וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים במרתון בוסטון: שני אחים צ'צ'נים

לאחר שטמרלן צ'רנייב נהרג בקרב יריות, מחפשת הבולשת האמריקאית אחר אחיו ג'וחאר, שלדברי המשטרה "נחוש להרוג". המצוד התרחב לקונטיקט, שם מנסים לאתר רכב הקשור למחבלים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ה-FBI מנהל כעת מצוד אחר אזרח צ'צניה שעל פי דיווח בסוכנות הידיעות AP ביצע את מתקפת הטרור במרתון בוסטון יחד עם אחיו. האח, טמרלן צ'רנייב, בן 26, נהרג במהלך מרדף משטרתי אך החשוד שאחריו מחפשים, ג'וחאר צ'רנייב בן 19, נמלט ולדברי המשטרה המקומית הוא "חמוש, מסוכן ונחוש להרוג". על פי הדיווחים, השניים הגיעו לארצות הברית, בה הם התגוררו מספר שנים לפני הפיגוע, מחבל ארץ רוסי בצ'צניה. תושבי העיר בוסטון וכמה מפרבריה נקראו להישאר בבתיהם. במסגרת המרדף, הושבתה התחבורה הציבורית בעיר ומרשות התעופה הפדרלית נמסר כי שטח אווירי שרוחב 11 קילומטרים מעל העיר נסגר לטיסה, "כדי להעניק סביבה בטוחה לפעולות אכיפת החוק".

במסיבת עיתונאים קצרה שקיימו המשטרה והרשות המקומית בווטרטאון, ביקשו הדוברים להודות לציבור שממלא אחר ההוראות ומסתגר בבתים. "זה חשוב וזה יעזור לכל מי שמנסה לעשות את עבודתו", הסבירו והוסיפו כי ההוראה עומדת בעינה כל עוד לא ניתנת הוראה חלופית. "הציבור מתבקש להשאיר את הדלתות סגורות ולא לפתוח, אלא אם זה שוטר מזוהה במדים". עוד נמסר כי "ישנו כיוון חקירה חדש".

שני החשודים בפיגוע במרתון בוסטון. רויטרס
תמונות האחים צרנייב מיום הפיגוע במרתון/רויטרס

החיפושים התרחבו עד לקונטיקט כשדובר המשטרה המקומית הודיע אחר הצהריים כי המשטרה מחפשת אחר כלי רכב שעל פי החשד מוחזק בידי אדם שעשוי להיות קשור למחבלים. לדבריו, מדובר ברכב מסוג הונדה CRV עם לוחית רישוי של מדינת מסצ'וסטס.

מפרטים שדווחו ברשת CNN, שני האחים הם מוסלמים שמשפחתם חיה בקזחסטן לפני שקיבלה אישור להגר לארצות הברית. ג'וחאר צ'רנייב הנמלט הוא מתאבק מצטיין. בחודש פברואר 2011 הוא הוכתר כ"אתלט החודש" בבית הספר הציבורי רינדג' במסצ'וסטס בקמברידג'. אחיו הגדול שנהרג, ככל הנראה מפיצוץ חומרי נפץ, למד בקולג' קהילתי. הוא התחיל ללמוד הנדסה ואז לקח חופש של שנה. הוא פרסם בעבר ברשת האינטרנט את המשפט: "אין לי אף חבר אמריקאי. אני לא מבין אותם". למרות הדיווחים בכלי התקשורת האמריקאים על מוצאם, סוכנות הידיעות הרוסית "ריה" דיווחה כי האחים היגרו לארצות הברית מהעיר מחצ'קלה, שברפובליקת דגסטאן. בסוכנות הידיעות דיברו עם מנהלת בית הספר בו, כביכול, למד ג'וחאר צ'רנייב, וזו ציינה כי התלמיד היגר לארצות הברית ב-2001, בטרם סיים את כיתה א'.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נהרג במהלך חילופי אש עם השוטרים. טמרלן צרנייב/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פרסמו אנשי הבולשת תמונות של שני החשודים כפי שנצפו בסרטוני וידאו מאירוע המרתון. ריצ'רד דולורייה, סוכן הבולשת שהופקד על הפרשה הזהיר: "החשודים ככל הנראה חמושים ומסוכנים מאוד. אסור ליצור עמם קשר. אם אתם יודעים משהו על זהותם, צרו קשר עם המשטרה. איתור החשודים הוא בעדיפות ראשונה".

זמן קצר לאחר מכן, השניים ירו למוות בשוטר שאיתו התעמתו לאחר ששדדו באיומי אקדח חנות של רשת מכולות פופולרית, עצרו כלי רכב שחלף ברחוב וחטפו את הרכב. שוטרים שהוזעקו לאוניברסיטה בעקבות הירי ביצעו מספר מעצרים במקום, אולם לא של החשודים עצמם. השניים נמלטו מקמפוס האוניברסיטה לעיירה סמוכה - ווטרטאון - כ-12 קילומטרים מהקמפוס בקיימברידג'. המשטרה פתחה במצוד נרחב אחרי שני החשודים - שבאותה הנקודה עדיין לא היה ברור האם הם קשורים לפיגוע במרתון. על פי אחד הדיווחים, במהלך מנוסתם, השליכו החשודים מטעני-נפץ ממכוניתם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום של ג'וחאר צ'רנייב מהרשת החברתית VK/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוחות משטרה רבים שהוזרמו לווטרטאון, על פי אחד הדיווחים כ-900 אנשי רשויות אכיפת החוק, הצליחו לאתר את החשודים לאחר שאחד החשודים נקלט במצלמות האבטחה של החנות שנשדדה. במהלך קרב היריות שמתפתח נהרג אחד החשודים, ונפצע שוטר תנועה שהיה באזור. המשטרה פתחה במצוד נרחב אחרי החשוד שנמלט והודיעה לכל אנשי העיירה: אל תצאו מהבתים, ואל תפתחו דלתות אלא לשוטרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נקודות המפתח בדרמה הלילית בבוסטון/מערכת וואלה!, צילום מסך
החשוד בהנחת המטענים בבוסטון שנמלט. רויטרס
תמונתו של החשוד ג'וחר צרנייב שצולמה במצלמות האבטחה של חנות מכולת, הלילה/רויטרס
חשוד בפיגוע ובירי בבוסטון נורה למוות על ידי המשטרה. רויטרס
השניים ירו למוות בשוטר ופצעו אחר אנושות מאז שעות הבוקר/רויטרס
המרדף אחד המחבל ממרתון בוסטון. רויטרס
כוחות משטרה גדולים בווטרטאון, מסצ'וסטס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully