וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבלים מבוסטון תכננו לעשות פיגוע ביום העצמאות"

כלי תקשורת בארה"ב דיווחו שג'וחר צרנאייב הודה בחקירה כי האחים תכננו תחילה לבצע את הפיגוע ב-4 ביולי, אך הפצצות היו מוכנות מוקדם מהצפוי, והפיגוע הוזז לריצת המרתון

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

האחים צרנאייב, שהוציאו לפועל את הפיגוע במרתון בבוסטון בו נהרגו שלושה בני אדם, תכננו במקור להוציא אותו לפועל ב-4 ביולי, יום העצמאות של ארצות הברית – כך דיווחו הלילה (שישי) כלי תקשורת בארה"ב. גורמים המעורים בחקירתו של ג'וחר צרנאייב, האח הצעיר מהשניים וזה שנותר בחיים, מספרים כי השניים שינו את דעתם לבסוף והחליטו לבצע את הפיגוע ב"יום הפטריוט" – בו התקיימה ריצת המרתון. לטענת הגורמים, ג'וחר בן ה-19 ואחיו טמרלן בן ה-26 החליטו לשנות את המועד, משום שסיימו להכין את הפצצות במועד מוקדם מהמשוער, ולכן החליטו להקדים את הפיגוע ל"יום הפטריוט", המצוין בחגיגיות במיוחד בעיר בוסטון.

זירת הפיצוץ בבוסטון שבארצות הברית, אפריל 2013. רויטרס
הפיגוע תוכנן למועד אחר. זירת ההרס בבוסטון/רויטרס

עוד סיפרו הגורמים כי בידי החוקרים מידע על המקום בו יוצרו הפצצות, אך הם עדיין לא יודעים מה מקור החומרים שהרכיבו אותן. לטענת הגורמים, ג'וחר בן ה-19 ואחיו טמרלן בן ה-26 הטמינו את הפצצות בתיקי גב אותם הניחו בקהל המצפים לנקודת הסיום בריצת המרתון ב-15 באפריל. מלבד ההרוגים, 264 בני אדם נפצעו באירוע.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

שלשום נודע כי שלושה חשודים נוספים, מלבד צרנאייב, נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע. מדובר בשלושת שותפיו לשעבר של ג'וחר במעונות הלימודים, והם חשודים שהסירו חפצים מדירתו – בהם תיקו האישי – ובכך שיבשו את החקירה. אין ראיות שהשלושה ידעו מראש על כוונתו להוציא לפועל את הפיגוע.

בתחילת השבוע הודיעה המשטרה כי ברשותה רשימה של כעשרה אנשים שברצונה לתשאל במסגרת החקירה. עד כה זיהו החוקרים שני אשמים במעורבות בפיגוע ב-15 באפריל, שגבה את חייהם של שלושה בני אדם ושל שוטר מקומי.

הפיגוע בבוסטון - כותרות אחרונות
עוד 3 חשודים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע בבוסטון
המחבלים מבוסטון היו בדרכם לפיגוע בטיימס סקוור
חקירת הפיגוע בבוסטון: "חומרי הנפץ הוטמנו בסירי לחץ"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully