וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נמשיך למנוע זליגת נשק מסוריה גם בעתיד

19.5.2013 / 12:55

לאור הדיווח לפיו סוריה כיוונה טילים לישראל ותשגרם אם תותקף שוב, אמר ראש הממשלה כי ישראל תמשיך לדבוק במאמצים למנוע זליגת נשק לחיזבאללה. "נערכים לכל תרחיש"

צילום: עומר מירון, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) למתיחות הגוברת בין ישראל לסוריה, לאור הדיווחים לפיהם דמשק העלתה את רמת הכוננות של מערך הטילים המתקדמים ביותר שלה, והציבה אותם לכיוון תל אביב, ואמר כי ישראל תמשיך לדבוק במדיניות הרשמית שלה - "מניעת זליגה של נשק מתקדם לחיזבאללה ולגורמי טרור". בפתח ישיבת הממשלה השבועית בירושלים, אמר נתניהו כי "המזרח התיכון נמצא באחת התקופות הרגישות ביותר שלו זה עשרות שנים, ובמוקד - הטלטלה המסלימה בסוריה. אנחנו עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות והשינויים שם, ואנחנו נערכים לכל תרחיש".

בנימין נתניהו בישיבת הממשלה, מאי 2013. נועם מושקוביץ
"נערכים לכל תרחיש", נתניהו בישיבת ממשלה/נועם מושקוביץ

על פי הדיווח בעיתון "סאנדיי טיימס", הרואה אור בבריטניה, סוריה איימה לשגר טילים לעבר ישראל, אם זו תבצע תקיפה נוספת בשטחה, כפי שעשתה לפי פרסומים זרים בחודש החולף. בדיווח נכתב כי לווייני מודיעין שעוקבים אחר הנעשה בסוריה תיעדו פריסה של מערכת טילי הקרקע-קרקע מסוג "תישרין" על ידי הצבא הסורי. טיל מסוג זה מסוגל לשאת ראש נפץ במשקל של חצי טון. "טילי תישרין מדויקים מאוד ויכולים לגרום לנזק רציני", אמר לעיתון מומחה הטילים הישראלי, עוזי רובין. לדבריו, "גם אם הם לא יפגעו במדויק בנמל התעופה בן גוריון, הם עלולים לעצור את תנועת המטוסים בישראל". נתניהו הצהיר כי הוא ויתר חברי הממשלה יפעלו "להבטיח את האינטרס הביטחוני של אזרחי ישראל גם בהמשך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא סוריה, בשאר אסד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול התראיין הנשיא הסורי בשאר אסד לעיתון "קלארין", הרואה אור בארגנטינה, ותקף את ישראל, שלטענתו משתפת פעולה עם האופוזיציה הסורית נגדו. "ישראל תומכת באופן ישיר בקבוצות הטרור בשתי דרכים. ראשית, היא מעניקה להם תמיכה לוגיסטית, ובנוסף היא מסבירה להם אילו אתרים כדאי לתקוף וכיצד לבצע את אותן תקיפות", אמר אסד. הוא הסביר כי המורדים "תקפו תחנת מכ"ם שהינה חלק ממערכת ההגנה האווירית שלנו. המערכת מסוגלת לאתר כל מטוס המתקרב לשטחנו, בעיקר מכיוון ישראל".

במהלך ישיבת הממשלה התייחס נתניהו לרפורמה בפעילות נמלי הים, ואמר כי הממשלה פועלת להוצאת מכרז להקמת נמל נוסף. "לתכנית הזאת יש השלכות רבות מאוד לגבי יוקר המחייה במדינת ישראל, כי בערך 90% מהייצוא והייבוא שלנו וחלק עצום מהתוצר שלנו עובר דרך הנמלים בדרך זו או אחרת", אמר ראש הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully