וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאוס בבוסטון: "חשוד בפיגוע נורה למוות - השני ברח"

שוטר נהרג בחילופי אש שהתנהלו באוניברסיטת MIT עם החשודים בהנחת המטענים במרתון. החשודים נמלטו, אחד נורה למוות בעיירה סמוכה והשני נמלט. דיווחים: מדובר באחים צ'צ'נים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

שידור ישיר מבוסטון

LIVE

האירועים האחרונים בבוסטון עדיין לא התבהרו לחלוטין, אך מתברר שיש ביניהם קשר. כרגע מתנהל מצוד אחר ג'וחאר צרנייב, אזרח צ'צניה שעל פי דיווח בסוכנות הידיעות AP ביצע את מתקפת הטרור יחד עם אחיו. אחיו נהרג במהלך מרדף משטרתי אך צרנייב נמלט.

החשודים בהנחת המטענים הם אלה שירו למוות היום (שישי) באוניברסיטת MIT בעיר. לאחר מכן, על פי תדרוך המשטרה, הם גנבו מכונית ושחררו את הנהג שלה כעבור חצי שעה בתחנת דלק. השוטרים רדפו אחריהם, בעוד החשודים זורקים אל הכביש מטעני נפץ. במהלך חילופי האש נהרג אחד החשודים, שכונה "חשוד מספר 1" - החשוד שחבש כובע שחור ביום המרתון. במקביל, ירו החשודים בשוטר תנועה שהיה באזור ופצעו אותו. הוא מאושפז במצב קריטי בבית חולים. החשוד השני, שכונה "חשוד מספר 2", ברח. כל שירותי התחבורה הציבורית בבוסטון הושתקו בניסיון למנוע ממנו להתרחק.

על פי דיווח ברשת "פוקס" החשודים עברו אימון צבאי מחוץ לגבולות ארצות הברית. הרופאים שטיפלו בחשוד הפצוע שלאחר מכן מת מפצעיו הוסיפו כי על גופו היו פצעי ירי רבים וייתכן שגם פצעים שנגרמו מפיצוץ חומרי נפץ. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עודכן על ידי גורמים ללוחמה בטרור בדבר האירועים. כך מסר היום גורם רשמי בבית הלבן. על פי דיווחים בתקשורת האמריקאית עלה מחקירת האירועים כי לירי באוניברסיטת MIT קדם שוד מזויין של חנות מכולת, 7/11, בידי חשוד מספר 2.

החשוד בהנחת המטענים בבוסטון שנמלט. רויטרס
החשוד מספר 2 שנמלט בתמונה שפרסם ה-FBI/רויטרס

בעיירה ווטרטאון אליה הגיעה לבסוף המכונית הגנובה מתנהלים חיפושים נרחבים. תושבי ווטרטאון נקראו להישאר בבתיהם. אתמול פרסם ה-FBI תצלומים של שני החשודים בפיגוע שתועדו על ידי מצלמות האבטחה סמוך לאזור הפיצוצים שגבו את חייהם של שלושה בני אדם, וגרמו לפציעתם של 176. במהלך החיפושים באוניברסיטת MIT נלכדו ככל הנראה חשודים נוספים.

שני החשודים בפיגוע במרתון בוסטון. רויטרס
החשודים בהנחת המטענים. הגבר משמאל הוא החשוד שנהרג/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפת האירועים בבוסטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריצ'רד דולורייה, סוכן ה-FBI שהופקד על הפרשה, אמר אתמול כי "כבר יומיים אנחנו עובדים מסביב לשעון להביא את האחראים לדין. בתהליך הזה הצלחנו לבודד שני חשודים. חשוד מספר אחת חובש כובע שחור, חשוד מספר שתיים חובש כובע לבן. כמו שאפשר לראות, השניים הולכים לכיוון קו הסיום". התצלומים אף מראים כי כל אחד מהחשודים נושא עמו תיק.

עוד אמר סוכן ה-FBI כי "החשודים ככל הנראה חמושים ומסוכנים מאוד. אסור ליצור עמם קשר. אם אתם יודעים משהו על זהותם, צרו קשר עם המשטרה. איתור החשודים הוא בעדיפות ראשונה". לדברי דולורייה, החשוד בכובע הלבן הוא ככל הנראה זה שהניח את המטען במקום. רשת CNN אף דיווחה כי החשודים נותרו בזירת האירוע כדי לחזות בתוצאות הפיגוע.

חשוד בפיגוע ובירי בבוסטון נורה למוות על ידי המשטרה. רויטרס
כוחות משטרה גדולים פרושים בשכונת ווטרטאון,לשם הגיעה המכונית שגנבו החשודים/רויטרס
חשוד בפיגוע ובירי בבוסטון נורה למוות על ידי המשטרה. רויטרס
התושבים בווטרטאון נקראו להישאר בבתיהם/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully