וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפני ואחרי: מחסני התחמושת ש"ישראל תקפה" בסוריה

תמונות לוויין שפורסמו בערוץ 2 מעידות כי מחסני הצבא הסורי בלטקיה הותקפו כנראה בימים האחרונים, כפי שטענו המורדים. אמש דווח בסי.אן.אן כי ישראל היא שביצעה את התקיפה

התמונות מעידות על תקיפה? צילומי לוויין חדשים של אזור העיר לטקיה שבצפון סוריה, שהושוו לצילומי לוויין קודמים של מחסני התחמושת הנמצאים שם, מעידים כי המקום הותקף כנראה, כפי שטענו גורמים שונים מאז סוף השבוע שעבר. התמונות החדשות שצולמו ביום ראשון פורסמו אמש (שבת) בחדשות 2, על רקע דיווחים שונים שלפיהם ישראל היא האחראית לסדרת תקיפות שספגו מחסני התחמושת, השייכים לצבא הסורי.

תמונות לווין של האתרים שהותקפו בלטקיה. צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון, החדשות
מחסן שהותקף לכאורה באזור לטקיה, ביום ראשון/החדשות, צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון

שלשום דיווחה כתבת רשת סי.אן.אן בפנטגון כי את התקיפה לכאורה ביצע חיל האוויר הישראלי. הדיווח התבסס על שלושה מקורות אמריקניים, שטענו כי סדרת התקיפות יועדה להשמיד טילי חוף-ים מסוג "יאחונט", מתוצרת רוסיה. אמש דיווח אתר האינטרנט של רשת הטלוויזיה האיראנית "אל-עאלם" כי גורם רשמי בסוריה הכחיש את הדיווחים על תקיפה ישראלית בלטקיה.

תמונות לווין של האתרים שהותקפו בלטקיה. צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון, החדשות
רשת הבונקרים שהייתה חלק מהתקיפה, לפי הדיווח/החדשות, צילום לווין: דיגיטל גלוב עבור חדשות 2 ורונן סולומון

טענות ראשונות על תקיפה נשמעו בלילה שבין חמישי לשישי בשבוע שעבר, אז מסר דובר הארגון הסורי לזכויות אדם על פיצוצים שנשמעו בכמה מחסני תחמושת של צבא סוריה, הנלחם זה למעלה משנתיים באופוזיציה נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. לדבריו, התקבלו דיווחים על הרוגים ופצועים כתוצאה מהפיצוצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המורדים הסורים דיווחו על הרוגים ופצועים. פיצוץ בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום שלישי רמזו המורדים בסוריה כי לתקיפה אחראית ישראל, באומרם כי "כוחות זרים" הרסו טילים נגד ספינות מתוצרת רוסית. קאסם סעד א-דין, דובר צבא סוריה החופשי – גוף המורדים הגדול ביותר – אמר כי התקיפה פגעה בחיל הים הסורי סמוך לנמל בעיר. לדבריו, רשת המודיעין של כוח המורדים זיהתה באזור טילים שאוחסנו שם.

באותו יום דחה בתוקף שר הביטחון משה יעלון את הדברים. "זה תקופה ארוכה מנסים לייחס לנו פיצוצים כאלה ואחרים", אמר יעלון. "איננו מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה. קבענו קווים אדומים ואנו עומדים בהם". בביקור במרכז האימונים בבסיס צאלים, הוסיף השר: "יש הרבה פיצוצים מסביב אבל בגבולות שלנו שקט". כשנשאל אם ישראל תתקוף את סוריה, השיב: "אני לא חושב שצריך להתחייב בנוגע למה נעשה".

עדכון ראשון 23:38

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully