וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לפני התקיפה, ישראל וידאה שאין מומחים רוסים"

ערוץ טלוויזיה בלבנון מדווח כי לפני שהפציצה את מחסני הנשק בסוריה בתחילת החודש, וידאה ישראל שאין במקום מומחים רוסים. זאת לאחר שנטען כי מטרת התקיפה הייתה טילים רוסיים

ישראל הפציצה את מחסני הנשק בלטקייה שבסוריה לפני כעשרה ימים לאחר שווידאה שבמקום לא נמצאים מומחים רוסים – כך דיווח אמש (שני) ערוץ הטלוויזיה הלבנוני MTV. על פי הדיווח, שמאשר דיווחים קודמים אודות התקיפה בעיר הנמל הסורית, מטרת התקיפה ב-5 ביולי הייתה טילי "יאחונט" – טילים נגד ספינות המיוצרים ברוסיה.

טיל יאחונט שהגיע מרשות רוסיה לסוריה. AP
מטרת התקיפה? טילי "יאחונט"/AP

אתמול בבוקר דיווח אתר האינטרנט של רשת החדשות Russia Today כי טורקיה סייעה לישראל בהפצצה המיוחסת לה בסוריה. לפי הדיווח, מטוסי חיל האוויר הישראלי, שיצאו להפציץ בלטקיה לפני כעשרה ימים, המריאו מבסיס בטורקיה. הרשת, הנמצאת בשליטת הקרמלין, התבססה על "מקור אמין", לפיו "המטוסים הישראליים המריאו מבסיס בלב טורקיה והגיעו ללטקייה מהים, כדי לוודא שהם לא חודרים את השטח האווירי של סוריה, ולא יהפכו למטרה עבור חיל האוויר שלה". מאוחר יותר, הכחישה טורקיה את הדיווח. שר החוץ אחמט דאווטאולו אמר שמדובר ב"טענות שגויות לגמרי. מי שמפיץ אותן הוא בוגד".

שלשום דווח כי חיל הים הישראלי הוא שביצע את התקיפה המדוברת. לפי דיווח בסאנדיי טיימס, גורם מודיעיני במזרח התיכון טען כי מטרת המתקפה הייתה פגיעה ב-50 טילי יאחונט רוסים מסוג P-800 נגד ספינות שהועברו לידי כוחות צבא אסד השנה. המתקפה, כך על פי הדיווח, בוצעה על ידי הצוללת הישראלית דולפין. עוד דווח כי המתקפה הייתה מתואמת באופן הדוק עם וושינגטון, שכבר הביעה את תסכולה ממשלוחי הטילים ממוסקבה.

תמונות לווין של האתרים שהותקפו בלטקיה. צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון, החדשות
"מוקד התקיפה" - לפני ואחרי/החדשות, צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון

בסוף השבוע נחשפו צילומי לוויין חדשים של אזור לטקייה שבצפון סוריה, שהושוו לצילומי לוויין קודמים של מחסני התחמושת הנמצאים שם, המעידים כי המקום הותקף ככל הנראה. התמונות החדשות פורסמו במהדורת החדשות של ערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully