וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המרגל שנעצר ברוסיה אסף מידע על הפיגוע בבוסטון"

לפי דיווח ביומון רוסי המקורב לגורמי ביטחון, הדיפלומט האמריקני שזוהה כסוכן של ה-CIA חיפש מידע אודות האחים צארנייב. "שיתוף המידע בין המדינות איננו תמיד מהיר וחלק"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

(מעצרו של פוגל במוסקבה, שלשום)

מה חיפש ראיין פוגל, הדיפלומט האמריקני שנעצר שלשום במוסקבה בחשד שפעל לגיוס אנשי מודיעין רוסים? "הדיילי סטאר" הלבנוני דיווח היום (רביעי) כי פוגל, שזוהה כסוכן של ה-CIA, פעל ככל הנראה לאיסוף מידע אודות האחים טמרלאן וג'וחאר צארנייב, הנאשמים כי ביצעו את הפיגוע בבוסטון בחודש שעבר.

דיווח ביומון הרוסי "קומרסנט", הידוע בקשריו עם גורמי ביטחון ועם משרד החוץ ברוסיה, קשר את פעולותיו לכאורה של פוגל למשלחת אמריקנית שיצאה בחודש שעבר בתיאום עם הרשויות הרוסיות למחוז דגסטן, שם גדלו האחים צארנייב, במטרה לחקור את הפרשה. טמרלאן צארנייב שנהרג בקרב היריות ונקבר בשבוע שעבר, ביקר במחוז דגסטן בשנה שעברה. הרשויות בארצות הברית מעוניינות לבדוק אם צארנייב היה בקשר עם גורמים איסלמיים מקומיים.

"סביר כי במהלך הסיור בחודש אפריל, גורמים אמריקניים השיגו את מספרי הטלפון של סוכנים משירות הביטחון הרוסי (FSB)", נכתב בדיווח. "ברור כי אחר כך, הם החליטו להשתמש במספרי הטלפון כדי ליצור קשר אישי עם הסוכנים, לנוכח העובדה ששיתוף המידע בין רשויות המודיעין של שתי המדינות איננו תמיד מהיר וחלק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארה"ב ניסתה לאסוף מידע על קשרים עם גורמים איסלמיים בדגסטן. האחים ג'וחר וטמרלאן צארנייב, הנאשמים בביצוע הפיגוע/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול מסר משרד החוץ הרוסי כי פוגל החשוד הוכרז כאישיות בלתי רצויה ברוסיה, וכי הוא נדרש לעזוב את המדינה. שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה הודיע כי הוא הוחזק במהלך הלילה שבין שני לשלישי, ולאחר מכן הועבר לידי שגרירות ארצות הברית. עוד מסר שירות הביטחון כי פוגל הועסק בזהות בדויה במחלקה הפוליטית בשגרירות האמריקנית. בעקבות האירוע זומן שגריר ארצות הברית במוסקבה, מייקל מק'פאוול, לשיחת הבהרה במשרד החוץ הרוסי.

זירת הפיצוץ בבוסטון שבארצות הברית, אפריל 2013. רויטרס
זירת הפיגוע בבוסטון, בחודש שעבר/רויטרס

לפי שירות הביטחון הרוסי, בחיפוש שנערך בביתו של פוגל נמצאו תחפושות מגוונות הכוללות פאות ומשקפי שמש. כמו כן נמסר על ידי ה-FSB כי פוגל החזיק "ציוד טכני מיוחד" וניסח הוראות לגיוס אזרחים רוסים. לפי אחד המסמכים שנתפסו בביתו, הוצע למגויס פוטנציאלי תשלום בסך 100 אלף דולרים עבור ראיון, וכן מיליון דולר בשנה בתמורה למסירת מידע עבור הרשויות בארצות הברית. עוד עולה מהמסמך כי המגויס הפוטנציאלי התבקש לשלוח דואר אלקטרוני לחשבון של גוגל ולהמתין שבוע למענה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully