וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת הפיגוע בבוסטון: "חומרי הנפץ הוטמנו בסירי לחץ"

טרם נעצרו חשודים בפיגוע שגבה את חייהם של ילד בן 8, צעירה בת 29 וסטודנטית מסין. החוקרים מאמינים שמטעני החבלה הופעלו באמצעות שעוני עצר. מסמרים הוצאו מגופם של הנפגעים

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

יומיים לאחר הפיגוע בקו הסיום של מרתון בוסטון, ממשיכות גם הבוקר (רביעי) הרשויות במדינת מסצ'וסטס לחפש אחר קצה חוט בחקירה. כלי התקשורת בארצות הברית מדווחים כי טרם נעצר חשוד במעורבות בפיגוע וכי בשלב זה עדיין לא ברורה הסיבה לשני הפיצוצים שגרמו למותה של שלושה בני אדם, בהם ילד בן 8, צעירה בת 29 וסטודנט סטודנטית בת 23 בעלת אזרחות סינית, ולפציעתם של למעלה מ-170 נוספים – מהם 17 באורח קשה.


הפיגוע בבוסטון - עדכונים אחרונים
ישראלים בבוסטון: ”מייאש שהטרור נמצא בכל מקום”
פיצוץ במרתון: מתקפת טרור או פעולת נקם? פרשנות
בן ה-8 בא לעודד את אביו במרתון ונהרג בפיצוץ

תמונות מהמטענים שהתפוצצו בקו הסיום של המרתון בבוסטון. רויטרס
חלקים מאחד המטענים שהתפוצצו במסלול המרתון/רויטרס
תמונות מהמטענים שהתפוצצו בקו הסיום של המרתון בבוסטון. רויטרס
תמונות מהמטענים שהתפוצצו בקו הסיום של המרתון בבוסטון/רויטרס
תמונות מהמטענים שהתפוצצו בקו הסיום של המרתון בבוסטון. רויטרס
תמונות מהמטענים שהתפוצצו בקו הסיום של המרתון בבוסטון/רויטרס

החוקרים מאמינים שחומרי הנפץ הונחו בסירי לחץ, שהוטמנו בתרמילים והופעלו באמצעות שעוני עצר. גורמי אכיפת החוק אמרו כי ההערכה הזו התקבלה לאחר שהרשויות הפצירו במשתתפים ובקהל שהיו נוכחים באזור הפיצוץ להעביר אליהם תמונות וקטעי וידאו שעשויים לסייע בחקירת הפיגוע. "יש מאות, אם לא אלפים, של תמונות וקטעי וידאו שצולמו בסמוך לקו הסיום אתמול", אמר טימות'י אלבן, מפקד משטרת מסצ'וסטס. המשטרה דיווחה גם כי נמצאו חתיכות ניילון שככל הנראה שימשו להסתרת הפצצות.

השוטרים ערכו חיפוש בדירת סטודנט סעודי

אם אכן יתברר כי מטעני החבלה היו בעצם סירי לחץ, לא תהיה זו הפעם הראשונה שנעשה שימוש במטען חבלה מאולתר שכזה. אחד משלושת מטעני הנפץ ששימשו בניסיון הפיגוע בכיכר טיימס בניו יורק היה סיר לחץ, ומוקדם יותר השנה עשו פעילי טרור שימוש בסיר לחץ בפיגוע בפקיסטן. ב-2006 למעלה מ-130 בני אדם נהרגו במומביי כאשר סירי לחץ שמולאו בחומרי נפץ והונחו על פסי רכבת בהודו התפוצצו.

השרה להגנת המולדת בארה"ב, ג'נט נפוליטנו, אמרה כי אין ראייה שהפיגוע היה חלק ממזימה רחבה יותר. השרה אמרה כי הרשויות ימשיכו לפעול בכוחות מתוגברים – גלויים וסמויים – במרכזי התחבורה. היא קראה לציבור האמריקאי לשמור על ערנות ולדווח לגורמי אכיפת החוק באופן מידי על סימנים של פעילות חשודה.

בניגוד לדיווחים מוקדמים, לא התגלו מטעני חבלה נוספים באזור מסלול המרתון, פרט לשני המטענים שהתפוצצו סמוך לקו הסיום של המרוץ. מקורות המקורבים לחקירת הפיגוע, סיפרו כי המשטרה חיפשה שלשום בדירתו של סטודנט סעודי שנפצע בפיצוץ, אך לא מצאו במקום ראיות הקושרות אותו לתקרית.

לדברי אותם מקורות, הסטודנט הסעודי נחשב באופן זמני כחשוד פוטנציאלי בחקירה, אך לאחר החיפוש בביתו הוא נוקה מחשד וגורמי אכיפת החוק הבינו כי לא ישפוך אור על הפעולה. ריצ'רד דסלאוריירס, סוכן מיוחד של האף-בי-איי הממונה על חקירת הפיגוע, סירב לנקוב בשמות אנשים שתושאלו על הפיגוע.

פיצוץ במרתון בוסטון, אפריל 2013. Charles Krupa, AP
עשרות "מסמרים" בגופם של הנפגעים/AP, Charles Krupa

במקביל לחקירה, רופאים שהעניקו טיפול לנפגעי הפיגוע סיפרו כי הוציאו מסמרים או חפצים דמויי-מסמרים מגופם של הנפגעים. במסיבת עיתונאים שנערכה אמש, אמר ד"ר ג'ורג' וולמאוס, מנהל מחלקת טראומה בבית החולים הכללי של מסצ'וסטס, כי "איני יכול לומר בוודאות, אבל זה נראה כמו מסמרים או חפצים חדים". דובר מרכז רפואי אחר אליו הובהלו חלק מהפצועים, דיווח על פציעות דומות שנגרמו כתוצאה מ"מסמרי נגרים וכדורי ברזל קטנים".

זירת הפיצוץ בבוסטון שבארצות הברית, אפריל 2013. רויטרס
זירת הפיצוץ בבוסטון שבארצות הברית, אפריל 2013/רויטרס

וולמאוס העריך כי העובדה שחלק גדול מהפציעות בגפיים התחתונות של הנפגעים מצביעות על העובדה שמטעני החבלה הונחו על הקרקע. לדבריו, נפגעים אחרים נפצעו מחפצים סביבתיים, שהיו קרובים לפיצוץ. כמו כן, יש שנפגעו רק מההדף של הפיצוץ, שלפי וולמאוס, "הטיח אותם על הקירות".

אובמה יבוא מחר לבוסטון

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, מסר אמר אמש כי ה-אף.בי.איי ממשיך בחקירת הפיגוע במטרה להביא את האחראים לדין. לדבריו, "אנחנו לא יודעים אם זו הייתה פעולה של ארגון טרור, פעולה של יחיד או יחידים. כשיהיה בידינו פרטים נוספים, נעדכן". הוא שיבח את התגובה של האמריקאים, שלדבריו הפגינו "אחדות וגבורה" בהתמודדות עם הפיגוע. הנשיא צפוי להשתתף בטקסי האשכבה של ההרוגים ולבוא מחר לבוסטון כדי לשאת נאום.

ההרוגים בפיגוע הם קריסטל קמפבל, בת 29, שהגיעה לאזור המרוץ כדי לעודד חבר שהשתתף בתחרות, ומרטין ריצ'רד, בן 8, שהגיע לעודד את אביו בריצה.

הוא היה במקום עם בני משפחתו. "בתי הייתה האדם החביב ביותר", סיפר וויליאם קמפבל, אביה של קריסטל. "היא עזרה לכולם ואני פשוט בהלם כרגע. אנחנו הרוסים". אמה, פתי, הוסיפה: "זה לא הגיעה לה. היא הייתה צעירה יפהפייה. היא אהבה בעלי חיים ואהבה בני אדם".

ההרוגה השלישית היא זוהתה כלו לינגזי, בת 23. לו, סטודנטית למתמטיקה ולסטטיסטיקה באוניברסיטת בוסטון, עמדה בקהל עם שניים מחבריה ונהרגה מהדף הפיצוץ.

(עדכון ראשון: 21:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully