וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל מבוסטון סימס לאמו: אמות למען האיסלאם"

על פי דיווח ברשת פוקס, כבר ב-2011 הצהיר טמרלאן צארנייב על כוונותיו הקיצוניות. אחיו הצעיר עדיין מאושפז בחקירתו. סגן הנשיא ביידן: "הם חיקוי של ג'יהאדיסטים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(בסרטון: נאומו של סגן הנשיא ביידן באקדמיית MIT)

טמרלאן צארנייב, שנהרג בחילופי אש עם משטרת בוסטון בחשד שהיה מעורב בפיגוע הקטלני במסלול המרתון בעיר, שלח בעבר מסרון טקסט לאמו, ואמר לה שהוא "מוכן למות בשל האיסלאם". כך מדווחת הבוקר (חמישי) רשת פוקס, בהתבסס על תדריך שהעביר האף-בי-איי. לפי הדיווח, שאין לו אישור אחר, המסרון נשלח בשנת 2011, אך לא ברור באיזה הקשר.

בתוך כך דווח ב"ניו יורק טיימס" כי טמרלאן צארנייב נכלל ב-2011 לא רק ברשימת החשודים של האף-בי-איי, אלא גם ברשימה שהכינה של סוכנות הביון המרכזית, הסי-איי-אי. עם זאת, הסוכנים לא חקרו אותו. בימים האחרונים גברה הביקורת מצד מתנגדי הממשל על הכישלון, לכאורה, בזיהוי המוקדם של ההקצנה הדתית של שני האחים, ובייחוד בזה של האח הבכור טמרלאן, שהואשם על-ידי אחיו בתכנון הפיגוע.

טקס אזכרה במכללת MIT בקיימברידג, ליד בוסטון מסצ'וסטס. אפריל 2013. רויטרס
טקס אשכבה לשוטר שון קולייר, אמש ב-MIT/רויטרס

אמש בא לבוסטון סגן נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, והשתתף באזכרה שנערכה באקדמיית MIT לשוטר שון קולייר, בן 26, שנהרג בחילופי האש עם האחים צארניב בשבוע שעבר. לביידן ולאשתו ג'יל נלוותה הסנאטורית אליזבת וורן, המייצגת בסנאט את מדינת מסצ'וסטס, ובמקום נערך טקס בהשתתפות אלפי שוטרים וסטודנטים.

בנאומו, אמר ביידן כי האחים צארנייב היו "שני פחדנים, מטורללים ומטורפים, חיקוי של ג'יהאדיסטים", ולדבריו "הטרור הוא נשקם של המפסידנים". סגן הנשיא אמר לקהל כי "אנו מתאבלים אך לא מתכופפים. איש לא יפחיד אותנו". הוא הזכיר את אשתו הראשונה ואת בתו הפעוטה שנהרגו בתאונה ב-1972, ואמר למשפחתו של השוטר שנהרג כי "יום יבוא והחיוך ינצח את הדמעות".

טקס אזכרה במכללת MIT בקיימברידג, ליד בוסטון מסצ'וסטס. אפריל 2013. רויטרס
אבל באזכרה בקמפוס של MIT, אמש/רויטרס

על פי הדיווחים האחרונים, דוח מיוחד שחיברו סוכני האף-בי-איי, על פי בקשת גורמי הביטחון ברוסיה, לא כלל מידע על קשר של האח הגדול טמרלאן (26) לקבוצות או לארגונים קיצוניים. בנוסף, מתברר כי אנשי הסי-איי-אי הודיעו בספטמבר 2011 לרוסים כי אין להם כל מידע מפליל אודות צארנייב, אך ביקשו מאנשי הסוכנות האמריקאית הלאומית למניעת טרור להוסיף את שמו של טמרלאן לרשימת מעקב.

האח הצעיר, ג'וחר צארנייב (19), עדיין מאושפז במצב קשה ומואשם בשימוש בנשק להשמדה המונית. גורמים המקורבים לחקירת אמרו כי הפצצות שהניח סמוך לקו הסיום של המרתון הופעלו בשלט רחוק. על פי אותם גורמים, על אף שהחוקרים הצליחו לגלות כי ג'וחר השתמש בטלפון סלולרי רגעים ספורים לפני הפיצוץ, לא ברור עדיין מה היה המכשיר המדויק באמצעותו בוצע הפיצוץ.

סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, אפריל 2013. AP
"חיקוי של מחבלים". סגן הנשיא ביידן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully