וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה-FBI פרסם תמונות שני החשודים בפיגוע בבוסטון

19.4.2013 / 0:54

במסיבת עיתונאים בעיר הודיע הארגון כי החשודים, צעיר בכובע לבן וצעיר נוסף בכובע שחור, תועדו עם תיקים באזור קו הסיום של המרתון. עוד נמסר כי השניים "חמושים ומסוכנים"

צילום: רויטרס, עריכה: יבגני גרצנשטיין

הפיגוע במרתון בבוסטון: הבולשת הפדרלית, ה-FBI, פרסמה הלילה (שישי) תצלומים של שני החשודים בביצוע הפיגוע, שתועדו על ידי מצלמות האבטחה סמוך לאזור הפיצוצים שגבו את חייהם של שלושה בני אדם בעיר השבוע, וגרמו לפציעתם של 176. ריצ'רד דולורייה, סוכן ה-FBI שהופקד על הפרשה, אמר כי "כבר יומיים אנחנו עובדים מסביב לשעון להביא את האחראים לדין. בתהליך הזה הצלחנו לבודד שני חשודים. חשוד מספר אחת חובש כובע שחור, חשוד מספר שתיים חובש כובע לבן. כמו שאפשר לראות, השניים הולכים לכיוון קו הסיום". התצלומים אף מראים כי כל אחד מהחשודים נושא עמו תיק.

עוד אמר סוכן ה-FBI כי "החשודים ככל הנראה חמושים ומסוכנים מאוד. אסור ליצור עמם קשר. אם אתם יודעים משהו על זהותם, צרו קשר עם המשטרה. איתור החשודים הוא בעדיפות ראשונה". לדברי דולורייה, החשוד בכובע הלבן הוא ככל הנראה זה שהניח את המטען במקום. רשת CNN אף דיווחה כי החשודים נותרו בזירת האירוע כדי לחזות בתוצאות הפיגוע.

שני החשודים בביצוע הפיגוע בבוסטון. רויטרס
שני החשודים נעים לעבר קו הסיום של המרתון בבוסטון, השבוע/רויטרס

צפו בתיעוד שני החשודים בביצוע הפיגוע

שני החשודים בביצוע הפיגוע בבוסטון. רויטרס
תצלומיהם של שני החשודים/רויטרס

השרה האמריקאית לביטחון הפנים, ג'נט נפוליטנו, הודיעה אתמול כי שני בני אדם יזומנו לחקירה בבולשת, אך הדגישה כי הם אינם חשודים. "אני לא יכולה לתאר אותם במונח חשודים. אבל אנו זקוקים לעזרת הציבור באיתור אותם אנשים", אמרה. לדבריה, שני העדים נראו בסרטוני הווידאו שצולמו במרתון בוסטון.

עוד דווח אתמול כי גורמי ביטחון בארה"ב זיהו את פניהם של שתי דמויות חשודות, שנעו באזור המרוץ לפני הפיגוע הכפול. בסרט ממצלמת האבטחה של בית הכלבו הסמוך "לורד אנד ספנסר", זוהה אחד החשודים ככל הנראה מניח תיק גב באזור. הוא חבש כובע בייסבול לבן הפוך ולבש ז'קט שחור. בנוסף, דווח כי הרשויות זיהו את המיקום בו הונח המטען.

פיצוץ במרתון בוסטון, אפריל 2013. Charles Krupa, AP
אחד החשודים זוהה ככל הנראה כשהוא מניח תיק גב באזור/AP, Charles Krupa

"זה היה יום יפה בבוסטון. יום שמסביר מדוע משורר פעם כתב שזה לא סתם מקום. ואז – בן רגע – יופיו של היום התנפץ. החגיגה הפכה לטרגדיה", כך אמר בצהריים נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בדברים שנשא בטקס בין-דתי לזכר הקרבנות בבוסטון. "אנו נאספים כדי להתפלל, להתאבל ולחלוק את אובדננו. אבל אנו גם מתאספים כדי לחזק את הרוח של העיר הזאת, ואת איתנותה ואיתנות המדינה כולה. אני כאן היום בשם העם האמריקאי עם מסר פשוט: זה נוגע לכולנו, כל אחד מאתנו עומד לצדכם".

"כל שנה באפריל, אתם מקבלים אנשים מכל העולם למרתון הידידותי ותחרות בריאה", אמר אובמה. "התאספות של גברים ונשים מכל גזע, דת, גודל וצורה. מגוון המיוצג בידי כל הדגלים שהוצבו כאן. בוסטון היא עירכם אבל היא גם מעט שלנו. גם אני למדתי כאן, גם מישל. קיבלתם אותי במהלך כנס כשהייתי עדיין סנאטור ומעטים היו האנשים שיכלו לבטא את שמי נכון. כמוכם, אני ומישל הלכנו ברחובות האלה אנו מכירים את השכונות האלה וכמוכם אנו אומרים: 'בוסטון את ביתי'. עבור מיליונים מאתנו, מה שקרה ביום שני אישי. זה אישי".

בני הזוג אובמה בטקס בבוסטון. רויטרס
"כמוכם אנו אומרים: 'בוסטון את ביתי'". ברק ומישל אובמה בטקס בבוסטון/רויטרס

אובמה פנה למשפחות הקרבנות והפצועים ואמר כי לבו ותפילותיו עמם. "חלק מהם פצועים אנושות, חלקם ודאי רואים אותנו היום ממיטותיהם. עירכם עמכם, מדינתכם אתכם. כולנו נהיה אתכם כאשר אתם שבים לעמוד ללכת ולרוץ שוב. אין לי שום ספק בכך – אתם תרוצו שוב. כי זה החומר ממנו עשויים אנשי בוסטון".

הנשיא התייחס גם לרוח שהציגה הקהילה בימים האחרונים. "רופאים ואחיות, שוטרים, כבאים ומאבטחים שרצו לטפל באנשים. תושבי בוסטון נשאו בזרועותיהם קרבנות, נעמדו בתור כדי לתרום דם, פתחו את בתיהם. זאת אהבה. זה המסר שאנו שולחים לכל מי שינסה לפגוע בעמנו: כן, נמצא אתכם וכן, אתם תובאו לדין", אמר לתשואות הקהל.

"מחר, השמש תזרח מעל בוסטון. מחר, השמש תזרח מעל המדינה הזאת שאנו אוהבים. מעל המקום המיוחד הזה", סיכם אובמה.

אמריקאים אבלים באזור הפיצוצים במרתון בוסטון, אפריל 2013. רויטרס
אמריקאים אבלים באזור הפיצוצים במרתון בוסטון, אפריל 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully