וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן ה-8 בא לעודד את אביו במרתון ונהרג בפיצוץ

מרטין ריצ'ארד עמד ליד קו הסיום של מרתון בוסטון כשאירע הפיצוץ. הוא נהרג במקום. אחותו הקטנה איבדה את רגלה, ואמם של השניים מאושפזת במצב אנוש. "זה טראגי ולא נתפס"

מרטין ריצ'ארד בן ה-8 עמד סמוך לקו הסיום של מרתון בוסטון, ועודד את אביו וויליאם שהשתתף במירוץ. הוא כבר היה מוכן להעניק לאביו חיבוק גדול על ההישג, אבל אז אירע הפיצוץ – שגבה את חייו של הילד הקטן, תלמיד כיתה ג'. דניס, אימו של מרטין, אשר עמדה ככל הנראה לצדו של בנה הועברה אחרי הפיצוץ לטיפול בבית החולים כשהיא "במצב אנוש", כך דיווח הטיימס הבריטי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כבר היה מוכן להעניק לאביו חיבוק גדול". מרטין ריצ'ארד/מערכת וואלה!, צילום מסך

כבר בשעות הערב, שעון ארצות הברית, היא הוכנסה לניתוח מסובך בעקבות פציעת הראש שספגה בפיגוע. גם אחותו של מרטין, תלמידת כיתה א' – נפצעה ואיבדה את רגלה. עדיין לא ברור מה מצבו של אב המשפחה, וויליאם, שאיבד את בנו וששני יקיריו הנוספים נפצעו. עם היוודע דבר האסון התכנסו מכרים וקרובים של משפחת ריצ'ארד כדי לנחמם על אובדן הילד. "הם אהובים בקהילה הזאת, תרמו בכל כך הרבה דרכים", אמרה אנאייה פרסלי, דוברת העירייה המקומית בה חיה משפחת ריצ'ארד. "זה לא יאומן, זה טראגי ובלתי נתפס. כולנו פה הלילה מנסים לנחם אחד את השני ולשאת תפילה להחלמת הפצועים".

תושבי בוסטון מנחמים זה את זה לאחר סדרת הפיצוצים. רויטרס
תושבי בוסטון המומים, אחרי הפיצוץ/רויטרס

בתוך כך, נמשכת חקירה הפיגוע, אשר אף גוף לא קיבל לידיו אחריות לביצועו. בשעות הלילה, שעון ארצות הברית, פשטו קציני משטרה על כמה דירות בעיר רוויר, פרבר של בוסטון, וביצעו שם חיפושים - כך דיווחה תחנת טלוויזיה מקומית. משטרת מדינת מסצ'וסטס אישרה כי הפשיטה נעשתה בעזרת צו חיפוש הקשור לחקירת הפיצוצים במרתון, אך לא סיפקה פרטים נוספים.

פיצוץ במרתון בוסטון, אפריל 2013. Charles Krupa, AP
פינוי אחד הפצועים מהזירה, אתמול/AP, Charles Krupa

"ראיתי אנשים שנראו כאילו נכרתו להם הרגליים", כך סיפר הלילה ג'ו אנדרסון, דייג בן 33 מהעיר פמברוק, מסצ'וסטס שהשתתף במרתון בבוסטון. לדבריו, "אנשים נדחפו בכיסאות גלגלים". לפחות שלושה בני אדם נהרגו ומעל 140 נפצעו בשני הפיצוצים שאירעו בקו הסיום של מרתון בוסטון. 17 פצועים מוגדרים עדיין במצב אנוש.

הפצצות חדרו דרך הקהל בקו הסיום של המרתון, בשעה שעשרות אלפי בני אדם מילאו את הרחובות. שני מטענים מולאו באבק שריפה, כדוריות וחפצים חדים כדי להגביר את עוצמת הפגיעות - כך לדברי גורם ביטחוני שסרב להזדהות. "עודדנו חבר ואז היה בום! חשבתי שזה חגיגות, אבל אז כולם התחילו לצרוח ולרוץ לכיווננו. כולם אמרו שזו פצצה, ואז קפצנו החוצה ורצנו", סיפר עד ראייה שנכח במקום.

עדת ראייה אחרת סיפרה כי "היו משפחות מסביבנו עם ילדים שצרחו וצעקו. ניסינו לצאת משם מהר ככל האפשר. אפילו מסביב לבניינים הגבוהים היה מפחיד".

פיצוץ במרתון בוסטון, אפריל 2013. Charles Krupa, AP
רגע הפיצוץ/AP, Charles Krupa

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully