שאני יכול לבטוח בו עם חיי". לדברי שני החברים, כשהכירו אותו לראשונה לא ידעו ששורשיו אינם אמריקנים: "הוא ניסה להיות בחור אמריקני טיפוסי. הוא עשה הרבה דברים, התנדב עם ילדים. הוא לא סיפר על משפחתו או על הרקע שלו, רק סיפר שהוא מצ'צ'ניה".

"בילינו יחד כמו משפחה אחת גדולה", סיפרו החברים והעריכו כי היה זה אחיו שמשך אותו לקיצוניות, על אף שלא סיפר עליו. "אני המום. אני מרגיש שזה חלום ושלא התעוררתי היום. חשבתי שזו בדיחה כי זה נשמע בלתי אפשרי, הוא כזה בחור נחמד". ג'וחאר היה פעיל בחשבון הטוויטר שלו בימים לפני הפיגוע, אך לא היה שם דבר שיעיד על מעורבותו: "היו שם שיחות עם חברים ואזכור לסרט הילדים 'מחפשים את נמו', אין אזכור לדבר שירמוז על זה", דווח ברשת CNN.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully