וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק ברוסיה: לאסור על אמריקאים לאמץ יתומים

19.12.2012 / 20:44

הפרלמנט אישר ברוב גדול את ההצעה, אולם ייתכן שפוטין ייבחר לדחותה. "אנחנו יותר מרוסנים", אמר דובר הקרמלין. מפגינים מחו - ונעצרו: "זה מרושע להשתמש בילדים נגד ארה"ב"

המלחמה הקרה חוזרת, הפעם בזירה הפרלמנטרית: לאחר שארה"ב הטילה סנקציות על מפרי זכויות אדם ברוסיה, החליטה המדינה להשיב בסנקציות יצירתיות משלה – נגד הורים מאמצים בארה"ב. על אף התנגדותו הנחרצת של שר החוץ סרגיי לברוב, הפרלמנט הרוסי אישר היום (רביעי) בקריאה טרומית הצעת חוק, האוסרת על אזרחי ארה"ב לאמץ יתומים מרוסיה.

ילדים בבית יתומים ברוסיה, דצמבר 2012. רויטרס
ישלמו את המחיר? ילדים בבית יתומים ברוסיה/רויטרס

חברי הפרלמנט התומכים בשלטון הצביעו בהתלהבות עבור ההצעה, וכן עבור הצעה נוספת שתאסור על עמותות ברוסיה לקבל תרומות מארה"ב. רק 15 מתוך 450 חברי הבית התחתון של הפרלמנט, "הדומה הממלכתית", הצביעו נגד ההצעות. החוק צפוי לעבור בקריאה האחרונה שתיערך ביום שישי הקרוב.

"לא למנוע מילדים משפחה אוהבת"

החוק יוכל להיכנס לתוקף רק לאחר אישור מצד הנשיא ולדימיר פוטין, אשר בינתיים מנסה שלא להיות מזוהה עם ההצעה, בשל החשש בקרמלין לעתיד היחסים השבריריים עם וושינגטון. דוברו של פוטין, דמיטרי פסקוב, ציין כי היוזמה היא "קשוחה ורגשנית" בעוד עמדת הקרמלין נוטה להיות יותר "מרוסנת".

גורמים לאומניים ברוסיה גרסו זה עשורים כי האימוץ של ילדים רוסים מעבר לים הינו מביך, מאחר שהדבר מצביע על חוסר יכולת של רוסיה לדאוג לאזרחיה. מנגד, מבקרי ההצעה החדשה טוענים כי אסור לגרום לילדים לשלם את מחיר הסכסוך עם ארה"ב.

מהמשטרה נמסר כי 30 בני אדם שהפגינו נגד ההצעה נעצרו בעת ההצבעה מחוץ למבנה הדומה. "החוק ימנע מילדים את האפשרות לגדול במשפחות אוהבות", אמרה אחת המפגינות, נטליה צימבלובה, לפני שנעצרה, "זה מרושע למנוע מילדים את האפשרות הזו".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ילדים בבית יתומים ברוסיה, דצמבר 2012. רויטרס
ילדים בבית יתומים ברוסיה/רויטרס

ההצעות יצורפו להצעת נגד נוספת, שתמנע מאמריקאים המעורבים בסנקציות נגד רוסיה להיכנס למדינה. כאמור, בתחילת החודש העביר הקונגרס האמריקני חוק המכונה "חוק מגניצקי" – מאחר שהוא כולל סנקציות על גורמים ברוסיה המעורבים במותו של עורך הדין סרגיי מגניצקי. סיפורו של מגניזקי זכה לפרסום נרחב לאחר מעצרו ומותו בכלא ברוסיה כתוצאה מעינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully