וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד 3 חשודים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע בבוסטון

ככל הנראה השלושה הם שותפים לשעבר לדירה של הנאשם ג'וחר צארנייב, והם חשודים בשיבוש ראיות בדירתו. המשפחה תביא לקבורה מוסלמית את טמרלאן, האח הבכור שנהרג מאש המשטרה

החקירה מסתעפת: עוד שלושה חשודים נעצרו בחשד למעורבות בפיגוע במרתון בוסטון בחודש שעבר. השלושה הם שותפים לשעבר במעונות הלימודים של הנאשם בפיגוע, ג'וחר צארנייב, והם חשודים שהסירו חפצים מדירתו - בהם תיקו האישי - ובכך שיבשו את החקירה. אין ראיות שהשלושה ידעו מראש על כוונתו לעשות את הפיגוע.

בתחילת השבוע הודיעה המשטרה כי ברשותה רשימה של כעשרה אנשים שברצונה לתשאל במסגרת החקירה. עד כה זיהו החוקרים שני אשמים במעורבות בפיגוע ב-15 באפריל, שגבה את חייהם של שלושה בני אדם ושל שוטר מקומי. האחים ג'וחר וטמרלאן צארנייב הניחו סירי לחץ עמוסים בחומרי נפץ במסלול הריצה, והפעילו את מנגנוני הפיצוץ מרחוק. 264 בני אדם נפצעו.

תכולת תיק שהיה שייך לנאשם בפיגוע בבוטסון, ג'וחר צארנייב. רויטרס
זיקוקים שנמצאו בתיק שהיה שייך לג'וחר צארנייב שנמצא במזבלה ליד בוסטון/רויטרס

האח הבכור, טמרלאן צארנייב, בן 26, נהרג בחילופי אש עם המשטרה שלושה ימים לאחר הפיגוע. האח הצעיר, ג'וחר צארנייב, בן 19, מוחזק במעצר באגף רפואי, והוגש נגדו כתב אישום בגין שימוש בנשק להשמדה המונית. הוא עשוי לעמוד בפני גזר דין מוות, אך לפי כמה דיווחים סנגוריו לוחצים על התביעה להגיע להסדר טיעון, במסגרתו יסכים צארנייב להעיד בתמורה לעונש קל יותר.

אמש הודיעה בלה צארנייב, אחותם הצעירה של שני האחים, כי בני המשפחה מעוניינים לערוך קבורה מוסלמית מסודרת לאח טמרלאן, ולדרוש מהמשטרה לקבל לידיהם את הגופה. בימים האחרונים נודע כי אלמנתו של צארנייב, קתרין ראסל, סירבה לקבל לידיה את הגופה.

תמונתו של ג'וחר צארנייב מוקרנת על טלוויזיה במרכז קניות אחרי הפיגוע בבוסטון. GettyImages
תמונתו של ג'וחר צארנייב מוקרנת בקניון בבוסטון/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully