וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מבוסטון התעורר ומתקשר עם חוקריו בכתב

ג'וחאר צרנייב בן ה-19, החשוד השני בביצוע הפיגוע במרתון, התעורר הלילה בבית החולים, אך לא מסוגל לדבר בשל פגיעה בגרונו. לא ברור האם ניסה להתאבד. "תכנן פיגועים נוספים"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

ג'וחאר צרנייב, הצעיר האמריקאי ממוצא צ'צ'ני שחשוד בביצוע הפיגוע במרתון בוסטון בשבוע שעבר, שב הלילה (שני) להכרה במיטתו שבבית החולים "בית ישראל" בעיר. צ'רנייב בן ה-19, שנפצע באורח אנוש ביום שישי בתום מרדף שניהלו אחריו כוחות הביטחון בעיירה ווטרטאון שבאזור בוסטון, לא מסוגל לדבר כיוון שהוא נפגע בגרונו. לדברי הסנאטור דניאל קואטס, חבר הוועדה לענייני מודיעין בסנאט האמריקאי, "זה לא אומר שלא ניתן יהיה לתקשר איתו בהמשך". הסנאטור הסביר כי לא ברור האם הוא נפגע מירי אנשי הביטחון שלכדו אותו או שניסה להתאבד. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי חוקריו של צרנייב מתקשרים עמו בכתב, והוא השיב על כמה שאלות. במקביל, לדברי משטרת בוסטון, החקירה העלתה כי השניים תכננו פיגועים נוספים.

ג'וחאר צ'רנייב, המחבל השני מבוסטון נלכד ומובא על אלונקה לבית החולים. AP
טמרלן/AP

אחיו של צרנייב, טמרלן, נהרג יום קודם לכן בזמן שנמלט מהמשטרה. במהלך מנוסתם מרשויות החוק שדדו שני האחים חנות מכולת, שדדו מכונית מעובר אורח וירו למוות בשוטר שהתעמת עמם באזור האוניברסיטה בבוסטון. שוטרים שהוזעקו למקום בעקבות הירי עצרו כמה אנשים, שאינם קשורים לשני האחים. השניים נמלטו מקמפוס האוניברסיטה לעיירה הסמוכה ווטרטאון. המשטרה פתחה במצוד נרחב אחרי שני החשודים - שבאותה העת עדיין לא היה ברור אם הם קשורים לפיגוע במרתון. על פי אחד הדיווחים, במהלך מנוסתם השליכו החשודים מטעני-נפץ ממכוניתם. אנשי הביטחון שרדפו אחר צרנייב הצעיר זיהו אותו מסתתר בסירה שהוצבה בחצר בית בעיירה. כשהתקרבו אליו, נורו כמה יריות מהסירה, אך חוקרי הפרשה לא הצליחו לקבוע לאן כיוון צרנייב את כלי הנשק שנשא. סעיפי החשדות שיוגשו לבית המשפט נגד צרנייב, על ידי תובע פדרלי, יכללו סעיף של שימוש בנשק למטרת הרג המוני. העונש המוטל על מורשע בסעיף זה הוא עונש מוות, אך במדינת מסצ'וסטס לא מוטל עונש זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הסירה בה הסתתר ג'וחאר צ'רנייב המחבל ממרתון בוסטון רגע תפיסתו. רויטרס
הסירה שבה הסתתר צרנייב/רויטרס

בראיון לרשת RT הרוסית טענה זובידאת צ'רנייב, אמם של ג'וחאר וטמרלן, כי היא בטוחה שהם הופללו. "הוא (טמרלן) נשלט על ידי ה-FBI במשך שלוש עד חמש שנים", הסבירה האם. לדבריה, היא בטוחה כי שני ילדיה חפים מפשע, וכי אנשי הבולשת הפדרלית (FBI) "ידעו מה בני עשה. הם ידעו באילו אתרי אינטרנט הוא נהג לגלוש". האם שוהה בחבל דגאסטן ברוסיה, לאחר ששבה מארצות הברית. האם הוסיפה כי אנשי הבולשת ביקרו בביתה לפני שעזבה את ארצות הברית ואמרו לה כי בנה טמרלן הוא "מנהיג קיצוני והם חוששים ממנו". לדבריה, "קשה מאוד לשמוע דבר כזה. כאמא אני בטוח ב-100% כי טמנו להם פח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully