וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל הפציצה מחסני תחמושת בסוריה בשבוע שעבר"

מקורות בפנטגון טוענים כי מטוסי חיל האוויר תקפו מחסנים שבהם הוחזקו טילי יאחונט נגד ספינות, בעיר הנמל לטקייה. יעלון, השבוע: "מנסים לייחס לנו פיצוצים כאלה ואחרים"

סדרת הפיצוצים שהתרחשה בשבוע שעבר במחסני התחמושת בלטקייה שבסוריה, נגרמה על ידי מטוסי חיל האוויר הישראלי – כך דיווחה הלילה (שבת) כתבת CNN בפנטגון מפי שלושה מקורות אמריקניים. לטענת אותם גורמים, מטרת התקיפה בעיר הנמל הייתה טילים נגד ספינות מסוג יאחונט, המיוצרים ברוסיה.

טיל יאחונט שהגיע מרשות רוסיה לסוריה. AP
טיל יאחונט שהועבר מרוסיה לסוריה/AP

בשבוע שעבר, בלילה שבין חמישי לשישי, דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי פיצוצים נשמעו בכמה מחסני תחמושת של הצבא הסורי, הנאמן לנשיא בשאר אסד. דובר הארגון מסר כי התקבלו דיווחים על הרוגים ופצועים כתוצאה מהפיצוצים. עוד נמסר כי קיימות הערכות לכך שהפיצוצים נגרמו מטילים, אולם באותו שלב לא ברור היה מי עומד מאחורי שיגורם.

אולם כבר ביום שלישי רמזו המורדים בסוריה שישראל היא זו שתקפה בלטקייה. לטענתם, כוחות זרים הרסו טילים נגד ספינות מתוצרת רוסית במתקפה על מחסני הנשק בשבוע שעבר. קאסם סעדין, דובר מטעם המועצה הצבאית העליונה של הצבא הסורי החופשי, אמר כי המתקפה ביום שישי האחרון פגעה בחיל הים הסורי בסמוך לנמל בעיר. לדבריו, רשת המודיעין של כוח המורדים זיהתה באזור טילים שאוחסנו שם.

שר הביטחון בוגי יעלון בסיור ברמת הגולן, פיקוד צפון, אפריל 2013. משרד הביטחון
"מנסים לייחס לנו פיצוצים". יעלון בסיור מבצעי/משרד הביטחון

"זה לא היה הצבא הסורי החופשי ששם לעצמו את התקיפה הזאת למטרה", אמר סעדין. "זו לא הייתה מתקפה שבוצעה בידי המורדים. המתקפה הייתה מהאוויר או מספינה בים התיכון ששיגרה טילים ארוכי-טווח", הוסיף. המורדים העידו ששמעו פיצוצים עזים, שעוצמתם, לטענתם, הייתה מעבר לכוח שהיה ברשותם אך התאימו ליכולותיו של צבא מודרני, דוגמת הצבא הישראלי.

יעלון: "מנסים לייחס לנו פיצוצים כאלה ואחרים"

שר הביטחון, משה יעלון, הדף ביום שלישי את הניסיונות לייחס לישראל ביצוע תקיפות בסוריה. "מזה תקופה ארוכה מנסים לייחס לנו פיצוצים כאלה ואחרים", אמר השר יעלון. "איננו מתערבים במלחמת האזרחים בסוריה. קבענו קווים אדומים ואנו עומדים בהם". יעלון, שדיבר במהלך ביקור במרכז האימונים בבסיס צאלים בדרום, הוסיף כי "יש הרבה פיצוצים מסביב אבל בגבולות שלנו שקט". כשנשאל האם ישראל תתקוף את משטרו של הנשיא אסד, אמר: "לא חושב שצריך להתחייב בנוגע למה נעשה".

לדברי גורם מודיעיני באזור, ישראל תקפה בסוריה שלוש פעמים בשנה האחרונה בניסיון למנוע העברת נשק מתקדם מצבאו של נשיא סוריה בשאר אסד לחיזבאללה שבלבנון. נשק מסוג זה, כך הבהירו גורמים ישראליים, כוללים טילים ארוכי טווח המסכנים את חיל הים הישראלי ואסדות קידוח גז.

מערך טילי היאחונט הוא אחד מאותם כלי נשק מתקדמים המדאיגים מאוד את ישראל. הטיל פותח על ידי הרוסים וההודים ומוגדר כטיל ים-ים המשוגר מספינה, אך ניתן גם לשיגור ממטוס. הוא טיל שעובר את מהירות הקול ובשל כך מהווה אתגר משמעותי גם עבור מערכות הגנה מתקדמות. הוא פוגע במטרות ברדיוס של 300 קילומטרים ונושא ראש נפץ קרבי במשקל 200 קילוגרמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully