וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הוקלט מתחנן לרוסים: תנו זמן, יש לי בחירות

אחרי שהוקלט מרכל עם סרקוזי על נתניהו, אובמה שוב מפטפט מול המצלמה. תשובת דמיטרי מדבדב משקפת אולי את יחסי הכוחות בינו לבין פוטין: "אני אעביר לוולדימיר את ההודעה"

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ככל הנראה לא למד לקח מהפעם הקודמת שבה נתפס מפטפט מול המיקרופון והוקלט בידי עיתונאים. שיחה שניהל אובמה עם עמיתו הרוסי הוקלטה היום (שני) בסיאול - ותועדה במצלמות. תכני השיחה חושפים טפח נוסף מההתנהלות האמיתית של הדיפלומטיה הרשמית-לכאורה, אך הם גם עשויים להביך מאוד את הנשיא האמריקני, המתמודד על קדנציה נוספת בבית הלבן.

אובמה בא לדרום קוריאה כדי להשתתף בוועידה הבינלאומית לבטיחות הגרעין, ונפגש עם הנשיא הרוסי, דמיטרי מדבדב. פגישתם של השניים ארכה היום כתשעים דקות, וחלקים גדולים בה נסובו על המיזם של וושינגטון, להציב באירופה מערכות הגנה מפני טילים בליסטיים. רוסיה מתנגדת בתוקף לתכנית, וטוענת כי מדובר באיום על גבולותיה.

נשיא ארצות הברית ברק אובמה עם נשיא רוסיה דמיטרי מדבדב בוועידת הגרעין בסיאול. דרום קוריאה, מרץ 2012. רויטרס
מדבדב ואובמה בוועידה בסיאול. בפעם הבאה, דום שתיקה/רויטרס

בעוד ששני הנשיאים מתעקשים, כלפי חוץ, להפגין קשיחות בנושא מערכות ההגנה, הרי שבמציאות נדמה שהתמונה שונה מעט. בשיחה, אובמה הוקלט כשהוא אומר לעמיתו הרוסי: "את כל הנושאים האלה - ובמיוחד את נושא הגנת-הטילים - ניתן לפתור. אבל זה חשוב ש'הוא' ייתן לי זמן". אם בתחילה לא ברור למי התכוון אובמה, הרי שבהמשך, הדברים מתבהרים לגמרי - לראש הממשלה, ולדימיר פוטין, שצפוי להחליף בקרוב את מדבדב בתפקיד הנשיא. פוטין, למרות היותו ראש הממשלה בשנים האחרונות, נחשב למי שמנהל בפועל את רוסיה, ותשובתו של מדבדב ממחישה לחלוטין את המציאות הזו: "אני אעביר לוולדימיר את ההודעה".

בין מדבדב לנתניהו

פרט מעניין נוסף שעולה מהשיחה, שעשוי להוות בעל חשיבות רבה לישראל, הוא דבר אחר שאמר אובמה לנשיא הרוסי. "זו מערכת הבחירות האחרונה שלי, ואחרי הבחירות תהיה לי יותר גמישות".

לפי דיווחים רבים בתקופה האחרונה, וושינגטון מפעילה לחץ רב על ישראל לדחות תכנית אפשרית לתקיפה באירן עד אחרי חודש נובמבר- עד אחרי הבחירות. הדברים שאמר אובמה למדבדב עשויים להמחיש עד כמה הוא עסוק בקמפיין הבחירות שלו ובמלחמה על כסאו, ועשויים לרמוז על הלחץ שהוא מפעיל באופן אישי על שותפיו בעולם, בהם ראש הממשלה נתניהו, כדי שיעניקו לו מרווח נשימה בתקופה זו.

לבקשת הניו יורק טיימס, הבית הלבן מסר בתגובה להקלטת השיחה: "מכיוון ש-2012 היא שנת בחירות בשתי המדינות, ושנה של חילופי שלטון ברוסיה, מן הסתם זו שנה שבה לא תושג פריצת דרך".

תזכורת: כשסרקוזי ואובמה ריכלו על "נתניהו השקרן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully