וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיפלומט אמריקני נעצר ברוסיה בחשד לריגול - ויגורש

14.5.2013 / 17:50

ראיין פוגל, המועסק בשגרירות במוסקבה, חשוד שפעל לגיוס אנשי מודיעין רוסים. שגריר ארה"ב במוסקבה זומן לשיחה. משרד החוץ הרוסי: "פרובוקציה ברוח המלחמה הקרה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

אזרח אמריקני שזוהה כסוכן CIA נעצר אמש (שני) במוסקבה בחשד כי ניסה לגייס אנשי מודיעין רוסים. משרד החוץ הרוסי מסר כי החשוד הוכרז כאישיות בלתי-רצויה ברוסיה והוא הורה לו לעזוב את המדינה. לדברי שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB), החשוד הוחזק במהלך הלילה, ולאחר מכן הועבר לידי שגרירות ארצות הברית. עוד מסר שירות הביטחון כי החשוד, שזוהה כראיין פוגל, הועסק בזהות בדויה במחלקה הפוליטית בשגרירות האמריקנית. בעקבות האירוע זומן שגריר ארצות הברית במוסקבה, מייקל מק'פאוול, לשיחת הבהרה במשרד החוץ הרוסי.

לדברי משרד החוץ הרוסי, "פעולות פרובוקטיביות שכאלו ברוח המלחמה הקרה לא יקדמו בשום צורה את חיזוק האמון ההדדי" בין המדינות. במספר תצלומים שפורסמו ברשת הטלוויזיה הממלכתית ברוסיה, נראה פוגל בעת מעצרו כשהוא חובש פאה בלונדינית וכובע בייסבול וכשפניו על הקרקע. בתצלום נוסף ניתן לראות פריטים שונים כגון מצפן, סכין, מחברת ומכשיר הקלטה, וכן סכום כסף של 500 אירו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פוגל בעת מעצרו, אמש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי שירות הביטחון הרוסי, בחיפוש שנערך בביתו של פוגל נמצאו תחפושות מגוונות הכוללות פאות ומשקפי שמש. כמו כן נמסר על ידי ה-FSB כי החשוד החזיק "ציוד טכני מיוחד" וניסח הוראות לגיוס אזרח רוסים. לפי אחד המסמכים שנתפסו, הוצע למגויס פוטנציאלי תשלום בסך 100 אלף דולרים עבור ראיון, וכן מיליון דולר בשנה בתמורה למסירת מידע עבור הרשויות בארצות הברית. עוד עולה מהמסמך כי המגויס הפוטנציאלי התבקש לשלוח דואר אלקטרוני לחשבון של גוגל ולהמתין שבוע למענה.

האירוע התרחש בשעה שארצות הברית ורוסיה מעורבות בפעילות דיפלומטית עדינה הנוגעת למלחמת האזרחים בסוריה. ארצות הברית אישרה כי דיפלומט אמריקני אכן נעצר ברוסיה. "אנו יכולים לאשר שחבר במשלחת הדיפלומטית שלנו נעצר לזמן קצר ושוחרר", אמר סגן דובר משרד החוץ האמריקני, פטריק וונטרל. "ראינו את ההודעה הרוסית, ואין לנו תגובה מעבר לזה". וונטרל הוסיף שארצו משתפת פעולה עם רוסיה בטווח רחב של נושאים, וההידברות הישירה איתם תימשך. הוא לא אמר כיצד המעצר עשוי להשפיע על הוועידה הבינלאומית בנושא סוריה עליה הוכרז במהלך ביקורו של שר החוץ, ג'ון קרי, ברוסיה בשבוע שעבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חשוד כי הציע מיליון דולר בשנה לסוכן פוטנציאלי. פוגל בעת מעצרו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך נפגש היום ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, במטרה להניא אותו ממכירת טילי הקרקע-אוויר S-300 המתקדמים לידי סוריה, ובכך לפגוע בעליונותה האווירית של ישראל באזור. בפתח הפגישה, שנערכה בעיר סוצ'י, הודה נתניהו לפוטין על שהזמין אותו לפגישה ואמר: "האזור שסביבנו מאוד רועש, רוגש, לא יציב ונפיץ ולכן אני שמח על ההזדמנות לבחון יחד דרכים לייצב את האזור ולהביא ביטחון ויציבות לאזור".

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "הנשיא פוטין ציין את קבלת הפנים החמה לה זכה בביקורו האחרון בישראל ואמר לראש הממשלה: 'אני מודה לך על שקיבלת את ההזמנה לבקר ברוסיה'". בתום הפגישה אמר פוטין כי חשוב להימנע מפעולות העלולות לגרום להסלמה של מלחמת האזרחים בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully