וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה בטקס בבוסטון: "החגיגה הפכה לטרגדיה"

18.4.2013 / 19:30

הנשיא האמריקאי הגיע לעיר, בה נהרגו השבוע 3 בני אדם ונפצעו 176 בפיצוץ מטענים במרתון השנתי. "מחר, השמש תזרח מעל בוסטון. מחר, השמש תזרח מעל המדינה הזאת שאנו אוהבים"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הגיע היום (חמישי) יחד עם רעייתו מישל לבוסטון, שם השתתף בטקס בין-דתי שנערך בעקבות פיצוץ המטענים שגבה את חייהם של שלושה בני אדם בעיר השבוע, וגרם לפציעתם של 176.

"זה היה יום יפה בבוסטון. יום שמסביר מדוע משורר פעם כתב שזה לא סתם מקום. ואז – בן רגע – יופיו של היום התנפץ. החגיגה הפכה לטרגדיה", אמר אובמה. "אנו נאספים כדי להתפלל, להתאבל ולחלוק את אובדננו. אבל אנו גם מתאספים כדי לחזק את הרוח של העיר הזאת, ואת איתנותה ואיתנות המדינה כולה. אני כאן היום בשם העם האמריקאי עם מסר פשוט: זה נוגע לכולנו, כל אחד מאתנו עומד לצדכם".

"כל שנה באפריל, אתם מקבלים אנשים מכל העולם למרתון הידידותי ותחרות בריאה", אמר אובמה. "התאספות של גברים ונשים מכל גזע, דת, גודל וצורה. מגוון המיוצג בידי כל הדגלים שהוצבו כאן. בוסטון היא עירכם אבל היא גם מעט שלנו. גם אני למדתי כאן, גם מישל. קיבלתם אותי במהלך כנס כשהייתי עדיין סנאטור ומעטים היו האנשים שיכלו לבטא את שמי נכון. כמוכם, אני ומישל הלכנו ברחובות האלה אנו מכירים את השכונות האלה וכמוכם אנו אומרים: 'בוסטון את ביתי'. עבור מיליונים מאתנו, מה שקרה ביום שני אישי. זה אישי".

בני הזוג אובמה בטקס בבוסטון. רויטרס
בני הזוג אובמה מגיעים לטקס בבוסטון/רויטרס

אובמה פנה למשפחות הקרבנות והפצועים ואמר כי לבו ותפילותיו עמם. "חלק מהם פצועים אנושות, חלקם ודאי רואים אותנו היום ממיטותיהם. עירכם עמכם, מדינתכם אתכם. כולנו נהיה אתכם כאשר אתם שבים לעמוד ללכת ולרוץ שוב. אין לי שום ספק בכך – אתם תרוצו שוב. כי זה החומר ממנו עשויים אנשי בוסטון".

הנשיא התייחס גם לרוח שהציגה הקהילה בימים האחרונים. "רופאים ואחיות, שוטרים, כבאים ומאבטחים שרצו לטפל באנשים. תושבי בוסטון נשאו בזרועותיהם קרבנות, נעמדו בתור כדי לתרום דם, פתחו את בתיהם. זאת אהבה. זה המסר שאנו שולחים לכל מי שינסה לפגוע בעמנו: כן, נמצא אתכם וכן, אתם תובאו לדין", אמר לתשואות הקהל.

"מחר, השמש תזרח מעל בוסטון. מחר, השמש תזרח מעל המדינה הזאת שאנו אוהבים. מעל המקום המיוחד הזה", סיכם אובמה. סביב כנסיית הצלב הקדוש בה התקיים הטקס בעיר הוצבה אבטחה כבדה, הכוללת עשרות שוטרים וכן כלבים שתפקידם להריח חומרי נפץ. הנשיא צפוי להתעדכן גם במאמצי החקירה למציאת מניחי המטענים.

אובמה נואם בטקס בבוסטון. AP
שיבח את תושבי בוסטון. ברק אובמה/AP

ביום הפיצוץ מסר אובמה כי "אנחנו לא יודעים אם זו הייתה פעולה של ארגון טרור, פעולה של יחיד או יחידים. כשיהיו בידינו פרטים נוספים, נעדכן".

הוא שיבח את התגובה של האמריקאים, שלדבריו הפגינו "אחדות וגבורה" בהתמודדות עם האירוע. "כל אחראי או קבוצה שאחראית יגיע לדין", הבטיח אובמה. "בוסטון היא עיר קשוחה ונחושה. אני בטוח שאנשי בוסטון ימשיכו כעיר מאוחדת וגאה. אנו צופים שככל שנקבל עוד מידע הצוותים שלנו יעדכנו. אנו עדיין בשלב החקירה. נגלה מי עשה את זה ונביא אותו לדין".

השרה לביטחון פנים: שני עדים דרושים לחקירה

במקביל להכנות לטקס בבוסטון, הודיעה השרה האמריקאית לביטחון הפנים, ג'נט נפוליטנו, כי שני עדים יזומנו לחקירה בעניין האירוע, אך הדגישה כי הם אינם חשודים. לדבריה, שני העדים נראו בסרטוני הווידאו שצולמו בעת הפיצוץ.

היום דווח כי גורמי ביטחון בארה"ב זיהו את פניהם של שתי דמויות חשודות, שנעו באזור המרוץ לפני הפיגוע הכפול שגבה את חייהם של שלושה בני אדם. בסרט ממצלמת האבטחה של בית הכלבו הסמוך "לורד אנד ספנסר", זוהה אחד החשודים ככל הנראה מניח תיק גב באזור. הוא חבש כובע בייסבול לבן הפוך ולבש ז'קט שחור. בנוסף, דווח כי הרשויות זיהו את המיקום בו הונח המטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully