וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל צבא ארה"ב: "אין ביכולתנו למנוע משלוחי נשק לסוריה"

הגנרל מרטין דמפסי הבהיר כי העברת טילי ה-s-300 לסוריה היא "החלטה מצערת" של הרוסים, אשר "מחריפה את הסיכון באזור". שר ההגנה הוסיף: נפעיל את השפעתנו כדי שהמצב לא יימשך

רמטכ"ל צבא ארצות הברית, הגנרל מרטין דמפסי התייחס אמש(שישי) לנושא מכירת הטילים הרוסיים לסוריה מדגם s-300, שעלולים להפר את העליונות הצבאית של ישראל, ואמר: "זו מערכת משוכללת, אשר מפרה את האיזון ומגבירה את הסיכון. גם אם זה לא בלתי אפשרי לגבור על המערכת, מדובר בהחלטה מצערת (של הרוסים)". בתדרוך כתבים בפנטגון הבהיר ראש המטות המשולבים כי לארצו "יש דרכים להתמודד עם הארסנל שנמצא בשליטת המשטר הסורי, אך אין לנו דרך למנוע משלוחי נשק אליו". הוא ציין כי מדובר בתקופה רעה מאד ומצערת באזור.

לעמדתו הצטרף שר ההגנה האמריקאי צ'אק הייגל, שחשף כי מכירת הטילים הייתה אחת הסיבות לנסיעתו של שר החוץ ג'ון קרי למוסקבה בשבוע שעבר. "קרי נועד עם הנשיא פוטין בעניין הזה בניסיון למצוא קרקע משותפת עם הרוסים שתהיה תואמת לאינטרסים של שני הצדדים", אמר הייגל בתדרוך.

"אנחנו וגם הרוסים לא רוצים לראות מצב בו המשבר בסוריה מתפרץ לכדי מלחמה אזורית. אנחנו ממשיכים לעבוד עם הרוסים ועושים כל מה שביכולתנו על מנת לשכנע את המדינות (באזור הסכסוך) להיות זהירות מחשש להסלמה שמקורה ביכולות צבאיות ובאמצעים אחרים. אחיזה בנשק (מתקדם) במזרח התיכון היא מסוכנת מאוד, ואנחנו נפעיל את השפעתנו כדי שהמצב הזה לא ימשיך".

"ממשיכים לשמור את כל האופציות פתוחות"

הוא הבהיר כי ארצות הברית ערוכה לכל תרחיש וכל אפשרות עתידית בנוגע למלחמת האזרחים שנמשכת כבר למעלה משנתיים, ואשר הובילה לכ-90 אלף הרוגים. "העברת טילים או כל דבר אחר שקשור בזה מבחינת רוסיה - לא עוזר למצב, אלא עושה אותו מסוכן יותר. אנו ממשיכים לשמור את כל האופציות פתוחות, כפי שאמר הנשיא", הוסיף הייגל.

צבא אירן משגר טיל נ"מ S-300, נובמבר 2010. Iranian Army, AP
שיגור טיל ממערכת ה-s-300/AP, Iranian Army

גורם מדיני בכיר בירושלים העריך אתמול כי הסורים ינסו להעביר את הטילים לידי חיזבאללה, אך הבהיר כי ישראל לא תישאר אדישה לכך. "חיזבאללה מקריב אנשים רבים מכוחו בלחימה מול המורדים", אמר. "אין שום סיבה שאסד לא יגמול להם בטילים הללו, אם יגיעו עוד כמותם לידיו". הגורם הוסיף כי למרות הכוונות הרוסיות להעביר את מערכות הנשק המתקדמות לידי הסורים, לא ניתן לבטל את הקשר בין ירושלים לקרמלין ובשנים האחרונות היו הצלחות שנמנעו בערוץ הדיפלומטי ולא ניתן לדבר עליהן.

טיל ה"יאחונט" מהווה נשק שמוגדר שובר איזון בשל יכולותיו לפגוע במטרות ברדיוס של 300 קילומטרים ממקום השיגור. הוא טס במהירות גבוהה ממהירות הקול והמכ"מים מתקשים לגלות אותו. "לא מדובר בנשק שמאיים רק על כלי השיט של ישראל, אלא בנשק שנועד בבסיסו להרתיע כלי שיט אמריקניים שמפטרלים עכשיו במזרח התיכון", הסביר הגורם המדיני הבכיר. "לאזור המזרח התיכון מגיעים לאחרונה כלי שיט מרוסיה וארצות הברית. בניגוד לאמריקנים שעושים סיבוב וממשיכים הלאה, כלי השיט הרוסיים ממשיכים לעגון באזור ולא עוזבים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

"לא הסתרנו העובדה שמספקים נשק לסוריה"

אתמול בשעות הצהריים, התייחס שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, לעסקאות הנשק שמקיימת מוסקבה עם סוריה והגן על המהלך, חרף הביקורת הבינלאומית. "אינני מבין מדוע התקשורת העולמית רוצה להפוך את הסוגיה לסנסציה", אמר שר החוץ הרוסי במסיבת עיתונאים משותפת עם מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון בבירה הרוסית, "מעולם לא הסתרנו את העובדה שאנחנו מספקים נשק לסוריה תחת הסכמים חתומים".

"אנחנו לא מפרים כל הסכם בינלאומי ולא מפרים את החוקים שלנו", הדגיש שר החוץ לברוב. שר החוץ הרוסי הבהיר בהתייחס לטילי ה-S-300, כי מדובר בטילים נגד-מטוסים שלא ישנו את מאזן הכוחות באזור, או יעניקו יתרון כלשהו במאבק של הנשיא אסד נגד המורדים.

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה. נועם מושקוביץ
ראש הממשלה עוקב בדריכות אחר האתגרים שהשינויים המהירים במזרח התיכון מציבים בפני ישראל. נתניהו ושר החוץ של גרמניה, וסטרוולה/נועם מושקוביץ

בינתיים, בישראל, נפגשו אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה בירושלים. נתניהו, שכאמור לא הצליח לשכנע את נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלא לספק לסוריה את מערכת הנשק המתקדמת, ציין כי הוא עוקב בדריכות אחר האתגרים שהשינויים המהירים במזרח התיכון מציבים בפני ישראל. "אסע לאן שצריך, אפגש עם מי שצריך, ואני עושה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחונם של אזרחי ישראל", ציין ראש הממשלה.

הגורם הבכיר התייחס גם לנסיעתו של ראש הממשלה למוסקבה מוקדם יותר השבוע ואמר כי הביקור היה הכרחי כדי להעביר מסר ברור לרוסיה לפיו ישראל מתנגדת נחרצות למכירת מערכות ההגנה האוויריות המתקדמות מסוג S-300 לידיים סוריות. "העובדה שראש ממשלת ישראל, שהוא הדמות החשובה ביותר במדינה, מגיע לרוסיה – זו העברת מסר ברור לרוסים כי ישראל רואה בזה איום ממשי על ביטחונה", הסביר הגורם המדיני הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully