וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אב החשוד שנלכד בבוסטון: "מלאך אמיתי"

אביהם של צמד הצ'צ'נים החשודים בהנחת המטענים בקו הסיום של מרתון בוסטון לא האמין שהם מסוגלים לכך: "חיכינו שיבוא בחגים". החשוד שנלכד נהג לפרסם קישורים לאתרים איסלאמים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

שעות אחדות לאחר פרסום שמותיהם של צמד החשודים בהנחת מטעני החבלה בקו הסיום של מרתון בוסטון, בני משפחתם של השניים סירבו להאמין כי הם עומדים מאחורי הפעולה הקטלנית. "בני הוא מלאך אמיתי", אמר אמש (שישי) אביהם של השניים, אנזור צ'רנייב, בשיחה טלפונית עם סוכנות הידיעות AP מהעיר מחצ'קלה, שברפובליקת דגסטאן, בהתייחסו לבנו הצעיר ג'וחאר, אחריו ניהלה המשטרה מצוד. לדבריו, ג'וחאר הוא סטודנט בשנתו השנייה ללימודי רפואה בארה"ב. "הוא ילד אינטליגנטי מאד. חיכינו שהוא שיבוא לכאן בחגים".

במשך שעות ארוכות ניהל ה-FBI מצוד אחר ג'וחאר צ'רנייב בן ה-19 עד שנלכד מתחבא בסירה בעיירה ווטרטאון. אחיו, טמרלן צ'רנייב, בן 26, נהרג במהלך מרדף משטרתי. על פי הדיווחים, השניים הגיעו לארצות הברית, בה הם התגוררו מספר שנים לפני הפיגוע, מחבל ארץ רוסי בצ'צניה. תושבי העיר בוסטון וכמה מפרבריה נקראו להישאר בבתיהם. במסגרת המרדף, הושבתה התחבורה הציבורית בעיר ומרשות התעופה הפדרלית נמסר כי שטח אווירי שרוחב 11 קילומטרים מעל העיר נסגר לטיסה, "כדי להעניק סביבה בטוחה לפעולות אכיפת החוק".

מפרטים שדווחו ברשת CNN, שני האחים הם מוסלמים שמשפחתם חיה בקזחסטן לפני שקיבלה אישור להגר לארצות הברית. ג'וחאר צ'רנייב הנמלט הוא מתאבק מצטיין. בחודש פברואר 2011 הוא הוכתר כ"אתלט החודש" בבית הספר הציבורי רינדג' במסצ'וסטס בקמברידג'. אחיו הגדול שנהרג, ככל הנראה מפיצוץ חומרי נפץ, למד בקולג' קהילתי. הוא התחיל ללמוד הנדסה ואז יצא לחופש של שנה. הוא פרסם בעבר ברשת האינטרנט את המשפט: "אין לי אף חבר אמריקאי. אני לא מבין אותם". בסוכנות הידיעות הרוסית "ריה" דיברו עם מנהלת בית הספר בו, כביכול, למד ג'וחר צרנייב, וזו ציינה כי התלמיד היגר לארצות הברית ב-2001, בטרם סיים את כיתה א'.

המרדף אחד המחבל ממרתון בוסטון. AP
המשטרה מנהלת מצוד אחר החשוד/AP

ככל שחולפות השעות מתבררים עוד ועוד פרטים על החשוד הנמלט. ג'וחאר צ'רנייב נהג להפיץ ברשת האינטרנט קישורים לאתרים איסלאמיים ולאתרים הקוראים לעצמאות צ'צ'נית. בין היתר, נמצאו בעמודו של צ'רנייב ברשת החברתית בשפה הרוסית VK, הערות פוגעניות באנגלית וברוסית. בעמוד, הוא תיאר את עצמו כבוגר בית ספר ציבורי בקיימברידג', מסצ'וסטס. קודם לכן, למד בבית ספר יסודי במחצ'קלה.

עוד צוין בעמודו ברשת החברתית כי השקפת עולמו היא "איסלאמית" והעדפותיו האישיות הן "קריירה וכסף". בנוסף, הוא נהג לפרסם בעמוד קישורים לסרטוני וידאו ממלחמת האזרחים בסוריה וכן קישורים לאתרים איסלאמיים שכותרתם "הדת שלי היא איסלאם" ו-"אין אלוהים מלבד אללה". כמו כן, ניתן למצוא בעמוד הערות שנכתבו בהומור על זהותו הצ'צ'נית.

המרדף אחד המחבל ממרתון בוסטון. רויטרס
המרדף אחד המחבל ממרתון בוסטון/רויטרס
המרדף אחד המחבל ממרתון בוסטון. רויטרס
המרדף אחד המחבל ממרתון בוסטון/רויטרס

(עדכון ראשון: 16:55)
(עדכון שני: 00:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully