וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סוריה כיוונה סוללות טילים לעבר תל אביב

בעיתון הבריטי "סאנדיי טיימס" נטען כי סוריה העלתה את רמת הכוננות של מערך הטילים המתקדמים ביותר שלה. זאת, על מנת לעשות בהם שימוש במקרה של תקיפה ישראלית נוספת בשטחה

צילום: מור שאולי, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

(האזור שהותקף לאחרונה על ידי ישראל לפי פרסומים זרים)

סוריה העלתה את רמת הכוננות של מערך הטילים המתקדמים ביותר שלה, והציבה אותם לכיוון תל אביב – כך דיווח הלילה (ראשון) העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס". על פי הדיווח, אם ישראל תבצע תקיפה נוספת בשטחה, סוריה תשגר לעברה את הטילים. כמו כן, נכתב כי לווייני מודיעין שעוקבים אחר הנעשה במדינה תיעדו פריסה של מערכת טילי הקרקע-קרקע מסוג "תישרין" על ידי הצבא הסורי. טיל מסוג זה מסוגל לשאת ראש נפץ במשקל של חצי טון.

"טילי התישרין מדוייקים מאוד ויכולים לגרום לנזק רציני", אמר לעיתון מומחה הטילים הישראלי, עוזי רובין. לדבריו, "גם אם הם לא יפגעו במדויק בנמל התעופה בן גוריון, הם עלולים לעצור את תנועת המטוסים בישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יתקוף את ישראל? נשיא סוריה בשאר אסד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול, התראיין הנשיא בשאר אסד לעיתון "קלארין", הרואה אור בארגנטינה, ותקף את ישראל, שלטענתו משתפת פעולה עם האופוזיציה הסורית נגדו. "ישראל תומכת באופן ישיר בקבוצות הטרור בשתי דרכים. ראשית, היא מעניקה להם תמיכה לוגיסטית, ובנוסף היא מסבירה להם אילו אתרים כדאי לתקוף וכיצד לבצע את אותן תקיפות", אמר אסד. הוא הסביר כי המורדים "תקפו תחנת מכ"ם שהינה חלק ממערכת ההגנה האווירית שלנו. המערכת מסוגלת לאתר כל מטוס המתקרב לשטחנו, בעיקר מכיוון ישראל".

אסד, שמשטרו עדיין זוכה לתמיכה מצד מוסקבה, טען בראיון כי מאמצי ארצות הברית ורוסיה לכונן ועידה משותפת שבה ידונו אנשיו עם המורדים הסורים, נידונו לכישלון. הנשיא הסורי טען כי הוא מקדם בברכה כל ניסיון לקיים דיאלוג בין הצדדים, אך לטענתו מדינות המערב רק מנסות להגביר את האלימות במדינה השסועה, ולא להפסיקה. לדבריו, המערב מנסה להפיל את שלטונו, ללא התייחסות להשלכות הצפויות מהמהלך.

תיעוד: כך נראה האתר שהותקף בידי ישראל בדמשק. רויטרס
האתר שהופצץ על ידי ישראל, על פי מקורות זרים, בדמשק/רויטרס

הרודן הסורי טען כי האופוזיציה למשטרו אינה מאוחדת וכי מנהיגי המורדים לא יצליחו לאכוף אף הסכם הפסקת אש, אם יושג כזה במהלך ועידת פסגה בין הצדדים. "הם אינם ישות אחת. מדובר בקבוצות שונות, לא עשרות כי אם מאות. מי מהם מסוגל לאחד אלפי בני אדם? לא נוכל לקבוע לוח זמנים אם אנו אפילו לא יודעים מי עומד מולנו", טען אסד בראיון.

הנשיא הסורי, הזוכה לתמיכה צבאית מצד בעלות הברית של דמשק - איראן וחיזבאללה שבלבנון, הכחיש כל מעורבות שלהן בלחימה של צבא סוריה נגד כוחות המורדים, הנמשכת זה יותר משנתיים. "אין לנו לוחמים ממדינות מחוץ לסוריה. יש כאן אנשים מחיזבאללה ומאיראן, אבל הם נכנסו לסוריה ויצאו ממנה הרבה לפני תחילת המשבר", טען אסד, והוסיף כי משטרו לא השתמש בנשק כימי במהלך מאבקו במורדים. הוא אמר כי ייתכן שנעשה שימוש בטענה זו במטרה לגרום להתערבות זרה במלחמה. "סביר להניח כי ייעשה שימוש בכך. המערב משקר ומסלף ראיות כדי ליצור מלחמות, זה מנהג שלהם. ברור כי כל מלחמה נגד סוריה לא תהיה קלה".

ישראל שוקלת להפיל שלטון אסד

בשבוע שעבר אמר בכיר ישראלי לעיתון "ניו יורק טיימס" כי ישראל שוקלת לבצע תקיפה צבאית בשטח סוריה כדי להניא את משטרו של הנשיא בשאר אסד, מלהעביר כלי נשק מתקדמים לידי ארגון הטרור חיזבאללה. במסר מאיים ששיגר הבכיר הישראלי באמצעות העיתון האמריקני, הוא טען כי ישראל תפעל להפלת משטרו של הרודן הסורי, אם יבחר להגיב על תקיפות שתבצע ישראל בשטח סוריה.

"ישראל נחושה להמשיך במאמצים למנוע העברת אמצעי לחימה מתקדמים לידי חיזבאללה. העברת נשק מסוג זה לארגון השיעי תגרום לערעור היציבות באזור", אמר הבכיר הישראלי. הוא הוסיף כי "אם הנשיא אסד יגיב בתקיפה נגד ישראל, או ינסה לתקוף באמצעות בעלי בריתו הטרוריסטים, הוא יסתכן באובדן שלטונו". הבכיר הישראלי, שלפי הדיווח בעיתון תודרך ביומיים האחרונים בנושא ההתפתחויות בסוריה על ידי גורמים רמי דרג בישראל, יזם את הקשר עם כתב ה"ניו יורק טיימס" והעביר לו את המסרים המאיימים כלפי אסד.

אולם, ביום שישי שיגרו גורמים ישראליים מסרים מתונים יותר בנוגע להמשך שלטונו של הנשיא אסד. גורם מודיעין בכיר אמר ל"טיימס" הלונדוני כי ישראל מעדיפה את שלטונו של נשיאסוריה בשאר אסד על פני הפיכה שלטונית שתעביר את השליטה לכוחות המורדים, ובהם קיצונים איסלאמיים. "מוטב השטן שאנו מכירים על פני שדים שאנו יכולים רק לדמיין, במידה שסוריה תידרדר לכאוס ולשלטון קיצונים מרחבי העולם הערבי שישיגו דריסת רגל בה", אמר קצין מודיעין בכיר מפיקוד צפון.

בשבועות האחרונים ביצעה ישראל, על פי פרסומים זרים, שתי תקיפות בסוריה. בתקיפה הראשונה, הופצץ משלוח טילים שיטעד לחיזבאללה. בפעם השנייה, הופץ מרכז מחקר צבאי בבירה דמשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully