וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם בפיגוע בבוסטון הופיע לראשונה בבית המשפט

11.7.2013 / 2:55

ג'וחר צ'רנייב בן ה-19 כפר באשמה לפיה רצח 4 בני אדם. בית המשפט הפדרלי עשוי לגזור עליו עונש מוות. אחד הצופים בדיון אמר כי צארנייב "לא התרגש יתר על המידה"

לבוש מדי אסיר כתומים וידו חבושה בגבס, טען ג'וחר צארנייב, הנאשם בפיגוע הטרור במרתון בוסטון, כי הוא חף מפשע. בהופעתו הראשונה אמש (רביעי) בבית המשפט הפדרלי של מסצ'וסטס, אמר צארנייב בן ה-19 שבע פעמים במהלך תשובותיו לשאלות התובע כי הוא אינו אשם, תוך שהוא מביט לפרקים לעבר ספסלי בית המשפט בהם ישבו נפגעי הפיגוע ומשפחות ההרוגים. אחיו הגדול, טמרלאן נהרג, בחילופי אש עם המשטרה לאחר הפיגוע.

איור של ג'וחאר צארנייב, הנאשם בביצוע פיגוע בבוסטון. בית המשפט של מסצ'וסטס, 10 ביולי 2013. JANE ROSENBERG, רויטרס
צארנייב עם פרקליטיו, אמש בבית המשפט/רויטרס, JANE ROSENBERG

צארנייב מואשם ברצח שלושה בני אדם, בהם ילד בן 7, ובפציעתם של 264 אחרים, באמצעות שני מטעני חבלה מתוצרת ביתית שהוטמנו בתיקים ליד קו הסיום של מרתון בוסטון המסורתי ב-15 באפריל. בסעיף נפרד הוא מואשם ברצח קצין אבטחה של אוניברסיטת MIT במהלך המצוד שהתנהל אחריו ואחר אחיו, ארבעה ימים לאחר הפיגוע.
במסצ'וסטס לא קיים עונש מוות. ואולם, המשפט מתנהל בבית משפט פדרלי, וייתכן שהתביעה תבקש להטיל גזר דין מוות על צארנייב שיבוצע במדינה אחרת.

זו הייתה הפעם הראשונה שצראנייב הופיע בפומבי מאז אושפז אחרי הפיגוע. עיתונאים שנכחו בדיון אמרו כי צארנייב שוחח במבטא רוסי ונע בחוסר-שקט בכסאו, כשהוא מרבה לגרד בפניו ולבהות בעצבנות בנוכחים. "הוא לא נראה נרעש מדי ונראה היה שהוא לא מושפע בכלל מהמעמד, אבל מצד שני, אני לא קורא מחשבות" אמר ג'ון דיפבה, שוטר שהיה באולם.

תמונתו של ג'וחר צארנייב מוקרנת על טלוויזיה במרכז קניות אחרי הפיגוע בבוסטון. GettyImages
דיוקנו של צארנייב במרכז קניות בבוסטון, במהלך המצוד אחרי הפיגוע/GettyImages

האתגר המרכזי העומד בפני צ'רנייב, המיוצג על ידי סנגור ציבורי, הינו "לחמוק" מעונש מוות, בהתאם לגזר הדין החמור ביותר שניתן לפסוק על עבירות מהסוג בהן מואשם. "אין שום ראיות שהוא עשה את זה", אמרה מחוץ לבית המשפט מפגינה שהביעה תמיכה בצ'רנייב, "אין למשטרה שום תיעוד שלו מניח את התיק באזור הפיצוץ". אותה מפגינה, אשר לבשה חולצה עם תמונתו של צ'רנייב והכיתוב "שחררו את האריה", הוסיפה "לג'וחאר ולי יש אמונה באללה".

לפי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, בעת שהתחבא מפני השוטרים בסירה בה גם נתפס באחת מחצרות הפרבר ווטרטאון במסצ'וסטס, כתב צ'רנייב על דופן הסירה "הממשל האמריקני הורג את אזרחינו החפים מפשע. אנחנו המוסלמים גוף אחד, אתה פוגע באחד אתה פוגע בכולנו. אני לא בעד הריגת חפים מפשע, זה אסור לפי האיסלאם, אבל לאור מה שכתבתי זה מותר. תפסיקו להרוג חפים מפשע ואנחנו גם נפסיק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully