וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם פוטין יחתום על החוק שיעכיר היחסים עם ארה"ב?

26.12.2012 / 15:30

שני בתי הפרלמנט במוסקבה אישרו, כמעט פה-אחד, את הצעת החוק שנועדה למנוע מאזרחי ארה"ב לאמץ יתומים רוסים, וכעת פוטין מתלבט אם לאשר את החוק בניגוד לעצת שר החוץ שלו

הבית העליון של הפרלמנט במוסקבה הביע תמיכה בחוק שנועד לאסור על אמריקנים לאמץ ילדים רוסים. הצעת החוק, שאושרה בצהריים (רביעי) פה-אחד במועצת הפדרציה הרוסית, היא תגובה לחוק אמריקני שנועד להעניש רוסים שהפרו זכויות אדם.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אותת לאחרונה כי בכוונתו לחתום על החוק ולהכניסו לתוקף. במסגרת הצעדים החדשים, יוצאו מהחוק ברוסיה כמה ארגונים לא-ממשלתיים הפועלים בחסות ארה"ב, ויוטלו מגבלות על אמריקנים שהואשמו "בהפרת זכויותיהם של אזרחים רוסים". כמו כן, יוטלו מגבלות שונות על הנפקת אשרות כניסה עבור אמריקנים המבקשים לבוא לרוסיה.

בשבוע שעבר, נעצרו 30 בני אדם שהפגינו נגד הצעה החוק בבית התחתון של הפרלמנט. "החוק ימנע מילדים את האפשרות לגדול במשפחות אוהבות", אמרה אחת המפגינות, נטליה צימבלובה. לפני שנעצרה, הוסיפה: "זה מרושע למנוע מילדים את האפשרות הזו".

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, מציין את חג המולד במוסקבה. 25 בדצמבר 2012. Alexei Nikolsky, AP
פוטין. טיפס על עץ גבוה, אך לא בטוח שברצונו לרדת/AP, Alexei Nikolsky

מה שהעלה את חמתם של הרוסים הוא החוק המכונה בארה"ב "חוק מגניצקי", הכולל סנקציות על גורמים ברוסיה שהיו מעורבים, לטענת וושינגטון, במותו של עורך הדין סרגיי מגניצקי. סיפורו של הפרקליט בן ה-37 זכה לפרסום נרחב בעולם לאחר שנעצר ומת בכלא הרוסי כתוצאה מעינויים.

בשבוע שעבר כבר הצביע הבית התחתון של הפרלמנט במוסקבה בעד החוק האוסר על האימוץ. רק 15 מתוך 450 חברי ה"דומה" התנגדו לו. החוק צפוי להיכנס לתוקף רק אחרי אישורו הסופי של הנשיא פוטין, שהביע בו תמיכה חרף ביקורת חסרת-תקדים מצד בכירים בממשל, בהם שר החוץ סרגיי לברוב, שהזהיר כי אישור החוק עלול להפר הסכמים בינלאומיים בין מוסקבה לוושינגטון. החוק האמריקני, והתגובה החריפה אליו ברוסיה, רק הוסיפו למתח הגבוה ממילא בין שתי האומות, הנובע בין היתר מדיכוי האופוזיציה נגד שלטונו של ולדימיר פוטין, שבחודש מאי התמנה לכהונה שלישית כנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully