וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מבוסטון כתב במחבוא: אצטרף לאחי בגן העדן

על דופן הסירה בה הסתתר ג'וחר צארנייב מהמצוד אחריו הסביר את מניעיו להרג ארבעה בני אדם באפריל האחרון, כינה את הקורבנות "נזק משני" וכתב כי אינו מתאבל על אחיו "הקדוש"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

ג'וחר צארנייב, אחד משני המחבלים ממרתון בוסטון, השאיר מאחוריו ראייה מפלילה למעורבותו במתקפת הטרור – כך נחשף היום (חמישי) בחדשות CBS. גורם המקורב לחקירה סיפר כי הוא השאיר מאחוריו "מכתב" בסירה בה הסתתר במהלך המצוד אחריו בפרבר של בוסטון, בעודו פצוע קשות מקרב היריות בו היה מעורב שעות קודם לכן אז נהרג אחיו, טמרלאן.

במכתב, אותו כתב על דפנות הסירה, כתב ג'וחר כי הפיגוע היה בנקמה על הפעילות של צבא ארה"ב באפגניסטן ובעיראק וכינה את קורבנות הפיגוע "נזק משני", כפי שהיו מוסלמים שנהרגו במלחמות שהובילה ארה"ב: "כשאתם תוקפים מוסלמי אחד, אתם תוקפים את כל המוסלמים". עוד כתב שאינו מתאבל על אחיו, החשוד השני בפיגוע, מאחר שהוא עכשיו אדם קדוש בגן העדן וכי הוא מקווה להצטרף אליו.

החשוד השני בפיגוע בבוסטון נלכד: "נושמים לרווחה". רויטרס
"כשאתם תוקפים מוסלמי אחד, אתם תוקפים את כל המוסלמים". צארנייב והסירה בה הסתתר/רויטרס

דופן הסירה עליה כתב ג'וחר את המכתב היה מחורר לחלוטין מירי של כוחות הביטחון לאחר איתורו של החשוד. על פי הדיווח, המכתב ישמש ראייה מרכזית נגד ג'וחר במשפטו, היא "קבילה בהחלט" ומציירת תמונה ברורה למניע של האחים, "אשר תואם לדברים שאמר החשוד לחוקריו". עוד נאמר בדיווח כי על אף שאפשר שג'וחר הודה באותם הדברים לפני שהוקראו לו זכויותיו, המכתב מעניק כעת לתובעים ראייה תומכת, ברורה וקבילה בבית המשפט.

בראשית החודש נודע כי שלושה חשודים נוספים, מלבד צרנאייב, נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע. מדובר בשלושת שותפיו לשעבר של ג'וחר במעונות הלימודים, והם חשודים שהסירו חפצים מדירתו – בהם תיקו האישי – ובכך שיבשו את החקירה. אין ראיות שהשלושה ידעו מראש על כוונתו להוציא לפועל את הפיגוע. עוד קודם לכן הודיעה המשטרה כי ברשותה רשימה של כעשרה אנשים שברצונה לתשאל במסגרת החקירה. עד כה זיהו החוקרים שני אשמים במעורבות בפיגוע ב-15 באפריל, שגבה את חייהם של שלושה בני אדם ושל שוטר מקומי.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully