וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מבוסטון התקשר לאמו במרדף: "יורים עלינו"

אמו של טמרלאן צארנייב סיפרה כי השיחה הקודמת ביניהם התקיימה כאשר חייגה אליו לאחר הפיגוע בבוסטון. "למה את דואגת", שאל. אביהם של האחים החשודים צפוי לטוס לארצות הברית

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

אנזור צארנייב, אביהם של המחבלים הצ'צ'נים, טמרלאן וג'וחר צארנייב, החשודים בהנחת מטעני הנפץ בבוסטון בשבוע שעבר, הודיע היום (שני) כי בכוונתו לטוס מדאגסטן לארצות הברית השבוע "כדי למצוא צדק ואמת". בראיון לסוכנות הידיעות AP, אמר האב כי הוא מתכוון להציג "שאלות רבות למשטרה" וכי הוא רוצה "לעשות סדר בנושאים רבים". בינתיים, עולות עדויות חדשות על היחסים בין בני המשפחה, וכן על שיחה מצמררת שניהל הבן טמרלן עם אמו מיד לאחר הפיגוע.

ג'וחאר צ'רנייב, המחבל השני מבוסטון נלכד ומובא על אלונקה לבית החולים. AP
האחים צארנייב ביום הפיגוע במרתון/AP

ה"וול סטריט ג'ורנל" שוחח עם האם זובידאת צארנייב, שסיפרה כי מיד לאחר הפיגוע התקשרה מדאגסטן אל טמרלאן בדאגה, לפני שידעה שהם החשודים בהנחת המטענים. "אמא, למה את דואגת", השיב לה בנה כשהוא צוחק. השיחה הבאה ביניהם התקיימה בעת המרדף המשטרתי אחר האחים, כאשר טמרלאן התקשר לאמו. "המשטרה התחילה לירות עלינו, הם רודפים אחרינו", אמר ונפרד: "אני אוהב אותך". זמן קצר לאחר מכן נורה טמרלאן למוות בידי השוטרים בפרבר ווטרטאון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"שטף את מוחה של אשתו האמריקנית"

לדברי האם, בנה טמרלאן דחק בבני המשפחה לעבוד את הדת ביתר אדיקות. "את יודעת עד כמה הדת שינתה אותי", אמר לה. על פי ה"דיילי מייל", טמרלאן השפיע לא רק על הוריו ואחיו, אלא גם על אשתו ואם בתו הקטנה זוהרה, קתרין ראסל, בתו של רופא אמריקאי מרוד איילנד. חבריה של ראסל סיפרו לעיתון כי טמרלאן "שטף את מוחה" של ראסל, בת 24, ושינה אותה לחלוטין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלמנתו של צארנייב אתמול, ובזמן לימודיה בתיכון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אף אחד מאיתנו לא היה חולם שהיא תתחתן ותהפוך לאם בגיל כל כך צעיר, תנשור מהקולג', תמיר את דתה, ובכלל תהיה מעורבת בכל הדבר הזה", סיפרה אחת מחברותיה. "היא הייתה נערה אמריקאית רגילה. היא פשוט לא אותו אדם". קתרין, המכונה בפי חבריה "קייטי", שהתה בימים האחרונים בבית הוריה ברוד איילנד, וחזרה אתמול לבית בקיימברידג' בו התגוררה עם צארנייב. כעת בודקים החוקרים עד כמה היא הייתה מודעת לתכניותיו של בעלה ואחיו.

הבוקר נודע כי אחיו הצעיר של טמרלאן, ג'וחר, שב להכרה במיטתו שבבית החולים "בית ישראל" בעיר. צארנייב בן ה-19, שנפצע באורח אנוש ביום שישי בתום מרדף שניהלו אחריו כוחות הביטחון בעיירה ווטרטאון שבאזור בוסטון, לא מסוגל לדבר כיוון שהוא נפגע בגרונו. לדברי הסנאטור דניאל קואטס, חבר הוועדה לענייני מודיעין בסנאט האמריקאי, "זה לא אומר שלא ניתן יהיה לתקשר איתו בהמשך". הסנאטור הסביר כי לא ברור האם הוא נפגע מירי אנשי הביטחון שלכדו אותו או שניסה להתאבד. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי חוקריו של צארנייב מתקשרים עמו בכתב, והוא השיב על כמה שאלות. במקביל, לדברי משטרת בוסטון, החקירה העלתה כי השניים תכננו פיגועים נוספים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully