וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבלים מבוסטון היו בדרכם לפיגוע בטיימס סקוור

ג'וחר צארנייב סיפר בחקירתו כי הוא ואחיו תכננו "בספונטניות" לבצע פיגוע נוסף, הפעם בניו יורק, עם חומרי הנפץ שנותרו במכוניתם. עוד נמצא שג'וחר ביקר פעמיים בעיר ב-2012

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ג'וחר צארנייב, אחד משני המחבלים ממרתון בוסטון, סיפר לחוקרים כי הוא ואחיו שקלו להשתמש ביתרת חומרי הנפץ שהיו ברשותם כדי לפגע בטיימס סקוור בניו יורק – כך אמר אתמול (חמישי) גורם אכיפה בכיר לחדשות NBC. עם זאת, הגורם סייג והבהיר כי התוכנית הייתה בחיתוליה וכי היא תוארה כ"יומרנית, לכל היותר". בעקבות הדיווח כינס ראש עיריית ניו יורק, מייקל בלומברג, ומפקד המשטרה מסיבת עיתונאים בה אמר כי התכנית נרקמה במהלך נסיעת השניים בווטרטאון.

חקירת הפיגוע בבוסטון - כותרות אחרונות
”המחבל מבוסטון סימס לאמו: אמות למען האיסלאם”
כישלון המודיעין בבוסטון: גם ממשל אובמה ייחקר?
תיעוד רגע חיסול המחבל: ג’וחר דרס את גופת אחיו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד המרדף המשטרתי בו נהרג טמרלאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

"האחים החליטו על כך באופן ספונטני. הם עשו זאת כשנסעו במכונית שאותה גנבו. תכניתם הייתה לפעיל את שארית חומרי הנפץ שהיו ברשותם במכונית בטיימס סקוור", סיפר בלומברג. עם זאת, כשהבינו האחים שבמכונית הגנובה לא היה די דלק, הם החליטו לעצור בתחנת תדלוק, שם אותרו – והמרדף אחריהם החל. בתום המרדף נהרג האח הגדול, טמרלאן. עוד עולה מהחקירה כי ג'וחר ביקר בניו יורק פעמיים בשנת 2012 וה-FBI בוחן מה היו מעשיו באותם ביקורים, והאם היה להם קשר להחלטה הספונטנית לבצע שם פיגוע. "המשטרה חוקרת את תנועותיו בניו יורק ועם מי התרועע", הוסיף בלומברג ואמר כי "אין ראיות לכך שניו יורק היא מטרה של מתקפת טרור נוספת".

צארנייב, המאושפז עדיין במצב קשה אך יציב לאחר שנתפס בשישי האחרון, מתוחקר מאז בבית החולים בית ישראל בבוסטון. אחיו טמרלאן נהרג במהלך המרדף אחר השניים בפרבר ווטרטאון. מוקדם יותר היום כינסה אמם של האחים, זובידאת צארנייבה, מסיבת עיתונאים בדאגסטן שברוסיה, משם היגרה המשפחה לארה"ב, שם המשיכה להכחיש את החשדות נגד בניה והאשימה את ארה"ב בהצגתם כ"טרוריסטים". "הם כבר מדברים על כך שאנו טרוריסטים. על כך שאני טרוריסטית, הם אמרו שביצעתי מעשה טרור, אתם יודעים על מה הם דיברו? על מבצע כלשהו שתכננתי כאן, או שכבר עשיתי משהו, אני לא יודעת. אני מקבלת סוגי מידע שונים מאנשים. הם כבר רוצים להציג אותי, את בעלי לשעבר ואת כולנו כטרוריסטים".

האם טענה עוד כי בנה טמרלאן, שנהרג כאמור במהלך מרדף משטרתי, היה חי כשנתפס בידי השוטרים: "מה עשיתם עם הבן שלי? הוא היה בחיים", מיררה האם. " למה הייתם צריכים להרוג אותו? למה לא שלחתם אותו לכלא גוואנטנמו, או לכל מקום אחר? להם הם היו חייבים להרוג אותו?". האחים צארנייב חשודים כי ביצעו את הפיגוע בשבוע שעבר במרתון בוסטון בו נהרגו 3 בני אדם ונפצעו מאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully