וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש למתקפת טרור בבוסטון: 3 הרוגים בסדרת פיצוצים

2 מטענים התפוצצו במרתון בעיר. מעל 130 נפצעו. רשת CBS דיווחה כי אזרח סעודי נחקר בחשד שהיה מעורב באירוע. אובמה: "נגלה מי עומד מאחורי זה ונביאו אותו לדין"

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

לפחות שלושה בני אדם, בהם ילד בן שמונה, נהרגו ומעל 130 נפצעו אמש (שני) בסדרת פיצוצים בקו הסיום של מרתון בוסטון. שני גורמי אכיפה בכירים בארה"ב סיפרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מטען אחד או יותר גרמו לפיצוצים. רשת CBS האמריקנית דיווחה כי אזרח סעודי המאושפז בבית החולים נחקר בחשד למעורבות באירוע. רשת CNN דיווחה כי שני מטענים נוספים נמצאו באזור.

המלון מולו התפוצצו המטענים במרתון בוסטון, שהיה אף מטה המרתון, ננעל והוספקת תנועת קו הרכבת התחתית באזור. רשת סקיי ניוז עדכנה כי האנשים באזור התבקשו להתרחק מפחי זבל בסביבה מחשש שהוטמנו בהם מטענים. הבניינים באזור הפיצוץ פונו לחלוטין וכלבים גישוש בוחנים כעת את הזירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איזור הפיצוץ בבוסטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנשיא ברק אובמה כינס הערב מסיבת עיתונאים, בה הבטיח כי האחראים למתקפה יועמדו לדין. "מישל ואני שולחים את תנחומינו למשפחות הקרבנות. עדיין אין לנו את כל התשובות אבל אנו יודעים שאנשים רבים נפצעו, חלקם אנושות. דיברתי עם ה-FBI והביטחון הלאומי והם מפנים את המשאבים הנחוצים. דיברתי גם עם המושל פטריק ועם ראש העיר ווידאתי שיש להם את כל שהם זקוקים לו. הבהרתי להם שכל האמריקאים עומדים לצד תושבי בוסטון. אנו מצדיעים לכל הכוחות שהגיבו במהירות ובמקצועיות לטרגדיה הזאת".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
הנשיא האמריקני ברק אובמה מעדכן את הכתבים לאחר הפיצוצים בבוסטון. רויטרס
"מישל ואני שלחנו תנחומינו למשפחות הקרבנות". אובמה במסיבת העיתונאים שכינס הלילה/רויטרס

"אנחנו עדיין לא יודעים מי עשה את זה ולמה. אבל אל תטעו - אנחנו נגלה מי עשה את זה ולמה. כל אחראי או קבוצה שאחראית יגיע לדין", הבטיח אובמה. "בוסטון היא עיר קשוחה ונחושה. אני בטוח שאנשי בוסטון ימשיכו כעיר מאוחדת וגאה. אנו צופים שככל שנקבל עוד מידע הצוותים שלנו יעדכנו. אנו עדיין בשלב החקירה. נגלה מי עשה את זה ונביא אותו לדין".

אד דיוויס, מפקד משטרת בוסטון כינס מסיבת עיתונאים לאחר סדרת הפיצוצים בעיר. "שני פיצוצים אירעו היום במקביל ליד קו הסיום. כל פיצוץ הסתיים במספר רב של פצועים. כל הקורבנות פונו מזירת האירוע. בשלב זה נודע לנו על תקרית שלישית - פיצוץ אירע בספריית JFK . אנו לא בטוחים שהאירועים קשורים. אנו ממליצים להישאר בבית ולאלו ששוהים בבתי מלון לשוב לחדרים. אנא הימנעו מלהיקלע להתקהלויות גדולות. לא צריך להכניס לפאניקה זהו אירוע מתגלגל ואנו זקוקים לכל המידע שנוכל לקבל".

תושבי בוסטון מנחמים זה את זה לאחר סדרת הפיצוצים. רויטרס
תושבים בבוסטון לאחר סדרת הפיצוצים/רויטרס

לאחר הפיצוצים, שאירעו במדינת מסצ'וסטס, הוחלט גם ניו יורק לנקוט באמצעי זהירות. כתב מפקד משטרת ניו יורק, פול בראון כי "אנו מגבירים את האבטחה במלונות ואזורים מועדים אחרים במנהטן ופורסים כלי רכב של יחידת הלוחמה בטרור עד שיתבררו פרטים נוספים על האירוע". כוננות הועלתה גם בוושינגטון, שם פונתה רחבת הבית הלבן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע הפיצוץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת סקיי ניוז דיווחה כי הפיצוצים אירועו כשלוש שעות לאחר שמנצחי המרוץ עברו את קו הסיום. "ראיתי חלקי גוף של אנשים עפים באוויר. מזעזע. הרצים התקרבו לקו הסיום וראו זוועה שקשה לתאר", סיפרה ג'סיקה ברונו שהייתה עדה לאירוע.

"האזור היה מלא בצופים וברצים", סיפר עד ראיה לרשת CNN. "שמעתי פיצוץ ואז מיד עלה ענן עשן גדול. זה לא היה ברחוב, אלא בצדו. אחרי עשרים שניות, פיצוץ נוסף – קטן יותר. לאחר מכן ראיתי את האמבולנסים. היו לפחות שישה או שבעה פצועים, אבל לבטח היו פצועים נוספים בצד השני. לא ראיתי אש, אלא עשן מיתמר".

פיצוץ במרתון בוסטון, אפריל 2013. Charles Krupa, AP
פיצוץ במרתון בוסטון, אפריל 2013/AP, Charles Krupa

כתב הבוסטון הראלד, כריס קאסידי, סיפר: "ראיתי שני פיצוצים. הראשון היה מאחורי קו הסיום, שמעתי רעש גדול וראיתי עשן מיתמר. רצתי ושמעתי מאחורי עוד בום גדול. היו הרבה אנשים שנפצעו". אחד מהמשתתפים במרתון סיפר לכלי התקשורת במקום על "הרבה אנשים שנפלו ארצה". המתחרה, פרנק דרוייטר, לא נפצע, אבל מצלמות הטלוויזיה הראו אישה שנישאה על ידי כוחות ההצלה כשהיא פצועה ברגלה. גם שוטר מקומי נראה כשהוא סובל מפציעה באחת מגפיו התחתונות.

מרתון בוסטון מתקיים מאז שנת 1897 והוא אחד ממירוצי המרתון החשובים והיוקרתיים בעולם באתלטיקה.

(עדכון ראשון: 22:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully