וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: לא לשיתופה של איראן בוועידת השלום הסורית

עיכוב נוסף ביוזמת השלום האמריקנית -רוסית? צרפת הודיעה כי תתנגד לשיחות אם איראן תוזמן. "אנו לא יכולים לראות כיצד מדינה שהיא איום ליציבות יכולה להשתתף בכנס הזה"

נספח נוסף בערימת הקשיים על יוזמת השלום הסורית: צרפת הודיעה אמש (שישי) בבירור כי היא תתנגד לקיום שיחות השלום בין ממשל אסד לאנשי האופוזיציה הסורית אם איראן תוזמן. מנהיגי המערב נזהרו עד כה מלהעריך את הסיכוי שהשיחות יביאו לפריצת דרך או להביע דעה בנוגע לרצונה של רוסיה לערב את איראן בהן. "מבחינתנו, לא איראן", דברי דובר משרד החוץ הצרפתי פיליפ לליוט לכתבים. "מה שבסיכון כאן זו יציבות האזור ואנחנו לא יכולים לראות כיצד מדינה שהיא איום ליציבות הזו יכולה להשתתף בכנס הזה".

נשיא סוריה בשאר אסד מקבל את פניו של נשיא אירן מחמוד אחמדינ'גד בדמשק ספטמבר 2010. רויטרס
"מה שבסיכון כאן זו יציבות האזור". אסד ונשיא איראן אחמדינג'ד/רויטרס

ארה"ב ורוסיה הודיעו לאחרונה על רצונם ליזום ועידה משותפת לצדדים הלוחמים בסוריה בשנתיים האחרונות בכדי להביא לסיום מלחמת האזרחים בת השנתיים במדינה. עדיין לא נקבע תאריך לקיום השיחות, וככל שהזמן עובר מתגלים קשיים נוספים שיקשו על קיומן. רק אמש התייחס רמטכ"ל צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי לנושא מכירת הטילים הרוסיים לסוריה מדגם s-300, שעלולים להפר את העליונות הצבאית של ישראל, ואמר: "זו מערכת משוכללת, אשר מפרה את האיזון ומגבירה את הסיכון. גם אם זה לא בלתי אפשרי לגבור על המערכת, מדובר בהחלטה מצערת (של הרוסים)". בתדרוך כתבים בפנטגון הבהיר ראש המטות המשולבים כי לארצו "יש דרכים להתמודד עם הארסנל שנמצא בשליטת המשטר הסורי, אך אין לנו דרך למנוע משלוחי נשק אליו". הוא ציין כי מדובר בתקופה רעה מאד ומצערת באזור.

מלבד השאלה אילו מדינות ישתתפו בוועידה, עדיין לא ברור אם היריבים הסורים יסכימו בעצמם להשתתף בשיחות. האופוזיציה הסורית צפויה להציג את עמדתה בנושא בשבוע הבא. עד כה דרשה האופוזיציה את הדחתו של הנשיא בשאר אסד כתנאי מקדים לקיום השיחות. מזכ"ל האו"ם באן קי מון, אמר אתמול בפגישתו עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין כי הכנס צריך להתקיים בהקדם האפשרי. "אסור לנו לאבד את המומנטום", אמר באן. "יש ציפיות גבוהות לקיום פגישה זו בהקדם האפשרי", הוסיף המזכ"ל לאחר ששוחח עם שר חוץ הרוסי, סרגיי לברוב בסוצ'י. לברוב הסכים: "יפה שעה אחת קודם". על פי ההערכות, הפגישה תתקיים ככל הנראה בין ה-10 ל-15 ביוני, אך כאמור, דבר זה תלוי בנכונות הצדדים הלוחמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully