וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם מודיעין בכיר: אסד עדיף לישראל על פני שלטון המורדים

גורמים ישראלים ששוחחו עם הטיימס הלונדוני אמרו כי הנשיא הסורי עדיף אם האלטרנטיבה היא השתלטות קיצונים. "מוטב השטן שאנו מכירים על פני שדים שאנו יכולים רק לדמיין"

ישראל מעדיפה את שלטונו של נשיא סוריה בשאר אסד על פני הפיכה שלטונית שתעביר את השליטה לכוחות המורדים, ובהם קיצונים איסלאמיים - כך אמרו אתמול (שישי) גורמים ישראליים ל"טיימס" הלונדוני. גורם מודיעין בכיר אמר כי שלטון אסד, אותו הגדיר כיציב אך מוחלש, יהיה עדיף למדינה ולאזור כולו. "מוטב השטן שאנו מכירים על פני שדים שאנו יכולים רק לדמיין, במידה שסוריה תידרדר לכאוס ולשלטון קיצונים מרחבי העולם הערבי שישיגו דריסת רגל בה", אמר קצין מודיעין בכיר מפיקוד צפון.

גורם אחר אמר לעיתון הבריטי כי ישראל לא צפתה את עמידותו של משטר אסד. "בתחילה לא הערכנו כראוי את כוח העמידה של אסד, והפרזנו בכוח הלחימה של המורדים", אמר הגורם. בהערכה מחדש שעשתה ישראל היא התאימה עצמה לדעת מדינות נוספות במערב, שמפקפקות ביכולתם של המורדים לנצח.

המורדים בחלב, סוריה 16 בפברואר 2013. רויטרס
"בתחילה לא הערכנו כראוי את כוח העמידה של אסד או את כוח הלחימה של המורדים". מורדים בחלב/רויטרס

במקביל, מתגבר החשד כי כוחם של קיצוניים בקרב האופוזיציה הולך וגדל. לאחרונה עלו ברשת מספר סרטונים מטרידים בהם נראים מורדים מוציאים להורג אנשי אסד, משחיתים גופותיהם ואף מורד אחד ש"נגס" באיבריו הפנימיים של חייל. כתוצאה מכך נוצר מצב, זמני אולי, בו יש הסכמה בין ארה"ב, רוסיה, ישראל וטורקיה שהושגה בשבועות האחרונים, כי יש להביא את אנשי ממשל אסד והאופוזיציה לשולחן המשא ומתן לשלום. גורם מודיעיני מערבי אמר כי הנשיא אובמה קיווה ל"העברה של הכוח במשא ומתן, ולא בשינוי שנוצר משדה הקרב".

על פי הדיווח בטיימס, ישראל שותפה לספקותיה של טורקיה כי אסד יעשה וויתורים, אך בראש סדר העדיפויות שלה נותרה מניעת העברת נשק לחיזבאללה. "מוטב שיהיו עסוקים בלהילחם אחד בשני על פני להילחם בנו", דברי קצין המודיעין הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully