וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד רגע חיסול המחבל מבוסטון: ג'וחר דרס את גופת אחיו

תמונות ראשונות נחשפו מהזירה בה שני האחים התעמתו בקרב יריות מול השוטרים, השתמשו בפצצה דומה לזו שהטמינו במרתון עד לרגע מות טמרלאן צארנייב. "רץ לעבר השוטרים שירו בו"

בליל שישי האחרון תושבי ווטרטאון התעוררו לקולות ירי ברחובות העיירה השקטה. זוהי הייתה יריית הפתיחה של המצוד הדרמטי אחר האחים צארנייב, המחבלים ממרתון בוסטון שהרגו שלושה ופצעו כ-180. תמונות ראשונות מהזירה בה נהרג האח הבכור טמרלאן נחשפו היום (שלישי) בדיילי מייל הבריטי.

טרור בבוסטון - כותרות אחרונות
האם המחבל בבוסטון רצח שלושה יהודים?
המחבל מבוסטון התקשר לאמו במרדף: ”יורים עלינו”
ג'וחר צארנייב התעורר ומתקשר עם חוקריו בכתב

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האחים מסתתרים מאחורי המכונית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתמונות, שצולמו על ידי אחד השכנים, נראים האחים כשהם מסתתרים מאחורי מכונית בעודם מכוונים את נשקם לעבר השוטרים מולם התעמתו. בתמונה אחרת ג'וחר צארנייב בן ה-19 ואחיו טמרלאן בן ה-26 רצו לעבר מכונית כדי להשיג תחמושת נוספת. הם גררו סיר לחץ ובתוכו פצצה – בדומה לפצצה שהטמינו במרתון – רגע לפני שלחצו על המתג ופוצצו אותה, פיצוץ שמילא את הרחוב בעשן. התמונות צולמו על ידי אנדרו קיצנברג, מביתו בבניין סמוך. "הייתי בסלון ביתי, עבדתי על המחשב כששמעתי קולות נפץ מבחוץ", כתב קיצנברג. "באותו הרגע לא תיארתי לעצמי שאני עומד להיות עד לסיפור החדשותי הגדול ביותר במדינה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בעיגול: סיר לחץ ובתוכו חומרי נפץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כשהבטתי מחוץ לחלוני, ראיתי בבירור שני אנשים (האחים צארנייב) מסתתרים מאחורי רכב שטח בעודם יורים". קיצנברג סיפר כי רץ לקומה השלישית של ביתו בכדי לחפש מקום בטוח. "רצתי לחדר שלי, המום וסקרן – קפצתי על המיטה שלי ונשארתי מתחת לאדן החלון בעוד שתיעדתי את מה שמתרחש בחוץ", הוסיף. לדבריו, שני האחים השתמשו בחומר נפץ רב. בתמונה אחרת נראה חפץ שנראה כמו סיר לחץ. "הם השתמשו בחומר נפץ שיצר ענן עשן ענק שכיסה את כל הרחוב. בזמן שהעשן הסיח את דעתם, אחד האחים החל לרוץ לעבר השוטרים בעודו יורה. הוא התקרב לשוטרים והם ירו בו למוות", סיפר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'וחר נמלט ברכב/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סימני הפיצוץ ברחוב, בבוקר שאחרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

קיצנברג תיאר כיצד אחיו זינק למכונית ודהר לעבר השוטרים. הרשויות בארה"ב העריכו כי זה היה הרגע שג'וחר דרס את גופת אחיו. "המכונית פגעה בכלי רכב אחרים, פרץ את המחסום המשטרתי והמשיך בניעה מערבה. זה היה הדבר האחרון שראיתי".

טמרלאן התקשר להיפרד מאמו

ה"וול סטריט ג'ורנל" שוחח אתמול עם אם המחבלים, זובידאת צארנייב, שסיפרה כי מיד לאחר הפיגוע התקשרה מדאגסטן אל טמרלאן בדאגה, לפני שידעה שהם החשודים בהנחת המטענים. "אמא, למה את דואגת", השיב לה בנה כשהוא צוחק. השיחה הבאה ביניהם התקיימה בעת המרדף המשטרתי אחר האחים, כאשר טמרלאן התקשר לאמו. "המשטרה התחילה לירות עלינו, הם רודפים אחרינו", אמר ונפרד: "אני אוהב אותך". זמן קצר לאחר מכן נורה טמרלאן למוות.

הבוקר דווח כי ג'וחר החל לתקשר עם חוקריו והוגש נגדו כתב אישום. בחקירתו במיטת האשפוז, טען ג'וחר כי אחיו הבכור היה "המוח" מאחורי המעשה, ואמר כי השניים לא היה קשורים לארגוני טרור בינלאומיים אלא פעל, לדבריו, מטעמי דת. לפי רשת סי-אן-אן, לחוקרים אין מידע לפיו האחים צארנייב פעלו בבוסטון בעזרת סייענים, אך הם ממשיכים ללקט ראיות כדי שיוכלו לשלול לגמרי את ההנחה הזו. במקביל נבדק חשד האם האחים תכננו לשגר מתקפה נוספת בזמן שנמלטו מהמשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully